Naším hlavním cílem byl
Hydra-Pier. Po cestě jsme však vyfotili zajímavější realizaci. Hydra-Pier vznikl jako snobský prostor na jezeře k prezentaci špičkového designu a posezení u šálku kávy. Autobusová zastávka před nemocnicí vznikla jako nouzový přístřešek z polystyrenu a skleněných vláken. Jedno však mají obě budovy společné: konečně se daří uvádět odvážné počítačové modely do reálu, aniž by klienta zruinovaly. Pionýrské doby jsou za námi. Jen škoda, že se dnešní doby nedočkal Friedrich Kiessler. Nebo že by převtělil duši do
Kase Oosterhuise?
Ex post hledám informace o stavbě.
Domovská stránka Maurice Nia vás uvítá nepříliš positivním mottem. Životopis má vyhotovený i v čínské mutaci, ale informace o Fluid Vehicle jsou pouze v holandštině. Na řadu přichází
Italové, kteří snad kromě
Domusu a
Renzo Piana všechno ostatní na poli architektury ukradli nebo "přejali". I tak jsem vděčný za anglický překlad recenze. Na závěr jsem našel pár
flashových animací. Zastávka byla zprovozněna na začátku tohoto roku. Stojí uprostřed náměstí před nemocnicí a má funkci dopravního uzlu regionálního významu. Stavby toho druhu bývají neutrální.
Zaha Hadid nasadila svou
zastávkou ve Štrasburku nová kritéria, která Mirjam Galje, Henk Bultstra a Maurice Nio dále rozpracovali - velkomyslněji a méně askeze. Objekt byl navržen v duchu
Oscara Niemeyera (kříženec moderny s barokem), je celý z polystyrenu a je největší stavbou ze syntetického materiálu (50m x 10m x 5m). Omezený rozpočet neumožňoval užití klasických konstrukčních metod polyesteru. Lidé se často podivují co má tvar budovy představovat, a nabízí se spousty odpovědí. Každá z domněnek je zároveň správná i irelevantní. Jako na bílou tvář Gejši, může být na stavbu aplikován jakýkoliv názor či představa a stejně nemá na sebe samu odpověď.