Pardubice - Pardubice budou mít do konce října čtyři návrhy, jak by mohl vypadat prostor před vlakovým nádražím. Původní projekt byl kvůli několika nedostatkům zrušen. Město na něj ale získalo příslib dotací ze švýcarských fondů. Jeho představitelé možná další změny neschválí a neprodlouží termín čerpání. ČTK to řekl primátorčin náměstek Michal Koláček (Sdružení pro Pardubice). "Riziko, že změny nebudou akceptovat, tady prostě je. Může se stát, reálně s tím i počítám, že nám termín neprodlouží. Pro nás je ale to území tak důležité, že jej nechceme šít horkou jehlou," uvedl Koláček. Radnice chce podle něj vyřešit dopravě zatíženou oblast pořádně, a proto je i pravděpodobné, že se opraví až z peněz Evropské unie. Další dotační období přijde v letech 2014 až 2020. "Tenhle typ projektu by měla unie docela silně podporovat," dodal Koláček. V roce 2010 si radnice nechala vypracovat tři návrhy, z toho dva byly drahé a natolik futuristické, že nešly uskutečnit. Poslední projekt zase vykazoval řadu chyb. Město se teď pojistí čtyřmi návrhy. Pokud žádný z nich nebude dokonalý, ze všech se udělá kompilát "super dobrého řešení", řekl Koláček. "Jednotlivé návrhy můžeme zkombinovat a vybrat z nich nejlepší dílčí řešení. Následně to necháme posoudit mikrosimulací dopravy, abychom se vyvarovali možných problémů," uvedl Koláček. Přednádraží má nově propojit městskou i linkovou dopravu. Autobusové nádraží je zatím několik set metrů vzdálené od vlakového nádraží. Zároveň se má oblast stavebně změnit natolik, aby pojala velké množství aut, které tam denně projedou. Město si dalo několik podmínek, které musí řešitelské týmy do návrhů zapracovat. "Bude to znamenat podstatnou změnu projektu. Silnice za lihovarem se vypustila kvůli nákladnosti a potížím s pozemky, komunikace byla také sporná z hlediska životního prostředí. Jinak se uspořádají parkovací stání a jiná bude i organizace autobusů v prostoru přednádraží," řekl Koláček.