Varšavští ARE architects získali první cenu v soutěži na návrh nového terminálu pro Lublinské mezinárodní letiště (Polsko). Projekt na obnovu a rozšíření letiště byl vypracován ve spolupráci SENER Ingeniería y Sistemas ze Španělska a polských Polconsult.
Rozšíření letiště je uvažováno ve dvou etapách. Autoři pro první z nich umístili řadu budov podél plánované linie runwaye. V jejich středu se pak nachází stěžejní část provozu - letištní terminál. Dopravní propojení s městem zajišťuje železnice, jejíž stanice je integrována v objektu terminálu spolu s ostatními nezbytnými funkcemi. Jejich uspořádání sleduje logické a provozní dělení, železniční stanice je umístěna mezi hlavní zdroje pohybu lidí: příletovou a odletovou zónou. Toto rozmístění umožnilo uspořádání funkcí v jedné výškové úrovni haly. Automobilová doprava je k terminálu vedena dvěma jednosměrnými proudy obsluhujícími odděleně příletovou a odletovou zónu.
Budova terminálu byla navržena jako trojkřídlá hala obsahující všechny důležité provozní zóny: příletovou a odletovou část, čekací místnosti, správu, dopravu a výdej zavazadel, je doplněna nezbytnými komerčním a gastronomickým zázemím pro cestující a kancelářemi pro správu letiště. "Inspiraci jsme čerpali z aerodynamického řešení konstrukcí letadel a charakteru vzdušných proudů na zadané parcele. Tyto poznatky byly vzaty v úvahu a ovlivnily i výslednou 'polštářoidní' formu projektu."
Parametry a velikost terminálu byly navrženy v souladu se souborem pravidel IATA a počítají s kapacitou 1 milionu pasažérů v první fázi a 3,2 miliony po dokončení obou etap rozšíření letiště.
Letiště Lublin: Plocha terminálu: 17 345 m² Kontrolní věž: 2 114 m² Správní budova: 901 m²