Z topografického hlediska tvoří nástup do údolí Montafon úzké hrdlo. Mezi vysokým alpským pohořím souběžně prochází železnice, dálnice a nová cyklostezka nabízející přístup k nejjižnějšímu údolí ve Vorarlbersku, které je zcela obklopené horami. Paralelně s údolím přitéká z východu k hlavnímu rameni řeky Alfenz bouřlivá řeka Ill, která je náchylná k rozvodnění.
Jen několik málo metrů před soutokem se klena nová betonová mostní konstrukce, která přispívá k bezpečnějšímu přechodu pěších a cyklistů. Vybudování spodní podpěrná konstrukce nebylo kvůli ochraně před povodněmi možné. Tento problém vyřešila krytá mostní konstrukce se stěnami z příhradových nosníků. Nepravidelné umístění podpěr a spojů, které jsou na konci znatelně zhuštěny, vychází z bioniky. Výsledkem je krytá mostní stavba s otevřenými bočními stěnami. Sklon jednotlivých nosníků je předurčen smykovou silou a čím jsou blíže k mostní podpoře, tím jsou strmější.
Směrem k sousední rušné komunikaci převažuje plná mostní stěna, zatímco na druhou stranu k řece Ill nabízí trojúhelníkové otvory v nosném rámu výhledy do přírody. Rámová konstrukce reaguje na okolní vlivy proměnlivou velikostí otvorů v bočních stěnách. Výsledná estetika je výsledkem konstrukční logiky a efektivního využití materiálu. Díky tomuto mostu byla doslova “masivně“ zlepšena cyklistická stezka z Bludenz do Schruns. Výsledný elegantní návrh nelze v síti cyklostezek jednoduše minout.
Marte.Marte Architekten