Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží
Source Hana Zimmermannová
Publisher ČTK
14.03.2012 17:45
Praha - Praha 1 nesouhlasí s navrho- vanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží - Florenc vítá. Návrh změny územního plánu projednávali radní Prahy 1 i komise územního rozvoje této městské části. Výsledkem je několik věcných připomínek, které ale Lomecký zatím odmítl blíže popsat. "Jedná se o důležitý prostor, spojnici mezi Prahou 1 a 8, a je tedy nezbytná urbanistická a dopravní studie. Pak, až bude vyhotovena a bude v souladu s tou koncepcí města, pak není problém, aby projekt pokračoval," uvedl Lomecký. Podle něj ze strany městské části nejde o obstrukci. "Chceme jen najít to nejlepší řešení," řekl. S plány hlavního města naopak souhlasí starosta Prahy 8 Jiří Janků (ODS), který oceňuje zejména to, že se propojí Nové Město a Karlín. "Je to úprava, na kterou již dlouho čekáme a která umožní určitou transformaci této lokality," uvedl Janků. Návrh magistrátu počítá na Masarykově nádraží se zachováním železničního provozu a také zachováním poštovního dvora. S odejmutím jeho památkové ochrany totiž nesouhlasilo ministerstvo kultury. Plán města tak neobsahuje rozšíření kolejiště nádraží na úkor pošty u Hybernské ulice. Přesunutím kolejiště se původně měla uvolnit plocha na opačné straně u ulice Na Florenci, kde se plánovala nová výstavba. Co naopak návrh zohledňuje, je přestavba autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Na Florenci a Pernerova. U Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se také o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží. Změna počítá též s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží.