Ze čtyř místností (bývalých kanceláří) jsme vybouráním velkých otvorů v dělicích nosných stěnách vytvořili náznak halového prostoru, pro kavárnu, která by se měla čas od času změnit na výstavní sál, koncertní sálek, či přednáškovou místnost. ČERNÁ HALA měla posloužit celému areálu bývalé holešovické továrny jako prvek, který uvítá příchozí návštěvníky a rozešle je dále do areálu: Velkým proskleným otvorem do BÍLÉ HALY showroomu VITRA v přízemí, druhým velkým otvorem do dvora, kde mohla být i letní zahrádka a malým kulatým otvorem ve stropě - po novém točitém schodišti do ŠEDÉ HALY galerie TUNNEL, kde se už tehdy pořádaly různorodé kulturní akce, jako výstavy, přednášky, koncerty a třeba i módní přehlídky.
Do černé barvy jsme ponořili vše, co jsme mohli, protože jsme věděli, že je při pořádání různých výstav či divadelních akcí velmi užitečná a nechává vyniknout všemu světlému i barevnému, co sem přinesete a chcete ukázat. Barevní lidé, kteří sem přijdou, se také lépe soustředí spíše na sebe vzájemně a nikoli na okolí, takže by jim to mělo přinést větší soustředění a klid. V zájmu navodit ležérní pocit jisté nedokončenosti jsme nechali vybourané otvory "okousané", betonovou podlahu jen lehce černě namořenou (jako vybledlé džíny), aby jí nevadil prach a mokro, přinesené z ulice. Přechodové prvky na podlaze, vyrovnávající různé výšky, prahy, rámy oken a dveří, schodiště i vstupní vrata do hlavního průchodu a jeho podhled, jsme nechali v reznoucí černé oceli, kterou jsme jakoby vytáhli ze starých skladů továrny.
Barový pult i zázemí, jakož i stolky, jsme vyrobili z černých polypropylenových desek, dobře odolávajících náročnému provozu.
Kolem obvodových stěn haly jsme navrhli čalouněnou koženkovou lavici, na kterou by se vešlo do řady velké množství lidí. Překážející nosný pilíř křížového půdorysu uprostřed, jsme obkroužili sestavou organicky tvarovaných polic, ve kterých mají návštěvníci najít časopisy a knihy o designu a architektuře, které ke konceptu CAFÉ HOLPORT nedílně patří.