Brno - Analýza dvou variant přestavby brněnského železničního uzlu je podle radních nedostatečná a požadují její dopracování. Firma CityPlan a Fakulta dopravní ČVÚT, které analýzu vytvořily, mají nedostatky odstranit do 27. srpna, řekl dnes ČTK mluvčí magistrátu Pavel Žára. Analýza finanční udržitelnosti a příležitosti pro zapojení evropských fondů je podle radních nedostatečná, protože výchozí údaje nejsou správné. Radní kritizují také analýzu rizik obou variant, která obsahuje neúplné informace a rozpory založené na chybných vstupech nebo nedostatečným studiem podkladových materiálů. "V hodnocení úrovně podkladů zpracovatel uvádí, že nebylo možno provést exaktní kvantifikovaná srovnání variant, a proto provedl hodnocení na expertní úrovni," popsal další nedostatek analýzy Žára. Studii, která shrnuje klady i zápory nádraží v centru i přesunutého o necelý kilometr na jih, mají představitelé Brna k dispozici asi týden. Nikdo z nejužšího vedení města se zatím nevyjádřil, ke které ze dvou podob budoucí brněnské dopravy se přikloní. Znám je tak zatím pouze názor radního Jiřího Zlatušky (Brno 2006), podle kterého studie jasně svědčí o výhodách nádraží v centru a projekt odsunu, který připravilo minulé vedení radnice v čele s ODS, by neměl být schválen.