Zdroj
Národní galerie
Vložil
Tisková zpráva
08.12.2009 14:50
Martin Rajniš
Martin Rajniš Architektonická Kancelář e-MRAK


zpět na článek
27 komentářů
soutěžní návrh
e-MRAK
| 08.12.09 03:06
http://www.e-mrak.cz/files/data/01_navrh_expozice_A3.pdf
gratulace !!!
pucci
| 08.12.09 06:57
gratulace !!!
ukažte..
| 09.12.09 12:36
.. jim tam, jak se dělá architektura!
pavilón Č a S
pm
| 09.12.09 10:19
...načase sa zamyslieť nad možnosťou samostatného výstavného priestoru pre aktuálne prezentácie?
Gratuluji
Pavel Nasadil
| 09.12.09 10:43
Snad se to vejde do rozpočtu NG, který je fakt trestuhodný.
souhlas
Jiří
| 09.12.09 04:07
Ano, pane Nasadile, rozpočet NG ve výši 1.600.000 Kč je opravdu trestuhodně vysoký za tu hromadu fošen před pavilonem. Tou jim opravdu ukážeme jak se dělá architektura pane rš.
konecne to nebude ostuda!
tomas
| 09.12.09 07:00
....konecne nejaka reprezentativni instalace v ceskem pavilone. gratulace!
uff
pesagem
| 10.12.09 11:52
no hlavne, ze je to hrave, ze..... ble
to jiří
Pavel Nasadil
| 10.12.09 03:05
Samozřejmě jsem myslel trestuhodně nízký. Pokud v tom vidíte hromadu fošen, tak asi do Benátek ani nejzděte, je tam i hromada vody..
přirozenost
Vích
| 11.12.09 07:36
je fajn, výstava bude vonět po dřevě a vypadá, že bude i vděčná na oko. Poslední věž mamka už používá konstrukční dřevo na výšku, nebude asi tak efektní, ale jistě bezpečnější.
Proč modernisti pohrdají přirozeností?
Brousek
| 23.12.09 07:47
Souhlas s Víchem, jen škoda, že Rajniš leží modernistům v Archiwebu v žaludku. Zprávu sem dát museli. Tak alespoň vyměnili pořadí, i když do Benátek jede Rajniš se Zlatým řezem, ne naopak.
Kdepak moderna, jej malá domů médiím
Kafka
| 25.12.09 12:09
Viděla bych to docela normálně - dnes: nejdřív medium Era 21 v porotě (redaktor Okamura) to šoupne mediu Zlatý řez, potom se přidá medium Archiweb (redaktor Kratochvíl), ten už pořadí jednom zmanipuluje, jak si všiml Brousek, ale jak k tomu přijde normální architekt Rajniš?
> Kdepak moderna...
Martin Rosa
| 25.12.09 01:16
Jedná se o převzatou zprávu národní galerie, nic není zmanipulováno - vítězný je návrh e-mraku a Zlatého řezu. Nevím, komu konkrétně leží Martin Rajniš v žaludku - ale modernistům v archiwebu rozhodně ne
Proč Archiweb upravil zprávu?
Kafka
| 25.12.09 07:44
Vážený pane Rosa, nevím, jak dobře se znáte s redakcí, ale přečtěte si ještě jednou zprávu NG o vítězství Mraku a Zlatého řezu. A upravený, čti zmanipulovaný oznam o vítězství Zlatého řezu a Rajniše.
OK
Martin Rosa
| 26.12.09 01:18
Nadpis opraven.
Každá legrace (soutěž) dnes něco stojí...
Marta
| 27.12.09 09:54
Kafka má pravdu, když se naváží do médií. Ale ještě kouzelnější bývá dnes čarovné složení porot. Buď jde o porotce, kteří jsou profesí netknutí - a trefí se třeba dobře do Rajniše, ale proč k tomu přihodí i vydavatele knížky o něm? Někdo asi poukáže, že ve hře je jeden a půl milionu. Jasně. Anebo je porota profesně řekněme kompetentní, ale na český způsob zprivatizována, jak se tu na webu proláklo. Jako v cause Reflexu Mariánské náměstí. Zlatý orel Malinský sobě sobě zadavatelem i vítězem! Ostatní magistrátní kámoši-porotci "já nic, já muzikant". Ovšem, už to už taky neváží nějaký blbý mega, ale s magistrátním Bémem si připíšeme hezky tři nuly.
?
Martin Rosa
| 27.12.09 10:25
Nevím, o čem se tady neustále spekuluje. Jak vyplývá ze zprávy, vítězným návrhem soutěž společně obeslali lidé z e-Mraku a Zlatého řezu... Viz také samotný návrh zde .
