Integrovaná střední škola v Sokolově se otevře studentům

Foto: www.isste.cz
Sokolov - Zástupci Integrované střední školy technické a ekonomické v Sokolově (ISŠTE) dnes představili dokončenou rekonstrukci části areálu a novou budovy školy za celkem 390,2 milionu korun. Architektonicky výjimečná sedmipatrová stavba pro 750 studentů podle návrhu architekta Romana Kouckého poskytne moderní zázemí studentům největší střední školy v okrese, ale má se také otevřít veřejnosti, řekl při otevření ředitel školy Pavel Janus.

    Nová budova střední školy má netradiční vnitřní řešení z mnohoúhelníkových buněk, které se prolínají všemi patry. Interiéry jsou vymalovány jasnými barvami. Nezvyklé jsou ale i toalety, které připomínají spíše místnost pro setkávání studentů.
    Projekt přestavby zahájil Karlovarský kraj na počátku prosince 2009, akce byla završena na konci dubna 2012. Většinu peněz získal Karlovarský kraj z Regionálního operačního programu. Podle hejtmana Josefa Novotného (ČSSD), který býval dříve ředitelem ISŠTE, má nová škola šanci přilákat nové studenty, ale i zaměstnavatele. "Doufám, že firmy a zaměstnavatelé v regionu budou se školou aktivně spolupracovat a podporovat nábor zájemců do technických oborů," uvedl Novotný.
    "Nová budova nabídne 18 prostorných učeben pro 32 žáků, osm učeben pro 16 žáků. Samozřejmostí je i laboratoř fyziky a chemie. Dvě nové učebny výpočetní techniky budou vybaveny novými počítači. Všechny učebny disponují nejmodernějšími vzdělávacími technologiemi," popsal možnosti budovy ředitel školy. "Chceme školu otevřít lidem, proto plánujeme výstavní prostory i informační zázemí," dodal Janus.
    Od září 2012, kdy škola oslaví 55 let existence, se naplno rozběhne život ve všech jejích částech. Karlovarský kraj tak má po Centru technického vzdělávání Ostrov další moderní centrum celoživotního vzdělávání na evropské úrovni.
    Podobně jako ostrovskou školu ji ale zasáhly spekulace o možném vrácení evropské dotace. V případě sokolovské školy byly hlavním důvodem podle auditu Deloitte Advisory nejednoznačná kritéria výběru dodavatele. Velkou váhu v něm mělo sladění výstavby s potřebami výuky ve škole, což bylo podle auditorů příliš subjektivní stanovisko. Ministerstvo financí ale výhrady kraje a školy proti auditu uznalo.
0 comments
add comment

Related articles