Vystava pro mne byla prijemnym prekvapenim. Bohuzel se jedna o velice zajimavy lidsky pribeh se smutnym koncem. Navrhu knihovny davam palec nahoru, ale zrejme se ji v Praze v teto podobe nikdy nedockame - skoda.
Když už se tu má něco vysvětlovat, může mi někdo vysvětlit "neziskovou organizaci" DOX, jak to o sobě deklaruje, která je akciovkou?, což lze vybádat en v obchodním rejstříku?
Kaplický někde píše o české "pivní pěně"...
Nýčko si ovšem DOX na sebe převedl podle JIřičný jistý Bakala, čerstvý majitel lecčeho i Hospodářských novin a Reflexu. Jak jen tohle Bakala vodepíše?
Nespletl jste si archiweb se stránkami Haló novin? Pokud by jste náhodou místo nadávání na zlé kapitalisty měl zájem o odpovědi na to, co Vás tak upřímně trápí, zkuste (překvapivě) stránky DOXu.
Možná si seriozní stránky Archiwebu plete s drbnou pan John. Je pravda,že okamžitě po reakci tady na portálu v Doxu změnili terminologii. Ale deklaraci o matoucím charakteru Doxu jako non-profitující organizaci a souběžně akciové a.s. jsem si ani trošku nevycucal z prstu. Pan John se může přesvědčit na vlastní oči, kdyby mu bylo zatěžko, stačí sáhnout ke konkurenci, například dva roky dozadu. Ale i jinam.
Já jen že Vás asi nenapadlo, že Bakala má prostě rád umění a rozhodl se finančně DOX podpořit, jako to dělá spousta lidí, kteří mají potřebné finanční zdroje. Můžete to udělat i Vy, možností je řada. A pan Válka s partnery to je také dobrý zločinec, když jako developer získal objekt a místo komerčního využití, původně plánovaného, sehnal peníze, skvělého architekta a vytvořil galerii, která se okamžitě zařadila na tuzemský vrchol. Právní forma je v tomto zcela nedůležitá.
Pane Novotný, máte svou vlastní galerii? Čím přispíváte ke zlepšení zdejší kulturní scény? Pokud jste architekt, umělec nebo vlastník soukromé galerie, rád bych viděl práci, která za vámi je...
"Právní forma je v tomto zcela nedůležitá".Tato sentence debatéra Johna by se dala tesat. Přiznejte se pane D. Johne, že ji nemáte z vlastní hlavy. Tu jste musel zahlídnout v kuchyni V.K.! Vsadím jednu akcii DOX,a.s. proti mejm hradčanům, co jsem s nima chtěl na začátku přispět na provoz "neziskové DOX". Kultura a vůbec umění včetně vystavování architekury, malířství nebo sochařství je pro D. Johna bezobsažná slupka, bez obsahu primérních společenských poměrů - i obchodnich. Jenže, vážený, už nepíšeme rok 1990,ale rok 2010.
V DOXu na Kaplického výstavě jsem byl, byl to jedinečný zážitek, poprvé jsem něco takového v tuzemsku zažil. Nemluvím (jen) o Kaplického výstavě, ale o prostorech Doxu, jedinečné celkové atmosféře. Potkal jsem i pana Válku, naprosto nenápadného, i v kavárně vystál frontu jako ostatní. Narozdíl od Vás nevidím v soukromém vlastnění čehokoliv žádný zločin, jestli je tam forma akciové společnosti, nebo jiná je věc zřizovatele a určitě k tomu má dobrý důvod, nerozumím tomu tak, abych se s Vámi o toto přel, Vy ostatně nejspíše také ne. Jen si nějak ne a ne představit, jak by se na DOXu dalo vydělat. A i kdyby, za to fantastické místo bych to všem zůčastněným přál a určitě DOX i finančně podpořím. Jo a ta použitá věta je v této souvislosti z mé hlavy a plně si za ní stojím.
