Já si taky představuji luxusní bydlení poněkud jinak, především k luxusnímu domu asi patří pozemek trochu větší než je zastavěná plocha + minimální odstupová vzdálenost (a aby i s tím bylo možno šetřit, raději nasázíme dvojdomky a máme pozemek ještě menší...). Připomíná mi to prvorepublikovou kolonii Nový dům, kde rozhodně nešlo o luxusní bydlení...
Možná to není ani tak otázkou absolutní velikosti pozemku, jako spíš představ developera nebo klientů o tom, v čom ten luxus bydlení vlastně spočívá. Třeba i řadové domy (kterým se tato realizace docela blíží), atriové domy, nebo nějaká jiná forma kompaktního bydlení mohly paradoxně nabídnout více soukromí a komfortu s dostatkem využitelné privátní zelené plochy a zachováním atraktivního výhledu. A obyvatel mohl na drahém pozemku být i podstatně větší počet, k developerově radosti. Stačilo mít odvahu a uspořádat celý soubor trochu sofistikovaněji, než jako formálně samostatné domy a dvojdomy, ale na pětníku. Pochopitelně to však souvisí také s požadavky územního plánu (dost často spíš antiurbanismus). U luxusního bydlení od 18 mega výš bych si také představoval trochu jiný materiálový standard a celkový architektonický výraz...
Ach ty ošemetné vizualizace !
| 10.06.08 09:47
Ale on i ten nizozemský De-Stijl byl o hodně vkusnější a nápaditější než tyhle bílo-modré a bílo-červené krabice. Docela škoda pozemku...
nemohu si pomoci,... dělám to nerad.... ale toto je strašně pokažená, promrhaná příležitost, zejména ze strany investora. Zastavět jedny z nejkrásnějších pozemků v Praze lacinou konfekcí v nesmyslné struktuře a odvolávat se přitom na třicátá léta a De Stijl ??? Proč rovnou neříkají, že se inspirovali Brunelleschim nebo Leonardem? Ve výsledku by to bylo stejně pravdivé. Realita je o něco prostší - nechali se spíš oblbnout mamonem.
pravdu máš, ondřeji, pravdu máš. poslední dobou mám příležitost pohlížet na tento soubor z lehkého nadhledu z okna jedné ze starších místních vil a vždy se při tomto pohledu nemůžu ubránit dojmu, že koukám na kus arabského města přeneseného na hanspaulku.... ty domy jsou opravdu hlava na hlavě. navíc - čiší z toho plast (nevymýšlím si, zateplení polystyrenem a plastová okna). nic lacinějšího do této lokality už snad opradu postavit nešlo. opravdu promarněná příležitost.
S tím "znárodňováním" architektury je to složitější, než aby se dalo mluvit o "kusu arabského města". Je chybou historiků architektury, že téma různého jaksi křížení blízkovýchodních vlivů v architektuře zejména 20. století ještě zdaleka nezvážili jak se patří. Na druhé straně je tu ten problém krásné vesničky, kdysi dávno udělané citlivými lidmi bez škol. Je vesnička s chaloupkami krásná? Je! Je ulička udělaná profesionály krásná? Má být tak nějak divná, aby bylo jaksi jasné, že nejde o amatérismus či poplatnost masovému vkusu, ale promyšlené dílo? Z hlediska historie se asi v tomto případě bude jednat o vítaný příklad, téma studia. Tak to asi v tom našem světě lidí má být. Zase se tam asi těm investorům moc dobře bydlí. Že se to podobá výběhům v ZOO...
od jednoho z nešťstníků kteří si to koupili za 30 mil. Kč (!) vím že je to neskutečně odfláknuté jak návrhem, tak provedením. Za tyto peníze dostanete dům s podivnou dispozicí, s malým točitým schodištěm kde nic nenastěhujete, s jednogaráží kde další auto (které u této výstavby je automaticky) může stát pouze před touto garáží. Vrata se otevírají na ulici (zřejmě aby smetli kolemdoucí chudáky) a všude je zákaz stání . Materiály omítka (křivá), SDK a vymývaná bet. dlažba na terasách, spojení obývák kuchyň přes dvoje dveře atd. atd....... Investor si prostě řekl že na tomto místě prodá cokoliv a vyplatilo se mu to.
No, na první pohled to vypadá úžasně. Tenhle styl architektury mě oslovuje. Na druhý pohled je vidět snaha developera ušetřit na matroši. Ty pozemky jsou neuvěřitelně malinkaté. Takhle z obrázků to ještě jde, ale skutečnost je děsivá.
...tak to je teda síla! ...Pořád jsem si říkal, proč na mě ty domy působí tak laciným dojmem. Nejen, že fasády mají ledaskdy podivné, nepříliš ladné proporce...oni tam použili plastová okna?!...
Když to člověk srovná s klidnou a nevtíravou elegancí domů Kuby a Pilaře na Krutci, které nabízí Metrostav, je zřejmé, že se na Hanspaulce jedná o kvalitu, která stojí o dvě třídy níž (7:- /)
Naproti tomu v případě Haspaulky jde o skutečný urbanismus. Domy jsou přirozenou součástí městské tkáně, je zachován fenomén veřejné ulice. Lidé mohou procházet volně kolem a podle nátury se buď novostavbám obdivovat nebo na ně hartusit, promluvit s novými sousedy a pochválit jim skalku... Zatímco na Krutci vznikl zase jen oplocený milionářský slum. Takže - architektura a detail chabé, ale za práci s městem má u mě ING v porovnání s Metrostavem malou hvězdičku (7;- ))
"Při projektu jsme se nechali inspirovat myšlenkami moderny 30. let 20. století - životním stylem, designem i architekturou, projekt reaguje na východiska nizozemského hnutí de-stijl," uvedl spoluautor architektonického návrhu Jiří Střítecký.
De-stijl reprezentovali holandští architekti a výtvarníci, kteří byli sdruženi kolem stejnojmenného časopisu založeného v roce 1916. Architekti se řídili zásadami, že nová architektura je elementární, ekonomická a funkcionální. V půdorysu se pak mají prolínat vnější a vnitřní prostory. "Základními výrazovými prvky nových vil a dvojdomů jsou kompozice průniků jednoduchých objemů a barevných ploch, které dotvářejí vzhled obytného komplexu," doplnil Střítecký.
Vše jen zbožné přání pana architekta. Je to velké zklamání, nezvládnuté koncepčně, urbanisticky a architektonicky. Provedení staveb je tristní. Jde o naprosto podprůměrnou produkci papundekolových zateplovaček. 30 milionů majitel zaplatil za parcelu, výhled. A dostal místo mercedesa fabii. Samotný dům mohl stát nanejvýš šestinu ceny. S 30.lety a De Stijl to opravdu má společnou jen placku na střeše.
...Ale po stránce městotvorné a z hlediska obecně lidských vztahů je to podstatně příznivější než když jdu domů a zdraví mě u závory chlápek v placaté čepici, který zapisuje návštěvy.
Pane Víchu, asi to vystihujete s tou kolonkou. Naštěstí ale nejde o dělníky, ti by si to spíše nezasloužili (nebo lépe nenechali líbit, nebo nechali líbit, protože prostě vědí, čeho je jim opravdu třeba?), ale o přemýšlivé obdržitele produktů mylně "adresného" daňového systému. Ale ten Východ byste sem neměl plést bez rozmyslu (ale to možná neděláte). Multikulturní "východní" problematiku asi není možné "řešit" zde (v čemž se mohu na 100% mýlit). Ale určitě je na místě, že jste ji vyvolal... Obecně není doceněna.
Uzavřené soubory jsou pravda velmi ošemetná záležítost (a co teprve až dokončí žižkovský Central Park :o), ale zas tak velké iluze o sociálním rozměru bydlení na Hanspaulce bych si nedělal. Hodně záleží na skladbě obyvatel a na jejich každodenním fungování (teré si netroufám ani odhadovat — nejen vzhledem k výše uvedeným záležitostem)... Uvidíme za pár let, až se to zabydlí.
Leccos asi utáhne okolní zástavba a vůbec mimořádná kvalita lokality, ovšem samotný urbanismus se podobá libovolnému „satelitnímu městečku“ — koeficienty, odstupy, komunikace + nic víc.
