nevidím jen šeď a nudu, ale zdařilý projekt, který je podle mého vkusu zajímavý. A mimochodem, právě ta koupelna mě velmi zaujala.. jednoduché a čisté linie jsou perfektní!
...Konečně autoři, kteří si uvědomili, že architektura není JENOM vyhledáním exkluzivních materiálů a uplatněním estetiky lifestylových časopisů. Stavitelské umění totiž ZAČÍNÁ u dokonalého ohledu na potřeby stavebníka: umístění na obtížný pozemek promyšlené, dispozice bez připomínek, zahrada vysloveně vymazlená!
...musim priznat, ze prvni co mi stanulo na jazyku, kdyz sem videl tento dum, bylo "ha sumperak", ale me se sumperak libi i dnes , mimo to tohle je velmi zdarily "sumperak", krasny dum, velmi minimalisticka koupelna, ktera me velice zaujala velkoformatovou dlazbou, stropem a beznou vanou, proste funkce predcila rozmar. Zahrada v zadnim traktu me mile potesila svou intimitou a otevrernym vyhledem, tam bych se citil v sedmem nebi, predni cast s prijezdem me trochu rozpoltila, dlouhe schody ve me vzbudili vzpominky na stredomorskou zastavbu, bohuzel jedinym rusivym prvkem vnimam zatravnovaci dlazbu. Suma sumarum 9 bodu z 10
Mám pocit, že spousta domů na archiwebu je prezentována zbytečně brzy (viz. domov pro seniory v Hagiboru, terasový dům v Košířích a další). Místo trávy uhlazená hlína, místo vzrostlých rostlin pár zakrslých keříčků, místo zšedivělého plechu nablýskaná fasáda. Myslím, že to ve výsledku téměř nevypovídá o skutečné podobě ukazovaných domů. Na tomto případě vidíme, jak důležité je v architektuře nejen řešení samotného objektu, ale i jeho okolí. Stavba může být sebelepší, ale pokud nekokresponduje s prostředím, ve kterém se nachází, ztrácí na síle. Naopak i průměrná stavba může vhodně řešeným okolím či správným usazením do prostředí získat naprosto jedinečný charakter. Co se týče zmiňovaných zatravňovacích dlaždic (nebo spíš dlaždic zapuštěných do trávníku), myslím si, že právě díky nim je vjezd na pozemek více propojen se zahradou. Nebo si myslíte, že asfalt nebo zámková dlažba jsou vhodnějším řešením?
chrochtám si blahem , když se dívám na přiložené fotografie je to opravdu krásnej domek (a krásný fotografie)
ps : nudná a šedá jest pouze a jenom mysl hetzerova tímto zdravím mého oblíbeného archi-guru :p
Kdy fotografovat dům?Ujišťuji Vás,že jej fotografujeme od provádění základů.Doba kdy zveme profesionální fotografy nastává těsně po předání dokončeného objektu,protože zvláště u veřejných staveb je nebezpečí "tvůrčích "zásahů uživatele..Pochopitelně je zeleń důležitou součástí prostředí které vznikne,ale pokud je dům dobrý neztratí na síle,pouze mu jím pokud je návrh zeleně kvalitní a skutečně realizován přibývá.Čekejte však na ono sdělení,že jste dům dokončili až vyrostou první keře a vysazené stromy-většinou jsou naše myšlenky po několika letech už jinde.Dokončená hmotová kompozice domu již sama o sobě má výpovědní hodnotu-zeleň múže být pro průměrnou stavbu pouze milosrdná,ale stavba nemůže získat jak výše řečeno jedinečný charakter.Je tomu jako s obnaženým lidským tělem-buď je krásné ve své nahotě,nebo není a šaty pouze pomohou skrýt nedostatky,ale mně například nepomohou už ani lacláče.
To bylo jedno z Wrightových doporučení mladým architektům:
Své první realizace nedělejte blízko vašeho působiště. Doktor může své neúspěchy pohřbít. Architekt pouze nechat zarůst břečťanem.
Nechce se mi hledat přesné znění.
Panu Línkovi: Pravda je asi na obou stranách. Na co ukazovat nahotu domu, když takový v posledku stejně nebude. Neřekl bych, že se dá dům až tak příliš asociovat k lidskému tělu, problém kontextu je tu složitější.
A třeba všechny ty fotky nedovybavených interierů (tu židle od Pantona, tu sofa od Corbusiera, nahota?) je pouhá scénografie bez života. S každým desetileím se však obraz konkrétního domu i jeho okolí mění. Kdy je tedy ta správná doba "ukazovat"? Asi neustále, ale je nutné počítat i s negativními reakcemi (viz. Librolábusova trafostanice, která v době focení opravdu vypadá děsivě sorealisticky). Ideální by bylo dělat časosběr, který bude mapovat proces vrůstu domu do okolní tkáně. Dobrovolníci nechť se přihlásí
...me opravdu zatravnovaci dlazba nenadchla, asi sem ji casto vidal na zamastenych prazskych parkovidstich, nebo u okalu a tak nejak k ni nevznikl ten spravny vztah, aby sem se s ni dokazal szit u tak krasneho domu. Ja bych prijezdovou cestu resil spise kamenem.