Centrum DOX vzniklo jako soukromá iniciativa několika osob pod vedením Leoše Války s cílem vytvořit instituci sloužící široké veřejnosti.
Ze stanov akciové společnosti DOX Prague, a.s.:
„Účelem založení není podnikání, ale v souladu s § 56 odst. 1 obchodního zákoníku podpora rozvoje moderního výtvarného umění. Zisk společnosti bude s výjimkou převodů, k nimž je společnost povinna na základě pracovních předpisů, použit výhradně k rozvoji činnosti centra DOX Prague.“
Financování centra
Provoz centra DOX bude financován z několika zdrojů: z vlastní činnosti (vstupné, členství, nájem restaurace, knihkupectví, komerční pronájmy pro jednorázové akce); z příspěvků od sponzorů a příjmy z vlastní marketingové činnosti; z příspěvků od městských, státních, evropských institucí.
Stejně tak jako obdobné instituce v zahraničí, ani centrum DOX se neobejde bez vnější podpory. Pro plnění a rozvíjení svého poslání má tato podpora zásadní význam.
Pokud máte zájem se dozvědět o DOXu něco více, doporučuji třeba tento rozhovor s panem Válkou http://www.e15.cz/nazory/rozhovory/leos-valka-poradame-vice- vystav-nez-jsme-puvodne-zamysleli
Ale vrátím se na začátek, nechal jsem se unést k tomu, co mně tady vadí a to, že mnohdy se diskuze vůbec netýká článku, pod kterým je.
Kaplického výstava s DOXem souvisí mnohem více, než by se mohlo zdát.
DOX je něčím, co v tuzemsku nemá obdoby a nabízí něco, co jakákoliv státní instituce jen těžko může nabídnout. Industriální prostor v Holešovicích se díky skvělé práci Ivana Kroupy podařilo přetvořit, jakkoliv za použití pro Kroupu tradičních minimalistických prostředků, v nesmírně příjemné a přátelské místo. Je to paradox, ale velká strohost prostor nijak nekonkuruje vystaveným dílům a přitom zároveň jsou uměleckým dílem i tyto samotné prostory. Labyrint různě velkých prostor spojený pomocí ramp a schodišt je velmi přehledný a přátelský, sledovat děti, jak si s prostory poradí byl zážitek sám o sobě. Průchozí obchod i kavárnu bych za jiných okolností považoval za chybu, v tomto případě to ale funguje dokonale. A právě tady je asi největší propojení s Kaplickým a jeho návrhem Národní knihovny. Takto ve velkém to mělo vypadat na Letné. Místo setkávání. Atmosféra je těžko popsatelná, to se musí zažít. Zatímco prakticky všude u nás je galerijní obchod větší či menší parodií, tady je vlastně dalším exponátem s pečlivě vybraným sortimentem převážně českého designu, vše doplněno o slušně zásobené knihkupectví a neuvěřitelně nadšenou a fundovanou obsluhu včetně skvělého jazykového vybavení. Moc příjemná je i kavárna napojená na působivou terasu, opět s pohodovou obsluhou a omezenou, ale kvalitní nabídkou. Moc dobré bílé víno i hruškovozázvorová limonáda a nejpoctivějším svařák, jaký jsem kdy pil.
Prostory umožňují nezávislé konání několika různě velkých výstav, přitom orientace je díky perfektně zvládnutému orientačnímu systému bezproblémová. No, původně jsem plánoval návšťevu tak na hodinu, nakonec trvala celé odpoledne, nebýt zavíračka, byla by ještě delší, ani se nám nepodařilo vše stihnout.
Hlavním důvodem naší návšťevy ale byla Kaplického výstava. Alespoň původně.
