Osobité a originální interiéry se staly součástí firemní kultury. Uvědomují si to nejen architekti, ale už i zadavatelé. Doba, kdy si lidé vybírají zaměstnavatele i podle jeho espritu, nahrává kreativitě při práci s prostorem. Wallmarketing, který jde těmto trendům naproti a využívá zdi ke komunikaci, je kořením pro předkládané architektonické návrhy.
Spolupráce s architekty aneb jak se rodí Wallmarketing
Přirozenou snahou architekta je interiér vyladit a udělat vizualizace, do kterých se zákazník zamiluje. Obvykle použije na zdi v projektu tapetu nebo nějaký motiv využívající identitu klientovy firmy. Wallmarketing ovšem tyto zdi připravuje na míru a díky tomu se může stát jazýčkem na vahách při posuzování návrhů. Umí architektům pomoci doručit osobitější návrh, ve kterém se klient najde.
Oceňované interiéry NOTINO jako příklad
NOTINO, které patří k nejvýznamnějším evropským obchodníkům s parfémy a kosmetikou, si vybralo pro spolupráci studio KYZLINK ARCHITECTS. Architekti vyzvali Wallmarketing ke kooperaci už v rané fázi projektu. Představili nám svoji vizi interiéru a požádali nás o wallmarketingovou ideu, která by interiér nejen zútulnila, ale také zprostředkovávala informace a příjemné pocity lidem pohybujícím se v prostoru. Společně jsme vytipovali stěny vhodné pro wallmarketing napříc celým interiérem o celkové výměře asi 300 m2, pro který jsme zpracovali motivy na míru.
Hledání DNA
U NOTINA jsme měli jasnou vizi. Chtěli jsme zachytit krásu, čistotu a harmonii. Atributy, které by podle nás měly obklopovat nejen zákazníky NOTINO, ale i ty, kteří pro ně svět vůní a krásy tvoří. Navrhli jsme originální koncept, který kombinuje jemné barevné gradienty i abstraktní objekty inspirované tvary kosmetických flakonů. Vše doplňuje čistá typografie a nápaditá hesla. Grafika na zdech podtrhuje prostorové vyznění místností a asociuje zaměření jednotlivých oddělení. Interiéry NOTINO zvítězily v mnoha prestižních soutěžích. My jsme velmi pyšní na ocenění v soutěži Zasedačka roku v kategorii "Kancelář jako DNA firmy". Wallmarketing pomohl architektům zachytit přístup NOTINO k životu a přátelský způsob firemní komunikace promítnout do celkové atmosféry prostoru.
A co na to architekti?
Zbyšek Sikora, výkonný architekt KYZLINK ARCHITECTS: "V průběhu navrhování nových kancelářských prostor pro mezinárodní společnost NOTINO jsme se jako architekti setkali s velkou wallmarketingovou výzvou. Obrátili jsme se tak v tomto směru na profesionály v oboru, vrcholem spolupráce je pak graffiti meeting room, autorský mural art, pro IT oddělení NOTINO."
Jak můžeme pomoct právě vám?
Tam, kde architekt obvykle hledá poslední střípek do mozaiky úspěšných návrhů, mohou být řešením kreativní a originální motivy a sdělení na firemních zdech. Máte-li na stole projekt, kde klient vyžaduje něco "extra", nebo je naopak velmi konzervativní ve tvarech a uspořádání a vy se chcete něčím odlišit, pak je to přesně prostor pro Wallmarketing.