Souhlasím s tím časosběrem,to mě také napadalo když chtěl odpovědět kdy-jen je to trochu nákladné,protože profesionální fotograf není zadarmo.Jinak mnohdy jsem měl pocit,že dům a pouze upravené terény kolem domu v hliněném stavu ve své abstrakci mohou být kompozicí velmi inspirativní,nic nezastírající.
mi to přijde jako dost drahý zákusek bohužel nijakého vzhledu a chuti. horší než obyčejný chleba. třeba v koupelně obklad s proužkem a nad ním poskákané kachličky... nevimnevim co to má být za kompromis
dum sam o sobe je pekny,ale nijak se nevymyka z prumeru soucasne tvorby - jsou jiste lepsi domy --- zahradni upravy jsou mimoradne zdarile a rekl bych ( pouze muj nazor ),ze zahradnimu architektovi se podarilo mnohe zachranit a milosrdna zelen,zvlaste pak kulisa z jehlicnanu v severovychodnim cipu pozemku je nadherna --- take bych rekl,ze dum je do zelene zabalen,a reseni zatravnenych teras je vytecne - jedinne co me kapanek skripe je jakysi zeleny plot,ktery k nadherne rozehrane zahrade pasuje asi jako rota vojaku pochodujicich za sebou - nicmene kvalitni prace --- Interier bohuzel jsem nevypozoroval zadny,pokud jim nema byt ona prosklena obdelnikova mistnost s obligatni sedackou Rolf Benz,ci Vibieffe a jidelni sestavou Tonon,svitidly Esedra a Wevep a Durcre --- vyhled z domu na zahradni basen je paradni --- narozdil od kolegy hetzera se me koupelna libi ( je to ovsem vec nazoru ) --- celkove me pripadne dilo vydarene.
Souhlasím s Vámi, že užíváním stavby může dojít k jistému posunu architektova záměru. Ale dům jako celek je dle mého soudu dokončen až v momentě, kdy začne žít běžným životem. To, co tu bývá vystavováno, je často jen torzem toho, čím je dům po zbytek své existence. A třeba příklad průměrné architektury, která získá správným umístěním maximální sílu? Třeba obyčejná kaplička na horizontu s pár stromy kolem...
dle mého názoru je dům vydařený. Řekněme si na rovinu, zahrada je hezka. Žadné drastické nepřirozené vysazeniny všechno k sobě ladí a je to přirozené. Na mě osobně dům působí útulně a líbí se mi
Ten dům není špatný. To že se pravděpodobně nezapíše mezi nejzdařilejší stavby 21. století myslím není důvod k přehnané negativní kritice. Je to dobře odvedená práce. Takové kdyby bylo kolem nás víc, jistě by bylo veseleji. No a ve spojení s tou zahradou... ach!
Zajímalo by mne, proč není jméno zahradního architekta zmíněno alespoň v textu, když není v hlavičce. Je-li to pan Sendler, je to škoda, protože jeho realizace jsou na internetu málo prezentované. Kromě toho, zahradní architektura je na tomto webu celkově málo zastoupená, větší ohlas by třeba podnítil zajímavější realizace zahrad u rd. Mám pocit, že se zahrady u rd nechávají na realizačních firmách (a ty nejsou na architektonické úrovni) a věnuje se jim málo architektonické péče. Realizace zahrady neznamá nutně velké náklady ve chvíli, kdy je investor již "vyšťaven", naopak kvalitní koncept může ušetřit peníze za nevhodně namířené výsadby.
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Jan Stolek: :D
ps : nudná a šedá jest pouze a jenom mysl hetzerova tímto zdravím mého oblíbeného archi-guru :p
Své první realizace nedělejte blízko vašeho působiště. Doktor může své neúspěchy pohřbít. Architekt pouze nechat zarůst břečťanem.
Nechce se mi hledat přesné znění.
Panu Línkovi: Pravda je asi na obou stranách. Na co ukazovat nahotu domu, když takový v posledku stejně nebude. Neřekl bych, že se dá dům až tak příliš asociovat k lidskému tělu, problém kontextu je tu složitější.
A třeba všechny ty fotky nedovybavených interierů (tu židle od Pantona, tu sofa od Corbusiera, nahota?) je pouhá scénografie bez života. S každým desetileím se však obraz konkrétního domu i jeho okolí mění. Kdy je tedy ta správná doba "ukazovat"? Asi neustále, ale je nutné počítat i s negativními reakcemi (viz. Librolábusova trafostanice, která v době focení opravdu vypadá děsivě sorealisticky). Ideální by bylo dělat časosběr, který bude mapovat proces vrůstu domu do okolní tkáně. Dobrovolníci nechť se přihlásí