Vložil
ČTK
30.09.2009 18:05
Praha

Jan Kaplický


zpět na článek
9 komentářů
chvála, samá chvála
Karel
| 30.09.09 08:26
Ale to je hezký šmoulí domeček! Kdysi byl dederónský večerníček se skřítky, kteří měli stejné modré čepičky se stopkou jako Jeníčkova střecha.
Karlovi
svetlik
| 06.10.09 02:40
Karlovi: Nesouhlasím, je to perfektní architektura, asi lepší, než jste schopen pochopit. S pozdravem Světlík
karle
petr cagaš
| 07.10.09 04:20
Máte pravdu, je to ale hezký domeček. Dokonce moc hezký. Proč si pořád kdekdo bere do úst šmouly a jejich hezké a milé domečky? Není na nich nic špatného. Šmoulové nestavěli své domečky, aby dobře vypadaly v časopisech a na fotkách nebo aby braly dech. Tahle stavba s nimi nemá společného vůbec nic, snad jen s tou jejich čepičkou. Je to stavba, která ukazuje, proč se Kaplický stal za hranicemi naší zvláštní země slavným a hlavně uznávaným architektem. Sláva a uznání nemívají totiž stejnou podstatu.
světlíkovi
Jirka
| 08.10.09 03:23
Jestli dokážete ohodnotit stavbu jen podle toho malého obrázku jako "perfektní architekturu", tak to tedy smekám, já bych si to ani po dvaceti letech projektování netroufl říci. Anebo to posuzujete jen podle jména autora ...? Ne všechno co Kaplický udělal je perfektní architektura. Zajímavá, někdy šokující - to jistě, ale k "perfektní stavbě" je toho potřeba mnohem víc než jen zajímavý vnější tvar.
jirko, pořád dokola
petr cagaš
| 09.10.09 07:40
Proč si netroufáte? Myslíte, že je to jako obvykle nahoře huj a dole fuj? A víte, že já si klidně troufnu hodnotit z tohoto obrázku, který mi ani nepřipadá moc malý. To, co vidím je super. Vůbec se nemyslím, že by to z druhé strany mělo být jiné. A už vůbec nezáleží na tom, kolik let projektujete a na co si troufáte. Naštěstí.
Achjo...
Jiří Thiemel
| 10.10.09 03:42
Architektura není o obrázcích … bohužel dnešní doba k tomu spěje. Každý se naučí s počítačem, něco si vymodeluje, vybarví, vyrendruje, a pak to každý (druhý) to obdivuje. Má-li navíc špetku drzosti, nazve to třeba "sofistikovanou konstrukcí" nebo „strukturou“, i když to se sofistikovaností, natož s konstrukcí či strukturou nemá nic společného; nedávno jsem toho byl opět svědkem...

Tím nenarážím na Kaplického. Mám jej rád, ale vždy je třeba uvědomit si jednu věc – to, co nestojí doopravdy (nebo nestálo v minulosti) není architektura. Ačkoliv jsem odpůrcem stavění po smrti architekta, tenhle malý komerční objekt to asi snese. Těžko jej ale budu považovat za kvalitní architekturu, přijde mi spíše jako komerční pozlátko (čí „prosklítko“). Zdá se mi, jakoby tady Kaplickému najednou ani nevadilo, že se z jeho díla vytratila pro něj docela pověstná ekologie. Ona i moje první reakce, když jsem dříve poprvé viděl tenhle projekt v časopise, byla smutek. Připomínalo mi to trochu Jiřičnou s tou její poslední skleněnou vilou.

Není problém najít na Internetu další vizualizace, třeba: http://www.designmagazin.cz/architektura/5572-jan-kaplicky-n avrhl-klub-volavka-u-konopiste.html

PS: Pane Cagaši, docela jsem byl pobaven Vaším posledním komentářem, obzvláště tím o zadní straně ;o) (Asi si Vás vygooglím a pobavím se ještě víc…)
jiří thiemele
petr cagaš
| 11.10.09 10:05
Nenapsal jsem "ze zadní strany, ale "z druhé strany". Cítíte ten rozdíl? Váš problém a s vámi mnoha dalších lidí je strach, abyste náhodou nepochválil kýč. Toho se smrtelně bojíte. A proto je vám z tohoto krásného domu smutno. Mně smutno není. Netrpím strachem z toho, že si kvůli tomu, co se mi líbí, bude ze mě někdo utahovat. Proto s pěknou architekturou nemám žádný problém jako vy. Tento dům doufám někdo postaví. A bude to bonbónek.
Cagaši
Jiří Thiemel
| 19.10.09 06:53
S tebou se nikdo nebaví... na tvoje přihlouplé komentáře nehodlám reagovat...
... co mi jenom ta střecha - čepička připomíná
Bohdan Špaček
| 19.10.09 09:17
http://neznalek0.tripod.com/mobr89.jpe

Ale kořeny mistrovy inspirace tady nebudou .. asi ..první vydání u nás vyšlo 1957 kdy bylo Kaplickýmu 20 let.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.