Brno - Strana zelených a Žít Brno protestují proti obsahu části webu www.europointbrno.cz, který minulý týden město spustilo jako nástroj nezávislého porovnání variant rekonstrukce železničního uzlu. Podle představitelů obou stran jsou informace na webu tendenční, zavádějící a upřednostňují variantu odsunu brněnského nádraží. Na jejich stranu se připojila i aliance Referendum 2016, která loni nasbírala dostatek podpisů k vyhlášení referenda o poloze nádraží, jež bude příští rok na podzim společně s krajskými volbami. Vyplývá to z odpovědí na dotazy ČTK. "Nový web bohužel navazuje na jednostrannou propagaci odsunu nádraží organizovanou bývalým primátorovým náměstkem Robertem Kotzianem (ODS), než na dosavadní expertní posuzování problému a veřejnou debatu. Místo aby se město snažilo využít referendum coby příležitost dát občanům slovo v zásadní otázce, zda se nádraží přesune, nebo ne, mate je smyšlenou prezentací tří variant, z nichž v nejlepším světle nakonec vychází zase odsun," uvedl zmocněnec přípravného výboru Jakub Patočka. Na tom, že web vznikne, se radní domlouvali již dříve. Problém v koalici vznikl tehdy, když se na něm objevily některé texty, které předtím neviděli zastánci nádraží v centru, koaliční partneři Martin Ander (SZ) a Matěj Hollan (Žít Brno). "Není tedy spor o web, ale o některé informace a způsob jejich prezentace. Proto jsme se dnes sešli a dohodli se, že se znovu sejdeme na začátku příštího týdne, abychom se dohodli, co upravit a co doplnit," řekl Ander. Lidovci a ANO proti podobě webu námitky nemají. Web spustilo město minulý týden, na tiskové konferenci jej prezentovali pouze zástupci ANO, primátor Petr Vokřál a náměstek Richard Mrázek. Web má nabídnout lidem možnost najít informace jak o variantě odsunu, tak o nádrží pod Petrovem a stejně tak k možnosti, že by se žádné nové nádraží nestavělo. Postupně mají být na web doplňovány informace ze studie proveditelnosti, která se zpracovává pro ministerstvo dopravy. Studie porovnává z různých hledisek jednotlivé varianty, dělá ji sdružení pod vedením společnosti SUDOP, která v posledních 30 letech zpracovala několik studií odsunutého nádraží. Hotová má být do konce listopadu 2016.