Karlovy Vary - V Karlových Varech začne ještě do konce roku celková rekonstrukce Mattoniho a Drahomířina nábřeží v městské části Drahovice. Zakázku za 45,3 milionu korun získalo ve výběrovém řízení sdružení firem Eurovia a Strabag. Původně navrhované cyklopruhy ale na nové komunikaci nevzniknou. Musel by se kvůli nim přepracovat celý projekt, což by zahájení stavby neúměrně zdrželo. ČTK o tom informoval náměstek primátora Jaroslav Růžička (Alternativa). Vytvoření jízdního pásu pro cyklisty prosazovala občanská iniciativa Chceme cyklopruhy ve Varech. Navržená oprava údajně pokračuje v koncepci preferující automobilovou dopravu před ostatními účastníky provozu. "Tímto způsobem byla rekonstruována Sokolovská ulice, kde namísto cyklopruhů vznikla o metr širší parkovací stání a zbytečně široké chodníky. Nábřeží je z hlediska cyklistické dopravy významné, propojuje město přes Drahovický most s cyklostezkou Ohře," uvedl zástupce iniciativy Dominik Jandl. Dopravní situaci na nábřeží podle Růžičky vyřeší úprava chodníku vedoucího na jedné straně komunikace, který se po rozšíření změní ve stezku pro pěší a cyklisty. Náměstek podotkl, že to patrně není úplně ideální řešení, ovšem v současné situaci jediné přijatelné. Přepracovávat projekt by stavbu nejenom zdrželo, ale i prodražilo. "Oba návrhy, ať se stezkou nebo s cyklopruhy, mají své klady a zápory, ideální řešení asi neexistuje. Z řady důvodů bude projekt proveden v původní podobě," dodal Růžička. Úpravu komunikace bez cyklopruhů označil člen iniciativy a projektant Ota Řezanka za "nepřátelskou" k cyklistům. Uvedl, že zde ve snaze cyklistickou dopravu usměrnit vzniklo něco, co je podle cyklistů horší i proti současnému stavu. "Po chodníku budou projíždět cyklisté v obou směrech, vyhýbat se sami sobě a chodcům. Pro cyklisty nejsou řešeny nájezdy, budou chaoticky křižovat ulici, jezdit po přechodech pro chodce nebo značený chodník zcela ignorovat a jezdit po vozovce stejně jako dnes," dodal Řezanka.