Návštěvnost v sobotu byla velká, později možná až moc. Upřímně, množství lidí mě velmi překvapilo, i vzhledem k adekvátnímu, ale ne zcela lidovému vstupnému. Jiřičná odvedla skvělou práci, zcela se přizpůsobila Kaplickému dílu, až by člověk řekl, že lépe by si svoji výstavu neudělal ani Kaplický sám. Pro mě byla výstava prakticky bezchybná, byť drtivou část návrhů i exponátů jsem znal. Kvalita tisku výstavních panelů je perfektní, pro běžného návštěvníka by bylo dobré dodat více informací, přítelkyně se trochu ztrácela, u modelů a dalších exponátů na stolech by to chtělo dodat popisky z obou stran. Poslouchat reakce lidí bylo báječné, dětí okouzlující. Nejde o to, že by se všem všechno líbilo, ale zažít u nás takto otevřenou a překvapivě inteligentní diskuzi o architektuře je velmi osvěžující a pro mě nepoznané. Vrcholem byla bílá pohovka dokonce i se stejnou televizí jako na fotografii z Kaplického bytu. Fotografie nám učarovala a něco podobného se pokusíme vyčarovat doma. Úžasný multifunkční prostor obklopený knihovou. Válet se na této pohovce, kolem knihovna, takto si nějak představujeme ráj.(-:
Každopádně to byl mimořádný zážitek, Kaplického výstava byla podstatnou, ale zdaleka ne jedinou součástí. Do DOXu se určitě budeme pravidelně vracet, slíbili jsme to slečně v tamním obchodě(-:
Vážený D. Johne, nelenil jsem a dotlačil se k přečtení rozhovoru s p. Válkou. Není bez zajímavosti, že tento majoritní akcionář DOX, a.s. se v interview srovnává nikoli se srovnatelnými (obchodní podstatou) galeriemi,jako je Švestka či Sklenář, které má v Praze po ruce, ale non-profitními výstavními síněmi a centry, jako je londýnská Tate nebo pařížský Beaubourgh. Vlastník DOXU se tak snaží odpoutat pozornost čtenáře směrem k neziskovému sektoru galerií, protože tady v tomto "charitativním prostředí" paměti svých čtenářů či budoucích návštěvníků DOXU by se rád usadil - odtud by mohlo něco kápnout, s prominutím. Co kdyby některý z nich, stejně jako zprvu moje maličkost, pojal záměr přispět peněžně na DOX, a.s.? Situace je ovšem drobet vážnější, než by se zdálo. Na portálu www. DOX, cz, na který jsem zde byl odkázán, lze totiž nalézt zajímavou výzvu. Válek není žádné ořezávatko, i kdyt stojí ve frontě na kafe ve svém DOXU poslední! A to k získání členství v "neziskovém" galerii... Akciová společnost o sobě referuje takto, cituji: "Členství v Klubu přátel Centra DOX. Existence Centra současného umění, architektury, atd....DOX, NEZISKOVË a vzdělávací organizace, je životně závislá na podpoře partnerů, jako jste vy" Jenže, vážený, toto už není legrácka k polemice na portálu architektů, toto počínání totiž napl'nuje znaky tzv. klamavé reklamy, jak ji definuje Obchodní zákoník, račte nahlédnout. A to tedy našince přejde chuť nejenom na návštěvu DOXU, a.s., skvělého kousku prof. Kroupy, ale i na rádoby odborné debaty - kdekoli.
Všiml jste si dopravdy významné skutečnosti. Co se asi o DOXu, klientovi prof. Kroupy, dočteme? Dodala bych, že stejné mimikry - non profitní výstavní síně - najdeme u nás v Brně, ve Wannieckové galerii, mimochodem, součástí Vankovky, tj. související samoobsluhy od Hrůši s Pelčákem. Na své webovce se Gallerie Wannieck Richarda Adama prohlašuje jako "neziskovka" ale čtenář Archiwebu si snadno nakliká, že majitelem je firma Mediagate, s.r.o.
