Ze všech domů, které jsme doposud postavili, byl nejdobrodružnější průběh výstavby objektu Dopravního podniku na Novobranské ulici.
Nejprve jsme vyhráli architektonickou soutěž (ve spolupráci s RAW), hlasoval pro nás i investor, soukromý developer, který chtěl na pozemku proluky postavit polyfunkční dům. Hlasoval pro nás proto, jak později sám přiznal, že jsme byli ze všech nejmladší a on se domníval, že nám zadá jen studii a zbytek doprojektuje jeho kamarád, architekt Zezulka. Nedali jsme se. Po dlouhých několikaměsíčních tahanicích jsme přeci jen dostali projekt zadán a to hlavně proto, že jeden z investorů chtěl dodávat interiéry do Obchodní banky, kterou jsme začínali projektovat, i když se její stavba nakonec nikdy nerealizovala. Pak se ukázalo, že investor nemá peníze a čerpá je na základě záhadného úvěru, který se prý splácel zbožím z Itálie. Řádný úvěr měl být přiřknut až po vydání stavebního povolení, měli jsme tedy projektovat do té doby zadarmo. Odmítli jsme vydat dokumentaci bez zaplacení. Zástupce investora nám neváhal prohledat atelier v době naší nepřítomnosti, neúspěšně, neboť jsme dokumentaci v nejasné předtuše možného schovali a zamkli do spíže. Investor se tedy rozhodl zaplatit. Po přepočítání sumy však scházelo deset tisíc, které vzápětí dotyčný bez mrknutí oka vyndal z kapsy saka a položil na stůl.
Fádní nebylo ani projednávání na úřadech. Byla to po revoluci první zastavovaná proluka, a tak se někteří domnívali, že by tam mohl zůstat ten tehdejší náletový parčík. Zástupci hygieny pro změnu chtěli natočit objekt o devadesát stupňů, aby mohl být lépe osluněn. Na odboru dopravy po nás chtěli zřídit zásobovací dvůr a pracovník Útvaru hlavního architekta přišel s iniciativním nápadem udělat do objektu díru přes dvě patra vysokou, aby byla vidět z Benešovy ulice špička kostela na Josefské. Tuto svoji představu měl dokonce podepřenou počítačovými vizualizacemi a myslel to zcela vážně. Dodnes mě mrzí, že jsem si ty obrázky neschoval. Stavební úřad požadoval odstup od všech přilehlých parcel minimálně dva metry a majitel sousední zahrady, řád Voršilek, zase nepřipouštěl žádná okna směrem do svého pozemku. Během průzkumných prací se našel na pozemku sklep, který vedl k objektu přes souseda a nebylo jasné, komu patří. A tedy ani to, zda se dá zasypat. V průběhu všeho tohoto projednávání přišel podnikatel Horák s požadavkem, že do objektu musí být zakomponován tunel sloužící k napojení garáží pod Římským náměstím. Pak přišel někdo s problémem, jak se odstraní letadlo MIG 19 z prostor zahrady bývalého Technického muzea, když má nádrže plné výbušného kerosinu a po zastavění proluky ho nepůjde vystěhovat už vůbec. Když se tohle všechno vyřešilo, postavili si hlavu majitelé sousedního objektu a skoro rok nedali souhlas s výstavbou.
Stavět se ale přeci jen začalo. Když se postavila hrubá stavba, ukázala se investorova insolventnost, a objekt si jako zástavu zabavila prováděcí firma. Dům zůstal několik let v podobě torza. Časem však jeden z investorů udělal politickou kariéru a stal se jakožto zástupce města členem představenstva Dopravního podniku a zasadil se o koupi nedokončeného objektu za účelem zbudování správního centra Dopravního podniku. Tak jsme jej nakonec dostavěli.
Někdy je praxe architekta dobrodružnější, než by si on sám přál.