Rada dnes projednala, jak ušetřit na stavbě Blanky

Vložil
ČTK
17.05.2011 22:55
Praha

Praha - Pražští radní dnes projednali, jak by město mohlo ušetřit na stavbě tunelu Blanka. Město chce postavit jen v základním provedení výdechové objekty, nebude opravovat bastion na Prašném mostě ani nepostaví takzvaný baldachýn na Letné. Naopak počítá s rekonstrukcí Letenského náměstí a zrušením objízdné trasy po Myslbekově ulici. Výsledky jednání s městskými částmi, TSK a odborem krizového řízení vzala dnes rada na vědomí. Novinářům to řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
    "Ze stavby jsme vyřadili věci, které jsou nadstandardní," uvedl Březina. "Na jedné straně jsme se dnes shodli na úsporách, na druhé na určitých vícenákladech. Konkrétní výslednou sumu v tuto chvíli říkat nebudu, je ještě otázkou dalších jednání s dodavateli," dodal.
    Podle Březiny bude nyní následovat jednání s dodavateli, poté se rada bude zabývat vyčíslením předpokládaných nákladů na celou stavbu. Projednat by jej mělo červnové zastupitelstvo. Materiál by měl určit i předpokládaný termín dokončení.
    Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
    Z nich by se neměly v současné době uskutečnit opláštění výdechových objektů, oprava bastionu nebo stavba baldachýnu, který má podle projektu zakrýt parkoviště nad podzemní křižovatkou na Letné a má oddělit zelený prostor sadů od budoucího tunelu.
    "Neznamená to, že tyto věci nemůžeme dokončit v budoucnosti, je to čistě otázka finančních možností města," poznamenal Březina.
    Hlavní město naopak počítá s kompletní rekonstrukcí Letenského náměstí za 70 milionů korun. Do konce roku bude zprovozněna Patočkova ulice a bude tak zrušena objízdná trasa po Myslbekově ulici. "Vracet se k těmto investicím v budoucnosti by bylo výrazně dražší," dodal náměstek.
    Změní se i technologie tunelu. "Je to nezbytnost, technologie morálně zastarávají rychle a to, co bylo vyprojektováno v dokumentaci na začátku minulého desetiletí, je už zastaralé," vysvětlil zvýšení ceny tunelu v této položce.
0 komentářů
přidat komentář

Související články