Pokud by měla být jedinným kriteriem cena a termín, pak je tendr bezvadně připraven pro další skandál a můžeme se těšit na skvělou rekonstrukci vily Tugendhat - v tendru se budou firmy předhánět kdo více naslibuje a nalobuje, s tím, že vícepráce se jistě naúčtují během nebo po dokončení stavby, rozika vejdou na dodavatele a ten už rekonstrukci nějak přece dokáže slevnit. Což takhle těch kritérií udělat více - reference z jiných staveb, reference od jiných zadavatelů, finanční situace firmy, pojištění, management kontroly, environmentální politika, systém subdodavatelů, mustr smlouvy apod...stojí to za trochu námahy, uvidíte, že se dá vybrat i kvalitní dodavatel.
To je ale problém, který pramení ze zákona a následně interních předpisů velkých měst. Nejnižší cena je totiž nadřazená všem ostatním kritériím, která tím prakticky pozbývají na významu. Jediná šance solidní nabídky je, čekat, až nejlevnější udělá chybu v některé podmínce. Opět se narážíme na známou ekonoidiotskou tezi, že jediná cesta ke kvalitní kultuře vede přes nejnižší cenu a tzv. "kvalitní management". Vrcholem všeho pak je, když tomu nakonec šéfují lamy typu Milana Richtera, které díky své vlastní manažerské genialitě vytvoří podmínky tak leda proto, aby všechy Prahou "manageované" organizace mohly tak leda zbankrotovat.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.