Pardubice - Po opravené třídě Míru mají jezdit trolejbusy v obou směrech, ale jen jedním pruhem. Pardubice nyní spolu s dopravním podnikem hledají řešení, jak se budou trolejbusy vyhýbat. Oprava třídy Míru, kterou v úterý schválilo pardubické zastupitelstvo, začne nejdříve příští rok na jaře. ČTK to sdělil náměstek primátorky Jiří Rozinek (ČSSD). "Městská hromadná doprava na třídě Míru bude výrazně omezená. Proto není potřeba vybudovat na této jednopruhé komunikaci žádné vyhýbací zálivy. Frekvence trolejbusů by měla být taková, že by na sebe ani neměly čekat. Dopravní podnik města Pardubic zpracuje přesný harmonogram. Trolejbusy půjdou řídit také pomocí GPS," řekl Rozinek. Oprava třídy Míru za 150 milionů korun by v ideálním případě měla začít příští rok na jaře. Po opravené ulici by podle předběžných plánů měly jezdit dvě až tři trolejbusové linky, což bude výrazně méně, než jich tam jezdí nyní. Po opravě ulice začne část trolejbusů a autobusů jezdit Sukovou třídou, provoz ve Sladkovského ulici by se zvětšit neměl. Dopravní podnik města Pardubic nyní začne zpracovávat dokumentaci, která představí způsob, jakým budou trolejbusy a autobusy v centru Pardubic po rekonstrukci jezdit. Po opravě třídy Míru by se měl také změnit systém zásobování a průjezdu ulicí, která nyní občas vypadá jako parkoviště. To i přes to, že je tam průjezd povolený pouze na zvláštní povolenky, které platí jeden den. Město jich za rok vydá asi 7000. Zástupce města nyní čeká řada schůzek s obchodníky, obyvateli ulice, městskými policisty i vedením dopravního podniku, aby našli shodu v detailech týkajících se parkování, vjezdu do domů, zásobování nebo frekvencí trolejbusových spojů. Plánovaná oprava třídy Míru je velmi problematická. Zastupitelstvo o ní hlasovalo už v roce 2006 a schválilo její opravu a přeměnu na pěší zónu, což potom několikrát potvrdilo. Naposledy v prosinci loňského roku. Rozhodnutí ale napadla opoziční ODS a dokázala nasbírat dostatečné množství podpisů, aby ho vrátila do zastupitelstva. Předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl navrhl, aby se třída Míru opravila, ale zůstala otevřená obousměrnému provozu trolejbusů i cyklistům. Zároveň by se mělo více regulovat zásobování obchodů v ulici. Maximální investice by měla být 150 milionů korun, a to včetně opravy Sladkovského ulice. Jeho návrh zastupitelé schválili.