...princip opakování by mi na celé věci vadil ze všeho nejméně, kdyby byl uplatněn s nějakým skutečně hlubokým smyslem. Klidně bych si uměl představit, že se ten obytný soubor bude skládat třeba jen ze dvou precizně vyladěných "typů", které ve vzájemné působení vytvoří zajímavou architekturu, pěkné urbánní a sociální mikroklima. Inspirací by mohla být práce švýcarského Atelieru 5.
Ovšem tady je celá věc spíš hrou na "typovost". Domů je v celém souboru asi šest druhů a každý z nich je zastoupen několika exempláři. Ale není moc jasné, podle jakého kritéria byly zasazeny do situace. Těžko se hledá nějaký specifický důvod, proč ten který typ domu stojí na místě zvoleném a ne třeba o tři parcely dál. Nedá se tu říct: "Tohle je dům pro ukončení řady, tenhle je určen pro strmý svah..." Terénní podmínky, jsou v rámci jedné ulice přibližně vyrovnané a projektant do ní přesto umisťuje vedle sebe domy různého druhu - jako by nešlo o to řešit rozumným způsobem rovnocennou urbanistickou situaci, nýbrž postavit "vzorník" toho, co lze v oboru vilového bydlení zrealizovat.
Do absurdity je tenhle princip dohnán v případě domu užitého v jižní části areálu ve tvaru kruhového segmentu. Výstřední forma, neosobně chladné materiály typické spíše pro stavby veřejné - to vše zdánlivě signalizuje, že se jedná o výrazně individualistickou architekturu, s nárokem na soliterní uplatnění. ...A tenhle princip je přitom záhy popřen skutečností, že přímo v těsném sousedství stojí identická replika!
…Takže…ani „typ“ ani „atyp“…jenom předstíraná jedinečnost (7:- /)
Pane Sommer, jen jsem navázal na vaše zvolání, že vesnice s chaloupkami je krásná, s čimž zcela souhlasim. Je pravda že východní vlivy nejsou zcela jasně zmapovány a pokud jsou, tak se o nich taktně mlčí. V Řecku se krabicová architektura začala objevovat s tureckou nadvládou, zakladatelé funkcionalismu Loos a Corbusier se, jak výslovně deklarují, inspirovali ve středomoří a to právě více v té neevropské části. Tím došlo ke zmatení architektonického jazyka se kterým dodnes zápolíme na venkově i ve městech. Nevíte jako historik jak to je možné, že moderní architektura dnes se prakticky rovná tradiční islámské architektuře?
Souhlas se šakalem, že lepší nepovedený náznak vilové čtvrti než vymezené prominentní kondominium.
Pane Šakale, mně se zdá, že o typovost nebo netypovost vůbec nejde, ale samozřejmě mohu jednak být úplně vedle, jednak mohu mít pravdu, ale to na další "procesy" vůbec nemusí mít vliv. Je to takový zvláštní problém té typovosti a odlišnosti, kteří architekti svižně nabízejí k řešení. Oslovují investory s výklady o tom, jak atypicky budou bydlet, když přijmou jimi nabízené "řešení". A je asi jen chybou těch investorů, že pořekadlo o atypičnosti vůbec berou v potaz, protože nakonec je jejich údělem bydlet nějak a jen jediným způsobem a jen pramálo záleží na tom, nakolik je jejich bydlení atypické, z kolika variant vybírali (je to podobné, jako ten syndrom domněnky výhodnosti několika nabízených obědů k výběru v závodní jídelně, když ve finále petent stejně baští jen jednu z potravin). Nakonec asi právě tato mánie nabízených variant hýbe architekturou. Samozřejmě moje komentáře nemají žádnou cenu, protože sám si nikdy nevydělám tolik, abych si platil architekta. A ještě se vztekal nad jeho nápady. Tím více se těším na všechny další zdejší prezentace!