Všiml jste si dopravdy významné skutečnosti. Co se asi o DOXu, klientovi prof. Kroupy, dočteme? Dodala bych, že stejné mimikry - non profitní výstavní síně - najdeme u nás v Brně, ve Wannieckové galerii, mimochodem, součástí Vankovky, tj. související samoobsluhy od Hrůši s Pelčákem. Na své webovce se Gallerie Wannieck Richarda Adama prohlašuje jako "neziskovka" ale čtenář Archiwebu si snadno nakliká, že majitelem je firma Mediagate, s.r.o.
Proč je DOX a.s.? Nebude to náhodou tím, jaké zákony jsou na podporu neziskových organizací, že místo podpory jim spíše háže někdo klacky pod nohy? Že je DOX galerie a ne doupě s automaty, je asi zřejmé. Nebo tam pan Bakala má svoji kancelář?
Snad se Příhoda neurazí, když si jeho reakce hned nevšimnu. Ptala jsem se diskutérů Archiwebu více méně řečnicky, čeho se tu asi ještě dočtem... Takže doopravdy dočtem. Někteří si všimli šokujícího obrázku, na kterém firma Penta developer letiště najednou finančně podporuje občanskou a odbornou participační aktivitu arch. Gebriana Městské zásahy, paradox naentou. Jenže, jako by hořkosti nebylo dost. Na diskutovaném webu DOXPRAGUE jsem se totiž pročetla až tiskové operativě. Má ji na triku eseróčko architekta Jana Kasla, bývalého primátora. Proč by, nastojte, nemohl proboha arch. Kasl vlastnit se ženou podnik Mediareprot, s.r.o. na šíření informací o umění? V Doxu. A taky se jim daří, doprovodné programy ke Kaplického výstavě jsou bohaté a inspirující. Ale Kasl je taky zakladatel známé nadace Pro knihovnu -spolu s dokumentaristkou Sommerovou a ta stojí na pozicích Kaplického Blobu a slibuje občanstvu,že Blob zbuduje A najednou se mi trochu pošetile, přiznávám, v českém krasohledu prolíná mediální infrastruktura DOXU v doprovodném programu, organizovaném "Terezou" z Mediareportu. Ale jste při chuti a tak si v obchodním resjtříku naklikáte, že arch. Kasl podniká i ve stavebím developmentu - ve firmě Best development, kterou taky vlastní. A to si říkáte, že je z toho jeden jelen. Perfektní model propletence neziskových a podnikatelských činorodostí. Není to podhoubí přesně toho principu, na který Vích upozorňuje na jiném vlákně, když se pouští do Malinského a Ciglera, kteří v klidu zasedajív najmenované, "nezávislé" Bémově komisi? Ale jak potom může jeden věřit čistotě non-profitního prostředí? O politickém nemluvě.... Kdybych chtěla být drobátko škodolibá, napíšu,že pražská, nezisková galerie DOX,a.s. je ztělesněním těla i ledví aktuální architektonické kultury v ČR. Tím nechci říct,že Brňáci přicházejí zkrátka! Nebo, že musí čtenáři Archiwebu v Brně těm pražským závidět... Ale taky si myslím, měl tohle nebohý Johan Kaplický zapotřebí? Třeba zemřel včas...
Určitě je pozoruhodné, že má galerie DOX dvojí status neziskovky a akciovky současně. Ale netuším, jestli se to vylučuje. Myslím, že žádná galerie se bez sponzorů neobejde a že to v principu funguje tak, že ČEZ a Metrostav, stejně jako Penta či kdokoliv jiný můžou a měly by investovat do kultury a že to nikoho k ničemu nezavazuje. Sponzoři si tak vylepšují PR a galerie z toho žije.
To, že Cigler a Malinský na vzdory střetu zájmů obeslali a vyhráli veřejnou soutěž vypsanou jejich zaměstnavatelem, s tim myslim Lexusko nesouvisí.
