ale ne na Výtoni, tam je to dost problematické. Most na Dvorcích je rozumnější a také navazuje na druhé straně na lepší komunikace - pražský okruh. Most na Výtoni by akorát dopravou zatížil již tak dost exponovanou oblast okolo Vyšehradu.
Most u Výtoně potřeba není. Skutečně by znamenal jen nárůst dopravy na Praze 2. Potřeba je most ve Dvorcích, především pro efektivnější využití možností MHD. Bohužel pak vzroste i doprava v Jeremenkově, byť to je imho akceptovatelná daň vzhledem k tomu, že o totéž se zase uvolní na magistrále a u krčského nádraží. Je jasné, že místní se budou bouřit vždy, ale z celoměstského hlediska tam ten most prostě chybí. Je tu však jiný problém - realizujte most v místě, kde na jednom břehu je oblíbené místo ke koupání a k různým společenským akcím. Nebo spíše opalujte se na břehu Vltavy za doprovodu hluku z dopravy a pohledu na most pár desítek metrů od vás.
P.S.Nedá se dnes pěšky chodit po železničním mostě?
Ja tě sice chápu, že tam motorizovaný most vidíš jako potřebný, ale proboha, jen to ne. Pěší lávky ti ale "podepíšu" a rovnou třeba dvě. Dokonce si myslím, že jedna z nich by radši než auta měla unést tramvaj. Ať ta "motorizovaně" propojí oba břehy, když už máme toho krásného Páťu až na Barandov...
...jsem, že bude autostráda vedena tunelem pod dnem Vltavy cca od Podskalí po cca po Poříč. Možná bude "řešením" spíše totální přemostění, vytunelováním a zplanýrování daleko bližší mentalitě praho-ostravských aparátčíků. Zjevně to spěje k vyasfaltované ploše, ze které budou trčet doufejme stále frekvenčnější věžopaneláky. Obdivované zde diskutujícími géniusy... Mně zbývá jen doufat ve zvyk (jako jsem si zvykl na chaloupky, hrady, zámky apod., snad si zvyknu i na banky, starobince, inlajny, onlajny a jiné zpohodlňovače čekání na neodvratný konec).
Po železničním mostě se pěšky dá, dokonce i po Barandovském, když si vezmete dostatek antidepresiv, ale nenahraní to spojku cca v pulce, pod Zlíchovským kostelíkem tak jak je to v územním plánu (nebo před čtyřmi lety ještě bylo), což mimochodem nenavazuje na okruh, byť to tak ve 2d možná působí, takže to podle mne protější břeh nepřetíží, prostě jen zpřístupní. Ale kdo ví, zase nemá smysl od pasu střílet prognózy... já osobně bych možnost takového mostu uvítal jako obyvatel Prahy 5, že bych se na dvojku mohl rozumně dostat. Bránit principielně tomu propojení mi přijde jako spor starého a nového města o své teritorium v patnáctém století. Jde jen o to jak a zda, nevím, proč by ten most tedy nemohl být jen pro pěší, cyklisty a MHD, pokud by byl "dopravně nebezpečný".
Na jiných místech i zde jsem se opakovaně snažil poukázat na potřebu diskutovat otázku podtunelování nebo nadtunelování Vltavy. Je potřeba to rozhodnout dříve, než si příslušé zisky rozdělí ti nebo oni (tuneláři vs. asfaltéři)! Ledaže by sponzorovali Olympiádu nebo "knihovnuhovnu". Pražští archeologové nepochybně obstarají potřebné propriety (stěhování románských domů, adjustaci podtunelovaných židovských pohřebišť, elegantní vydání nálezových zpráv...).
...jakož i on si nemusí z HZH nic dělat, k čemuž ho nově vyzývám (a současně děkuji redakci, že HZH momentně necenzuruje - což se Vám potvrdí, pokud vidíte toto "naléhavé" sdělení). Ale s těmi přetíženími a okruhy to JFN vyjádřil opravdu jako někdo, kdo by měl naše budoucí kroky řídit. "Chtěl" bych si užívat světa takových rozumbradů.
Pane JS Nemám ambici řídit Vaše budoucí kroky, nechápu jak jste na to přišel. Mám také jen jeden volební hlas, takže myslím, že můžete být úplně v klidu. Zároveň zase nevím, proč bych si z Vašeho příspěvku neměl nic dělat, když se mne pokoušíte urazit. Jinak Josefe, terpve teď jsem pochopil tu skype zprávu, musíš mluvit méně v tajenkách. Moje zkušenost z méně civilizovaného břehu u Prokopáku je, že ten spoj - i motorizovaný - tam principielně chybí, stačí se podívat na mapu a díru mezi Palackého mostem a Baranďákem ve srovnání s možnostmi překonání Vltavy dolů po proudu. Jistě se shodneme, že status quo je blbě. Strašák z aut mi ale přijde neadekvátní. Nemáš pocit, že právě ta dlouhá bariéra dělá z obou mostů přetíženou dopravní stoku a z nábřeží jednu dlouhou kolonu? Pojďme si raději pokecat na skypu, nějak nemám potřebu být svědkem dalších brilantních analýz pana S.
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
P.S.Nedá se dnes pěšky chodit po železničním mostě?