Praha - Plánovaná stavba nové trasy metra D ze stanice Náměstí Míru do Písnice vyjde na 60 miliard korun. Práce na stavbě prvního úseku mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice by mohly začít v roce 2017. Na dnešním Žofínském fóru to řekl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). Praha podle něj není schopna tak velkou stavbu zaplatit sama. Pomoci musí stát, uvedl. Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice. Vyjde na zhruba 30 miliard a dokončena by mohla být v roce 2022. Praha už získala územní rozhodnutí. Navazovat bude trasa z Pankráce na náměstí Míru. "V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil. Hudeček řekl, že město může na investici čerpat evropské dotace mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. "Znamenalo by to ale další zadlužování města," uvedl primátor. Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu. Praha dříve zvažovala vybudovat na Pankráci odbočku ze současné trasy metra C Pankrác. Tato varianta ale nakonec padla. Odbočka by totiž zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by prodloužila intervaly metra na trase C. Praha, která hospodaří s rozpočtem kolem 44 miliard korun, dokončuje stavbu tunelového komplexu Blanka za necelých 37 miliard korun a dostavbu metra A, která vyjde na více než 20 miliard korun. Diskutována je investice do železničního spojení na letiště a také dostavba vnějšího silničního okruhu města, který ale zaplatí stát.