Česká Lípa bude mít nové nádraží, posune se blíž k městu

Publisher
ČTK
05.05.2015 22:15
Czech Republic

Česká Lípa

Česká Lípa - Česká Lípa bude mít nové moderní nádraží, posune se zhruba o 250 metrů blíž městu, a pro obyvatele se tak stane dostupnějším. Náklady se předběžně odhadují na 900 milionů korun, stavbu chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájit ještě letos v srpnu. Hotovo by pak mohlo být zhruba v polovině příštího roku, řekl dnes ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Původní historická budova nádraží z konce 19. století patří Českým drahám a je ve špatném stavu. Co s ní bude dál, není zatím jasné.

    Do velkého projektu SŽDC se zapojí i město Česká Lípa, financovat bude prodloužení podchodu směrem na Dubici. "V současné době je na vlakovém nádraží nefunkční lávka, která jej v minulosti spojovala právě s Dubicí. Aby si lidé zkrátili cestu, přecházejí v současnosti přes koleje, což je velmi nebezpečné. Vybudováním podchodu získáme bezpečnou cestu do Dubice a lidem ušetříme čas při cestě do zaměstnání," řekl ČTK místostarosta Juraj Raninec (ODS).
    Nové nádraží v České Lípě vznikne na místě dnešních nádražních skladů. "Bude mít moderní nástupiště, která umožní pohodlný nástup do vozů," řekl Illiaš. Nádražní budova bude bezbariérová s kompletním zázemím pro cestující, doplněná o krytá nástupiště. Modernizace čeká i kolejiště, díky tomu budou moci vlaky jezdit rychleji, a zkrátí se tak jízdní časy. K nástupištím se lidé dostanou podchodem, radnice se s SŽDC dohodla na jeho prodloužení směrem do Dubice. Město zaplatí doplnění projektu a také náklady spojené s prodloužením podchodu a vybudováním výstupního objektu u chodníku v Dubici. Město by to nemělo stát víc než 12,5 milionu korun.
    "Je pro nás výhodné dobudovat podchod až do Dubice již nyní, společně s modernizací celého nádraží. Jediné starosti, které město bude se stavbou nyní mít, souvisí s uhrazením zvýšených nákladů. Výběrové řízení na zhotovitele, stavbu a veškerá povolení vyřídí za nás Správa železniční dopravní cesty," řekl Raninec. Kdyby se město rozhodlo vybudovat propojení nádraží s Dubicí až po dokončení jeho modernizace, neobešlo by se to podle Ranince bez dlouhodobé výluky některých spojů. "Navíc bychom mohli při napojování na stávající část podchodu tunel poškodit a následně složitě a draze opravovat. Zdlouhavá by pak byla i samotná příprava celé stavby," dodal místostarosta.
0 comments
add comment