Pardubice představí projekt přednádraží na svém webu

Vložil
ČTK
12.11.2013 22:05
Pardubice

Pardubice - Tento týden umístí Pardubice na svůj web čtyři varianty budoucí podoby území před vlakovým nádražím. Vizualizace představují pohled architektonických kanceláří. Projekt, který vybere nejlepší dopravní řešení, by měl být hotový příští rok. Stavební práce vyjdou město na stovky milionů korun. ČTK to dnes řekla hlavní architekta města Pavla Pannová.
    "Nemá cenu před tím zavírat oči. Stovky milionů korun jsou reálné. Je to brána do města, nejdůležitější lokalita ve městě. Nejde to udělat polovičatě. Tam je potřeba, aby to precizně fungovalo. Když už se to rozkope, je jasné, že to bude stát hodně peněz," řekla Pannová.
    Radnice pracuje na takzvaném projektu přednádraží od roku 2010, kdy si nechala zpracovat tři návrhy. Dva byly drahé a futuristické, třetí vykazoval řadu chyb, proto jej letos na jaře radnice nakonec zrušila. Ze čtyř současných návrhů patrně vznikne kompilát nejlepších řešení.
    "Informujeme zastupitelstvo, v jakém rozsahu dojde k přepracování projektu přednádraží. Nebude komunikace za lihovarem a od toho se odvíjí další dopravní řešení," řekl primátorčin náměstek Michal Koláček (Sdružení pro Pardubice).
    Územím projde denně kolem 20.000 lidí. Přednádraží má nově propojit městskou a hromadnou dopravu, upravit frekventovanou komunikaci tak, aby pojala velké množství aut. Město získalo na projekt dotace ze švýcarských fondů, je ale možné že se spíš bude ucházet o evropské peníze v letech 2014 až 2020.
    "Je stále příslib švýcarských fondů, ale vedení města se spíš domnívá, že by mohlo uspět v operační programu, kde na multimodální dopravní uzly budou peníze," řekla Pannová.
    Podle hlavní architektky mají nové studie své plusy a minusy. Návrhy město posoudí i pomocí počítačové simulace dopravy. Linkové i městské autobusy by měly před vlakovým nádražím pouze zastavovat, parkovat na delší dobu mají meziměstské vozy mimo toto území. Někteří architekti navrhují kruhové křižovatky a silnici s dvěma pruhy, jiní čtyřproudou komunikaci bez kruhových objezdů.
    "Pěší a cyklisté by měli být privilegovanější než auta. Nebudou bezprizorní," řekla Pannová.
    Některé návrhy pracují i s možností propojení nádraží se sídlištěm Dukla, odkud se lidé na vlak těžko dostávají. Navrhovanou variantou je i městská lanovka. Architekta se však domnívá, že reálný je spíš podchod. Spojení sídliště a nádraží připravuje Správa železniční dopravní cesty, která kromě podchodu zatím zvažuje i lávku.
    "Cítím možnou slabinu, jak dostat pěší přes hlavní komunikaci také na druhou stranu k lihovaru. Ani v jednom projektu to nezaznělo, ale je tu možnost zřídit podzemní parkoviště pod lihovarem, odkud by se lidé dostali suchou nohou až na nádraží," řekla Pannová.
0 komentářů
přidat komentář

Související články