Brno doufá v dotaci EU na dopravní stavby u nového nádraží

Source
Jan Tomandl
Publisher
ČTK
02.05.2006 18:40
Czech Republic

Brno

Brno - Brněnský magistrát doufá v dotaci EU na přestavbu městské infrastruktury, kterou si vyžádá budování nového železničního nádraží. Dosud město počítalo s mnohamiliardovým příspěvkem unie na samotnou přestavbu železničního uzlu. Ze svých zdrojů ale mělo upravit síť městské hromadné dopravy tak, aby na nové nádraží navazovala.

"Nyní se objevila možnost získat dotaci z kohezních fondů i na přestavbu městské infrastruktury," řekl ČTK náměstek primátora Miroslav Hošek (ODS). Neprozradil, o kolik peněz se může město ucházet. Zásahy do infrastruktury mají stát tři až čtyři miliardy korun. Celkově se odhady nákladů na přestavbu železničního uzlu pohybují mezi 20 a 25 miliardami korun.
Městská rada na svém posledním zasedání přidělila veřejnou zakázku na dokumentaci k přestavbě infrastruktury. Na jejím základě může později získat stavební povolení. "Jde o komunikace, chodníky, tramvajové koleje, zkrátka všechno, co bude nutné udělat kvůli novému nádraží," řekl dnes ČTK mluvčí magistrátu Pavel Žára. Jen tato dokumentace bude stát město 18 milionů korun.
Přestavba železničního uzlu, zúženě nazývaná přesun nádraží, má v Brně řadu odpůrců. Poukazují na nákladnost stavby, která navíc odsune hlavní železniční nádraží dále od centra. Městská rada však za projektem stojí, je podle ní nezbytný. Současná podoba uzlu začala vznikat ještě v první polovině 19. století, podle radních je chaotická a blokuje rozvoj města. Stávající nádraží prý navíc nesplňuje technické podmínky pro zavedení moderních rychlovlaků.
Město Brno nemůže přestavbu zaplatit jen z vlastních zdrojů, doufá proto v podporu státu a především Evropské unie. Podle dokumentace EU se v Brně mají křížit dva důležité koridory - Gdaňsk-Vídeň a Berlín-Atény. Obě železniční osy byly nedávno rozhodnutím Evropského parlamentu zařazeny mezi 30 prioritních evropských projektů.
0 comments
add comment

Related articles