Pane Víchu, omlouvám se za opožděnou reakci. Je to bohužel drobátko komplikovanější, promiňte delší úvahui. DOX nemá žádný dvojí statut. DOX, a.s. je všední podnik "zřízený za účelem zisku", jak vece obchodní zákoník. Jiná věc je, že akcionáři neinvestují profit do naftových dolů nebo hanbinců či výherních automatů, ale reinvestují svůj zisk zpět do své galerie DOX - což je docela šlechtí, ale nemusím se kvůli tomu pustit do šavlového tance..., že. A hlavně je to neoprav'nuje k tomu, aby přejmenovali svou výstavní síň na "neziskovou". To už je obchodní trik a zákon pro tento podvod uvádí označení "klamavá reklama". Nebo také nekalá soutěž, kterou zákonodárce sankcionuje náhradou škody. Týká se to jak DOXU, a.s, tak naší, brněnské, Wannieck gallery. Tzv. sponzoři DOXu, a.s. letištní firma Penta, a.s - Adam Gebrian ví, o čem píši, či uhlobaron a majitel mediálního partnera Ecomonia a.s. p. Bakala se tedy podílejí na komerčním úspěchu nebo prohrách podnikatele p. Války a jeho dr. Anděla apod., a jsou tedy klasičtí obchodní partneři. Ví to i prof. Kroupa, který vyprojektoval skvělou galeriii, ale ví to také exprimátor a markéter DOXU, arch. Kasl, s manželkou, kteří pro DOX, a.s. shánejí různé Penty a útvary hlavního architekta hl.m. Prahy apod., jako kouřovou slavnostní clonu nad výstavou Kaplického. Kasl se tu činí, protože Kasl by si rád přihřál svou polívčičku, alčto by rád zbudoval Blob jako developer, ale současně jako zakladatel non-profitního subjektu Pro knihovnu. A jsme zase před stejným mimikry, jako si nasazuje Válka...Vypadá to neziskové, ale cílem spleti firem a non-profit subjektů je zisk, v tomto případě nemravný, zisk odporující duchu obchodního zákoniku, duchu počestné soutěživosti. A stejné mimikry lze nalézt u Malinského a Ciglera. Ti jsou členy tzv. nezávislé komise Magistrátu hl. m. Prahy, komise, která je samozřejmě plně závislá, ale její image je zase počestné mimikry jako "non-profit" DOX, a.s. (Členové této komise ovšem nejsou zaměstnanci, v tom má JUDr. Plos pravdu. Ale svými vztahy k zřizovateli - MGHMP - včetně financní odměny, jsou samozřejmě, jednoznačně ve střetu zájmů. A jsou tudíž vyloučeni ze všech soutěží, kterou jsou organizovány MGHMP. A musí se smířit s tím, že budou vyloučení ze slušné společnosti, anebo nebudou soutěžit.)
Duch klientelismu takto demonstrovaný "architekturou" představuje metastáty, které hlouběji a hlouběji pronikají do organismu české společnosti. Situace na ČVUT, o které jsem si dovolila napsat na jiném vlákně, o kus dál, signalizuje, že se dostaly již do CNS... Budoucí architekti si mohou vzít ten nejlepší příklad. Exempla trahunt, říká starý latiník. Příklady táhnou...
Taky mi ta "neziskovost" DOXu přijde divná, ale nedokážu si představit, že to někoho může nějak konkrétně poškozovat. Každá galerie jistě má své strategie a politiku. Ale k tomu druhému, říkáte, že členové Sboru nejsou zaměstnanci svého zřizovatele, ale co tedy jsou, jsou to snad zřízenci?
