Brno - Brno si nechá zpracovat studii, která zváží možnosti stavby záchytných parkovišť typu Park&Ride na okrajích města, z nichž potom řidiči pokračují do centra hromadnou dopravou. U vybraných míst musí studie prověřit, zda je možné vypořádat majetkoprávní vztahy a zda lze v docházkové vzdálenosti přestoupit na MHD, řekl novinářům náměstek primátora Richard Mrázek (ANO). Město vytipovalo 12 míst, kde by parkoviště přicházelo v úvahu, a studie zjistí, která z nich jsou skutečně vhodná. Předchozí vedení města se touto záležitostí zabývalo pouze okrajově a nechalo zpracovat investiční záměr na stavbu parkoviště v místech dnešního autobazaru na křižovatce ulic Olomoucká a Ostravská. "I toto místo jsme do plánů zahrnuli, ale zde je to komplikované i kvůli územnímu plánu," řekl Mrázek. Vybraná místa jsou tam, odkud do Brna míří klíčové dopravní proudy. Tedy například v Komárově a u Vídeňské ulice, kam přijíždějí auta z dálnice D2 a R52, v Králově Poli, kam míří doprava ze severu. Jedním z míst je také oblast bohunického kampusu, kam město v budoucnu přivede tramvajovou trať. "Zároveň chceme, aby parkoviště byla mobilní, tedy aby bylo možné kapacitu přidávat či ubírat podle zájmu," uvedl Mrázek. Studie má být hotová do konce letošního roku, posléze město začne chystat jednotlivé projekty a rozdělí stavbu parkovišť do etap. Chce čerpat peníze z evropských fondů, které jsou pro tyto projekty určené. Parkoviště P&R jsou jedním z nástrojů velkých měst ke snížení automobilové dopravy v centru, zpravidla se nacházejí u stanic metra či u vlakových stanic, odkud pak řidiči pokračují veřejnou dopravou.