Praha - Druhá pražská část nechce u Výtoně nový most, podle radnice by stavba zvýšila intenzitu dopravy v centru města. Praha 2 chce také omezit hluk z železnice, který trápí obyvatele bydlící v blízkosti trati. Tyto a další připomínky radnice vznesla k návrhu Zásad územního rozvoje pro hlavní město Praha. Novinářům to dnes řekl zástupce starostky Jiří Paluska (ODS). "Chceme dořešení propojení levého a pravého břehu Vltavy mostem, který by byl mezi mostem Palackého a Barrandovským," uvedl Paluska s tím, že tam je dlouhé území bez přemostění. "Jedná se o variantě mostu na Výtoni, nám připadá toto řešení nevhodné," uvedl místostarosta. Nový most by podle radnice zvýšil intenzitu dopravy v okolí Palackého náměstí. Stavba by podle Palusky měla být dále proti proudu, aby zátěž byla rozložena po celém území. Most, který má překlenout Vltavu z Jeremenkovy ulice a navázat na podjezd městského okruhu pod tratí na Plzeň, se má jmenovat Dvorecký. Proti jeho existenci protestuje také Praha 4. "Trváme také na tom, aby nám územní plán pomohl řešit železniční trať z Wilsonova nádraží na Smíchovské nádraží," řekl Paluska. Lidem trať mezi domy znepříjemňuje hlukem bydlení. "Jde o to, aby se na to nezapomnělo a aby to v etapě územního plánu bylo definováno a nějak řešeno," dodal Paluska. O snižování hlukové zátěže jedná Praha 2 také s Českými drahami. "Naši občané nás žádají o slevy z nájmu nebo nezvyšování z důvodu hlučnosti lokality, kde bydlí," uvedla místostarostka Eva Paulová. Podle ní je to ale řešení náhradní. "To důležitější by mělo být, že hlučnost, která je na Praze 2 extrémní, bude snižována," dodala Paulová. Radnice ale nevylučuje, že v další vlně zvyšování nájmů se v těchto hlučných lokalitách nebude nájemné zdražovat v takové míře. Praha 2 má obavy také z rozvoje některých zón. "Definují se některé rozvojové oblasti, jako je Masarykovo nádraží, Holešovice, Bubny-Zátory nebo Smíchovské nádraží. Měla by tady vznikat jakási centra, ale není na to navázána dostatečně doprava," uvedl Paluska. Radnice se proto bojí, že městskou část zahltí v souvislosti s výstavbou auta. "Chceme, aby se prověřily důsledky případného dalšího dopravního zatížení centra," dodal Paluska.