Hm, nejsa právnice, jsem trochu zmatena.Jako by ste nečetl zdejší diskusi,do které sám přispíváte? Proč nenakouknete - jako já - do obchodního zákona? Jak se dokážete takto negramotně, s pardonem, ptát? Koho lež poškozuje? Jednak to poškozuje obecný morál, poněvadž a proto že, když vstupujete do Doxu, máte zato, že jde o galerii, která neusiluje o zisk ale výlučně o umění, a proto žije chudě z grantů a příspěvků - tu od státu, od města tu od ¨romantika, jako je moje maličkost neb nahoře diskutér ¨Novotný, asi, a přitom má p. Válka frmu DOX, a.s. na kšeft. Takže žádný filantrop. Zadruhé je DOX takto v nerovné pozici konkurenta neziskovek. Řeknete si, že Válka s Andělem atd. prostě slušně válčí s uměním -ve srovnání s dalšími non-profitkami a dokáže sehnat slušné prašule (a ani vás nenapadne,proč zarputilý prof. Kroupa, po kterém tak vyjel nedávno šéf komoy Borák, nevyšvihne jiným neziskovkám další slušnou galerii? Ale asi proto, že se musí živit projektováním pro normální ziskové firmy, nikoli pro charitu). A s tímhle potenciiálnem nakonec DOX soutěží s dalšími privátním výstavními síněmi... A kdyby jste stále ještě nevěděl, koho DOX, a.s. poškozuje, vzpomeňte na další podvod, je to stejný maso- Nevěrohodnost členů Sboru expertů MGHMP. Malinský a Cigler ani prof. Horyna nemusí deklarovat statut "zaměstnanci" podle zákoníku práce ČR. Stačí, když mají na starost magistrátní agendu, jsou oficiálně magistrátem jmenování a nota bene jsou na výplatní pásce Béma. Když o sobě říkají, že jsou "nezávislí", lžou nám stejně, jako klame obchodní partnery a návštěvníky i Vás osobně a třeba i arch. Gebriäna jistý p. Válka, spolumajitel DOXU, a.s. Snad jsem to zvládla...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Kaplický někde píše o české "pivní pěně"...
Nýčko si ovšem DOX na sebe převedl podle JIřičný jistý Bakala, čerstvý majitel lecčeho i Hospodářských novin a Reflexu. Jak jen tohle Bakala vodepíše?
http://www.doxprague.org/cs/about
Právní statut
Centrum DOX vzniklo jako soukromá iniciativa několika osob pod vedením Leoše Války s cílem vytvořit instituci sloužící široké veřejnosti.
Ze stanov akciové společnosti DOX Prague, a.s.:
„Účelem založení není podnikání, ale v souladu s § 56 odst. 1 obchodního zákoníku podpora rozvoje moderního výtvarného umění. Zisk společnosti bude s výjimkou převodů, k nimž je společnost povinna na základě pracovních předpisů, použit výhradně k rozvoji činnosti centra DOX Prague.“
Financování centra
Provoz centra DOX bude financován z několika zdrojů: z vlastní činnosti (vstupné, členství, nájem restaurace, knihkupectví, komerční pronájmy pro jednorázové akce); z příspěvků od sponzorů a příjmy z vlastní marketingové činnosti; z příspěvků od městských, státních, evropských institucí.
Stejně tak jako obdobné instituce v zahraničí, ani centrum DOX se neobejde bez vnější podpory. Pro plnění a rozvíjení svého poslání má tato podpora zásadní význam.
Ale vrátím se na začátek, nechal jsem se unést k tomu, co mně tady vadí a to, že mnohdy se diskuze vůbec netýká článku, pod kterým je.
Kaplického výstava s DOXem souvisí mnohem více, než by se mohlo zdát.
