Určitě by to také něco přineslo, ale skoro si myslím, že zápory tohoto řešení převýší klady.
- dvě nádraží donutí cestující v Brně přestupující z regionálních do dálkových vlaků běhat nebo přejíždět
- doprava mezi nádražími se stejně bude dublovat s MHD, těžko lze předpokládat tak krátké intervaly souprav na rychlodráze, aby uspokojil všechny cestující z Brna i okolí spěchající na vlaky i autobusy
- z města nezmizí náspy a tratě s přilehlými brownfieldy - třeba mezi Křenovou a Cejlem
- zakonzervuje se zde nevyhovující nádraží - bez parkovišť, s nechutně špinavým a přetíženým prostorem tramvajových nástupišť
- co přinese? pro cestující regionálními vlaky o pár minut rychlejší přesun ze železnice do centra a severní části města, ale jen do směrů, kam by nezajížděly přímé spoje MHD od nového nádraží - pro cestující dálkovými vlaky se situace spíš zhorší, budou-li chtít pokračovat MHD (delší intervaly MHD i rychlodráhy)
Jako hlavní výhoda odsunu bylo uváděno zjednodušení a zpřehlednění vedení tratí na území města, zisk nových rozvojových ploch a odstranění údajných bariér. Odsun s rychlodráhou v podstatě žádné tratě neruší (v úseku podél Uhelné sice nepovede železnice, ale viadukt tam zůstane) a navíc staví nové. Od pčátku chabé argumenty pro odsun se nyní nezadržitelně hroutí jak domeček z karet. Do centra po rychlodráze nbudou jezdit rychlíky, takže se výrazně zhorší spojení do větších měst v širším okolí (Břeclav, Hodonín, Třebíč, Žďár...).
Má dražší a pro cestující nevýhodný odsun ještě nějakou výhodu?
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
- dvě nádraží donutí cestující v Brně přestupující z regionálních do dálkových vlaků běhat nebo přejíždět
- doprava mezi nádražími se stejně bude dublovat s MHD, těžko lze předpokládat tak krátké intervaly souprav na rychlodráze, aby uspokojil všechny cestující z Brna i okolí spěchající na vlaky i autobusy
- z města nezmizí náspy a tratě s přilehlými brownfieldy - třeba mezi Křenovou a Cejlem
- zakonzervuje se zde nevyhovující nádraží - bez parkovišť, s nechutně špinavým a přetíženým prostorem tramvajových nástupišť
- co přinese? pro cestující regionálními vlaky o pár minut rychlejší přesun ze železnice do centra a severní části města, ale jen do směrů, kam by nezajížděly přímé spoje MHD od nového nádraží - pro cestující dálkovými vlaky se situace spíš zhorší, budou-li chtít pokračovat MHD (delší intervaly MHD i rychlodráhy)
trochu bych přemýšlel u těch ilustračních obrázků
Má dražší a pro cestující nevýhodný odsun ještě nějakou výhodu?