„Nové Porsche muzeum představuje naši koncepci architektury, která se neustále pohybuje na poli vzájemného ovlivňování mezi stavbami a jejich uživateli.“
Roman Delugan
Celosvětově proslulá značka Porsche ve svých výrobcích důsledně kombinuje inovací s tradicí. Historie společnosti přesahující jedno století je utvářená vášní a vizemi. Nové Porsche muzeum je místem vyjadřujícím sebevědomý postoj firmy a její vysoké požadavky kladené na architekturu. Dovednost, spolehlivost a odhodlání jsou stejně tak součástí firemní filozofie jako kuráž, entuziasmus, síla a nezávislost. Každý nový projekt je pojímán jako šance pustit se do výzev a posunout hranice. Muzeum přesně znázorňuje tento postoj aniž by přestalo odrážet hranice a zapojuje do živého dialogu, což činí Porsche tak jedinečným.
Hlavní myšlenkou konceptu byla transformace všestranné a živé značky do architektonické řeči. Muzeum přináší po prostorové i smyslové stránce návštěvníkům všechny specifické podmínky značky Porsche. V budově mohou návštěvníci díky prostorovému uspořádání zažít jízdu i rychlost, klid i překážky. Muzeum je otevřený, jasně ohraničený prostor, který zakomponovává všechny specifické vlastnosti značky. Rychlost i vášeň nacházejí uvnitř stavby svoje prostorové ekvivalenty a lze je působivě vystopovat ve smyslových zážitcích.
Základním architektonickým konceptem bylo vyvolat příslušným prostorovým rozvržením příležitost k vyvolání silných zážitků. Zdánlivá dvoudílnost architektonického návrhu je příslušnou odpovědí na funkční náplň a výjimečné umístění jeho exponátů. Muzejní koncept představuje naše vnímání stavby jako interaktivního organizmu, komunikační součásti celku. Zásadové zacházení mezi stavbou a jejím okolním je pojímáno jako výhoda po funkční stránce i praktickém prostorovém využití. Specifické prostorové vymezení je chápáno jako terén nebo městská krajina, která je výkladem korporativního přístupu značky Porsche.
Delugan Meissl Associated Architects