Konečně a s definitivní platností je ukončena letitá kauza brněnského hlavního nádraží. Přes všechny peripetie se podařilo zpochybnit názory Brňanů, včetně zneplatnění několika referend a tak se developeři, majitelé pozemků i další zainteresovaní mohou těšit na tučné benefity. Jen Brňané budou muset dojíždět o 10 minut déle na nové nádraží, protože většina populace bydlí na sever od této lokality. A celé to zaplatí stát a ůčet bude určitě vyšší než 50 miliard. A navíc se nabízí otázka co bude se starým nádražím? Brno není megapole a při troše snahy mohlo staré nádraží sloužit klidně dále. Argumenty, že se o přesunu uvažovalo už před 120 lety jsou jistě pravdivé, jen opomíjejí fakt, že provoz parních lokomotiv byl nejen hlučný, ale i špinavý. A další často opakovaný argument, že staré nádraží bránilo rozšíření města je ze stejné kategorie. Město by se tím směrem rozvíjelo i tak, nakonec Vlněna je toho důkazem. Navíc je otázka, jaké město kolem nádraží vlastně vznikne? Monstrozní kanceláře a předražené bydlení? Třeba se mýlím a bude to skvělé, ale výsledky 30-ti letého porevolučního stavění ukazují, že kvalitních projektů je jako šafránu.
Ano, konečně a s definitivní platností je ukončena letitá kauza brněnského hlavního nádraží. Přes všechny peripetie se podařilo vyvrátit nepravdivé argumenty skupinek aktivistů, vyhrát několika referend a tak se obyvatelé Brna i další zainteresovaní mohou těšit na moderní nádraží, kde civilizovaně přestoupí z autobusu, tramvaje či automobilu přímo na vlak.
Celá akce je organizována pro zajištění práce a tedy i potřebného zisku architektonických kanceláří a SUDOPu Brno. Těch soutěží již bylo v průběhu století několik, vždy se stejným výsledkem. Ještě nikdy se nové nádraží nezačalo stavět. V roce 2018 se rozhodlo zastupitelstvo statutárního města Brna pro odsunutou variantu jen z toho důvodu, že stavba mohla být zahájena již v roce 2020. Doposud se nestaví, ale znovu se jen soutěží.
Zcela upřímně přeložka nádraží trvá 100 let ale tehdy to chtěl architekt Fuchs kvůli parním lokomotivám, že znečištovaly vzduch v centru . Teorie, že hlavní nádraží bude mimo centrum je od začátku chybná . To je podobné jakoby hlavní nádraží v Praze bylo někde za Karlínem v polích.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.