DOX je něčím, co v tuzemsku nemá obdoby a nabízí něco, co jakákoliv státní instituce jen těžko může nabídnout. Industriální prostor v Holešovicích se díky skvělé práci Ivana Kroupy podařilo přetvořit, jakkoliv za použití pro Kroupu tradičních minimalistických prostředků, v nesmírně příjemné a přátelské místo. Je to paradox, ale velká strohost prostor nijak nekonkuruje vystaveným dílům a přitom zároveň jsou uměleckým dílem i tyto samotné prostory. Labyrint různě velkých prostor spojený pomocí ramp a schodišt je velmi přehledný a přátelský, sledovat děti, jak si s prostory poradí byl zážitek sám o sobě. Průchozí obchod i kavárnu bych za jiných okolností považoval za chybu, v tomto případě to ale funguje dokonale. A právě tady je asi největší propojení s Kaplickým a jeho návrhem Národní knihovny. Takto ve velkém to mělo vypadat na Letné. Místo setkávání. Atmosféra je těžko popsatelná, to se musí zažít. Zatímco prakticky všude u nás je galerijní obchod větší či menší parodií, tady je vlastně dalším exponátem s pečlivě vybraným sortimentem převážně českého designu, vše doplněno o slušně zásobené knihkupectví a neuvěřitelně nadšenou a fundovanou obsluhu včetně skvělého jazykového vybavení. Moc příjemná je i kavárna napojená na působivou terasu, opět s pohodovou obsluhou a omezenou, ale kvalitní nabídkou. Moc dobré bílé víno i hruškovozázvorová limonáda a nejpoctivějším svařák, jaký jsem kdy pil.
Prostory umožňují nezávislé konání několika různě velkých výstav, přitom orientace je díky perfektně zvládnutému orientačnímu systému bezproblémová. No, původně jsem plánoval návšťevu tak na hodinu, nakonec trvala celé odpoledne, nebýt zavíračka, byla by ještě delší, ani se nám nepodařilo vše stihnout.
Hlavním důvodem naší návšťevy ale byla Kaplického výstava. Alespoň původně.
Návštěvnost v sobotu byla velká, později možná až moc. Upřímně, množství lidí mě velmi překvapilo, i vzhledem k adekvátnímu, ale ne zcela lidovému vstupnému. Jiřičná odvedla skvělou práci, zcela se přizpůsobila Kaplickému dílu, až by člověk řekl, že lépe by si svoji výstavu neudělal ani Kaplický sám. Pro mě byla výstava prakticky bezchybná, byť drtivou část návrhů i exponátů jsem znal. Kvalita tisku výstavních panelů je perfektní, pro běžného návštěvníka by bylo dobré dodat více informací, přítelkyně se trochu ztrácela, u modelů a dalších exponátů na stolech by to chtělo dodat popisky z obou stran. Poslouchat reakce lidí bylo báječné, dětí okouzlující. Nejde o to, že by se všem všechno líbilo, ale zažít u nás takto otevřenou a překvapivě inteligentní diskuzi o architektuře je velmi osvěžující a pro mě nepoznané. Vrcholem byla bílá pohovka dokonce i se stejnou televizí jako na fotografii z Kaplického bytu. Fotografie nám učarovala a něco podobného se pokusíme vyčarovat doma. Úžasný multifunkční prostor obklopený knihovou. Válet se na této pohovce, kolem knihovna, takto si nějak představujeme ráj.(-:
Každopádně to byl mimořádný zážitek, Kaplického výstava byla podstatnou, ale zdaleka ne jedinou součástí. Do DOXu se určitě budeme pravidelně vracet, slíbili jsme to slečně v tamním obchodě(-:
Je to galerie, dost dobrá ...
To, že Cigler a Malinský na vzdory střetu zájmů obeslali a vyhráli veřejnou soutěž vypsanou jejich zaměstnavatelem, s tim myslim Lexusko nesouvisí.
Duch klientelismu takto demonstrovaný "architekturou" představuje metastáty, které hlouběji a hlouběji pronikají do organismu české společnosti. Situace na ČVUT, o které jsem si dovolila napsat na jiném vlákně, o kus dál, signalizuje, že se dostaly již do CNS... Budoucí architekti si mohou vzít ten nejlepší příklad. Exempla trahunt, říká starý latiník. Příklady táhnou...