Brno - Brno chce v příštích letech zklidnit napjatou situaci v dopravě na Mendlově náměstí. Příliš se tam mísí městská hromadná doprava s auty i chodci. Ředitel Kanceláře architekta města Brna Michal Sedláček dnes novinářům řekl, že by se měla oddělit osobní automobilová doprava od MHD. Na náměstí by také měl vzniknout park. Podle Sedláčka je však řešení prací na několik let a otázkou stovek milionů korun.
Brno vyhlásilo na proměnu náměstí soutěž, v níž oslovilo sedm ateliérů. Vyhráli brněnští architekti Miroslav Palaščák a Michal Poláš. Podle jejich návrhu by měla jižní část náměstí sloužit městské hromadné dopravě a přestupům z trolejbusů na tramvaje, severní část náměstí k hranici kláštera by byla určená pro osobní automobilovou dopravu, přičemž by se zvážil i obousměrný provoz Veletržní ulice.
Nyní je situace taková, že auta jezdí stejnou trasou jako trolejbusy, míjejí tramvajové koleje a všichni řidiči musejí často dávat extrémní pozor kvůli chodcům, kteří různě přecházejí mezi linkami městské hromadné dopravy. Architekt a zastupitel městské části Brno-střed Petr Bořecký (ANO) novinářům řekl, že levá strana náměstí by měla sloužit jako park pro setkávání lidí a pravá strana by sloužila pro dopravu a přestupní uzly.
Donedávna bylo Mendlovo náměstí spíš přestupním uzlem bez většího prostoru pro zeleň. Městská část Brno-střed proto vytvořila za 13 milionů malý park na levé straně náměstí, kde je i kavárna a veřejné toalety. Otevřela ho v létě. Palaščák s Polášem chtějí park zvětšit, aby nabízel větší prostor pro trávení volného času a setkávání.