nepřívětivé pro chodce, nepřehledné pro motoristy, neestetické pro architekty, neekonomické pro městskou pokladnu.....
co jsme těm dopravákům provedi, že se nám takhle mstí
Jestli pak nám pane Palmexmane prozradíte to sladké tajemství - který pak architekt je autorem olomouckého přednádraží? Kdopak se tam exhiboval betonovými přístřešky na tramvajových zastávkách? Kdopak tam vytvořil ty úžasné modré plastové sloupy v kruhovém objezdu? Že by nějaký dopravák nebo nějaký autorizovaný, komorový?
Ale ale, pane Palmexmane, nepovídejte, že autorizovaný stavební inženýr dopravních staveb navrhoval ty odporné plastové poloprůhledné sloupy v kruhovém objezdu! Tomu přeci sám nevěříte. Tak sem s tím architektem! Jinak s Vámi souhlasím, že prostor přednádraží je odporná betonová poušť. Dopravním a architektonickým mrchám vadily i poslední zbytky zeleně a tak předurčily k vykácení i těch asi deset posledních stromů co zbývalo z bývalé zahradní restaurace, tuším, že se tam říkalo u Širasa . Hlavně. že máme v Olomouci další parkoviště a hektary zabetonovaných a zaasfaltovoných ploch.
Běžte všichni víte kam...konečně s tím hnusným přednádražním prostorem něco udělalo! To co s ním provedl bolševik bylo něco katastrofálního...mně se nahodou jeho budoucí podoba líbí. A co se týká zeleně, te bude také dostatek, stromů bude víc než předtím.
Olomouc miluji, proto mi není lhostejná, ačkoli žiji hlavně v Praze. To, co se postavilo před nádražím, je opravdu zvrácenost, která mi připomíná Turkmenistán nebo nějakou jinou podobnou postsovětskou republiku z Asie. Těžkopádnost veškerých betonových prvků... nesouvislost s Hlavním nádražím. Prostě koncert kamene a betonu, speciálně v létě to lidé pocítí. Nelidské. Nefunkcionalistické. Prostě betonové peklo kombinované s kamenolomem. Po Liberci další znásilněné město. Buranissimo forte. P.S. Neříkám, že v Praze je to jiné. Karlův most a Palladium je toho zářný příklad, že prasárny se děly a dějí i nadále.
Pane Konečný, je to opravdu jen betonový mlat - bez kouska zeleně, už po roce jsou betonové konstrukce přístřešku popsané a polepené plakáty, přístřešky jsou špinavé a neudržované. Pan architekt se vůbec nevytáhnul a evidentně mu vadily trávníky a stromy. Vše co šlo, je vykácené. Je to jako vždy dílo autorizované architektonické krabicové lobby. Do toho by se určitě hodila pětice bunkrů středoevropského fóra Šepky více než do městské památkové rezervace.
Navážet se do architekta je snadné, ale kámen úrazu je v tom, že architekt, potažmo urbanista, měl především být autorem koncepce prostoru! Hlavní problém "náměstí" je to, že ve skutečnosti se jedná pouze o ryze dopravně pojatý prostor, inu, křižovatku. Sebelepší mobiliář nebo stromy, které tam nota bene vysazené jsou, to rozhodně nezachrání. Trávník mi rozhodně nechybí - jednak jsou tam keře, navíc čemu a komu by sloužil? Psům? A že jsou přístřešky neudržované, za to Karle těžko může architekt...
Jen jsem chtěl poukázat na to, že architektura byla kdysi i uměním. Vďyť současná generace neumí ani zblo, jak dokonalé slovo pro tento účel, z toho, co předváděli Gočár s Kotěrou, Janákem... My už vlastně ani neumíme opravit to, co oni postavili - viz zprasení Gočárova hotelu Grand v Pardubicích (viz Šumné Pardubice Davida Vávry), natož se tomu byť jen přiblížit nějakou stavbou. Prostor před nádražím v Olomouci má estetickou a uměleckou hodnotu nula. Toť vše, co jsem chtěl říci. Pardubice, Olomouc, Liberec jsou velikostně přesně ty města, kde si plní odznak zdatnosti ty největší architektonické nuly ruku v ruce s nenažranými developery. Státem chráněný celorepublikově známý oranžový Prior v Pardubicích? Není problém, napasujeme na něj šedivej hangár... Dyk to maj ty Pražácí, tyhle velikananánský moderní nákupní centra, tak co bychme to neměli mi Pardubáci a Liberečáci, žejo? V Liberci zařval ostatně Prior Karla Hubáčka, autora Ještědu... Tam se taky dějou šílený zvěrstva...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
co jsme těm dopravákům provedi, že se nám takhle mstí
Ing. Jiří Vrublovský
Stavoprojekt Olomouc a.s.
(ze stránek stavoprojektu - autorizovaný inženýr, dopravní stavby)