Obávám se, že z částky určené na realizaci asi autorům do kapsy mnoho nekápne...
z každé psudolegrace vyvolení něco vytřískají
Karel Dvořák
| 28.12.09 09:46
Obávám se, že se jedná v prvé řadě o peníze z kapes daňových poplatníků vyhozené ven oknem . Hromádky dřeva nejsou žádná architektura. Jenom se tzv. autorizování perou kdou víc urve peněz za nesmysly a hovadiny.
O co vlastně jde?
Lín
| 07.01.10 05:22
Někdo do Benátek jet musí, tak to padlo na Rajniše. Osobně proti němj nic nemám. Ale trval bych na prověrce poroty NG. A hlavně spolupasažerů Rajniše - Zlatého řezu. Vypadá to inteligentně, ale viděl někdo barák od Fialový? A bejvá prý i v poroítách.
rajnišovo dvojčátko:)
Jan Veisser
| 25.04.10 03:19
http://www.aml-partner.de/stabraum.htm
Do Benátek?
Marcus A.
| 12.05.10 02:14
Jo, Fialová, za nás porotuje teda za Čechy v soutěži v Evropské unii, v životě jsem od ní nic nečetl. Copak barák!
To Marcus A.
Daniel John
| 12.05.10 11:57
Lidská blbost je stejně jedinou vlastností na kterou se dá spolehnout vždy a všude. Že jste nic od Fialové nečetl je, obávám se, Váš problém. Když jsme u toho porotování, v posledním ročníku Miese Award byla tato dáma v porotě, ve velmi zajímavé společnosti mimochodem, která vybírala vítěze, v katalogu je i její rozhovor s architekty ze Snohetty, vítězného to týmu.
To Daniel J.
Marcus A.
| 14.05.10 10:55
Asi bych se jako "dáma" Irena Fialová trochu urazil. Porota Ceny MVDR byla nabeton "velmi zajímavá společnost". Ale že by měla být kvalifikací dostat se mezi tyto evropské osobnosti šikovnost udělat s vítězi rozhovor? Tady asi John docela přestřelil.
to Marcus A.
Daniel John
| 14.05.10 11:09
Paní Fialová je teoretičkou architektury, vyučuje na ČVUT, je spoluzakladatelkou Zlatého řezu, autorkou řady publikací a článků o architektuře. To, že byla vybrána do poroty, který vybírala vítěze je hodně velký úspěch, který se bohužel v Čechách vždy obrátí proti tomu člověku. Pokud se někdo zajíma o současnou architekturu, nemůže se s jejím jménem nesetkat.
To D. John
Anna Hi.
| 17.05.10 09:41
Nemusím být a ani nechci nějakým rozhodčím v tomto drobném odborném sporu, sama ale ráda o architektuře čtu. Argumentace pana Daniela Johna ovšem postrádá jak logiku,tak fundament. Nemusí být každý hned Petr Kratochvíl nebo Rostislav Švácha... Ani netrvám na tom, že - genderovsky - v každé porotě musí rozhodovat i žena! Ale ať jsem googlovala, jak jsem googlovala, ani realizovanou architekturu ani odborné kritiky či eseje jsem pod jménem paní Irena Fialova neobjevila. A podle čeho jiného by reprezentantku české architektury mohl štáb Ceny MVDR zvolit?
uffff
Tomas Z
| 18.05.10 10:59
uf, no, to uz je trosku moc ne? proc tolik ocernovani? i kdyz pani architektu Irenu Fialovou znam z porotovani jednoho rocniku Jestedu f kleci v Liberci, tak mi to nedalo a dal jsem si 10min. na googlu...stacilo napsat "ing. arch. Irena Fialova" (moc jsem se tedy snazit nemusel) hmm, nebo si zajdete do knihkupectvi, nebo do knihovny a nebo se proste podivejte na web Zlateho rezu...nevim, kolik by jeste podle vas musela napsat knizek, aby mohla byt povazovana za adekvatni spoluautorku navrhu pro Bienale, nebo porotkyni nejake souteze....
to Anna Hi
Daniel John
| 18.05.10 10:50
Tak třeba toto jsem si vypůjčil přímo tady na archiwebu
Irena Fialová je architektka, přednáší teorii a dějiny urbanismu na Fakultě architektury ČVUT. Jako první zástupce České republiky se stala členkou mezinárodní poroty Ceny Evropské unie za současnou architekturu. Je autorkou knih Zlatý Anděl: Jean Nouvel v Praze (2000) a Tančící dům (2003). Společně s Janou Tichou je spoluautorkou průvodce po současné architekuře Prahy PRG 2021: současná architektura (2007), a Martin Rajniš: Přirozená architektura... ještě bych doplnil knihu o D3A.
Ale už vážně nemám potřebu obhajovat paní Fialovou, obhajuje ji její práce a přít se o tom, jestli je dobrá více nebo méně stejně k ničemu nevede. Nebo kdyby alespoň to, ale tvrdit, že o ní nikdy nikdo neslyšel je nesmysl.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.