Funkcionalismus
| 11.06.08 07:18
Funkcionalistická architektura se rodila z trochu utopických předválečných idejí o účelném, bezozdobném, respektive levném a rovnostářském bydlení, kde bude jediný rozdíl mezi domem továrníka a dělníka ve velikosti stavby a pozemku. Architekti se tehdy skutečně začali obracet pro inspiraci k východu, k zemím, které nebyly tolik poznamenány evropským smyslem pro individualismus a výstřednost. (Arabský svět a vůbec celý Východ vždycky charakterizoval nízký počet střední třídy) Také výtvarné umění nám postupně zabstrahovalo a dnes ten, kdo by chtěl např. ze sochařů tvořit realisticky, je vlastně už předem ostrakizován... Co má v současné architektuře šikmou střechu, tradicionalistický vzhled je špatně. No i ty zahrady u novostaveb často připomínají spíše poušť, tvary a použité materiály moderních výstředních domů, jakési dočasné chýše. Že by postupná cesta ke kočovnictví ? Jsou z nás zkrátka po tom neuvěřitelně krásném 20.století takový hezcí polozdegenerovaní Poloarabové : )
spise islamizace. a pokud bude priliv arabu do EU pokracovat soucasnym tempem, tak to tu za chvili bude samy minaret
myslim ze jde o o odvrzeni vlastnich korenu, jakousi nenavist k vlastni kulture a mysleni a upnuti se k necemu co podrobne nezname a tak si to muzeme idealizovat.
...já si taky myslím, že v případě Hanspaulky o typovost nekráčí - ostatně, dal jsem to výše jasně najevo. Ale to, co jste nakousl bych si trochu dovolil doplnit a opravit.
Když vám nějaký architekt nabízí "atypické" řešení, tak sice nejspíš opravdu kecá, ale většinou je to otázka toho, že dotyčný projektant neumí dobře formulovat to, co by rád řekl. Většinou se architektům plete pojem "atypický" s pojmem "individualizovaný". Jsem toho mínění, že lidské potřeby spjaté s bydlením jsou v rámci jedné kultury natolik podobné, že se nějaká atypická řešení skutečně nesnadno prodávají, protože na ně s výjimkou několika excentriků není nikdo zvědavý. Ostatně, pokud by nějaké v tradici zakotvené archetypy neexistovaly, sotva by se daly stavět nájemní domy. Ty přeci ze samé podstaty věci počítají s nějakým většinovým vkusem a standardem, který pak zájemcům nabízejí.
Nicméně nevidím důvod, proč se odříkat možnosti uzpůsobit si bydlení podle nějakého specifického vkusu a nároku – třeba svépomocí nebo s architektem. A je celkem jedno, jestli to bude projektant nazývat „atypické řešení“ nebo „individuální přístup ke stavebníkovi“. Také mi zvlášť nezáleží na tom, jestli si kdo zvolí bydlení katalogové nebo svébytné. Ovšem nerad bych chodil do závodky, kde mi nabídnou jen hovězí s mrkví a výhružně k tomu dodají: “Ve finále stejně sbaštíte jen jedno jídlo…“ (7:- P) (7;- ))
...když už jsem tu zmínil ten obytný soubor Na krutci, tak musím po bedlivějším zkoumání konstatovat, že se ten Kuba s Pilařem zas tak moc nevytáhli: elegantní proporce, pečlivá volba materiálů...ale ty dispozice! Tady si architekti opět luxus spletli s okázalým plýtváním. Nehospodárně uspořádaný půdorys vede k tomu, že obývák není o mnoho větší než hlavní ložnice a obří jídelna se patrně z nedostatku výstižnějšího pojmenování označuje jako "obytný prostor". Jsou zde různá neúčelná zákoutí a nesmyslně předimenzované vnitřní komunikace. K tomu přistupuje podivná orientace ložnic ke světovým stranám... Mám za to, že tady zákazník koupil v naleštěné obálce ten nejdražší vzduch, jaký byl ve střední Evropě k mání (7:- P)
Setkal jsem se s jednim anglicky mluvícím obdivovatelem Krutce, který byl zcela unešen jeho estetikou domu bez oken a jak tam je rafinovaně vyřešeno, aby dům vypadal jak holý kvádr. Estetika pouštního obydlí je zde dovedena ještě o stupeň dál než na Hanspaulce.
...Možná to vypadá úžasně na vizualizacích (což sám za sebe připouštím), ale uživatel převážnou část života vnímá svůj dům skrze UŽÍVÁNÍ a nikoliv prostřednictvím užaslého pozorování rafinované fasády "bez oken". Co si počne majitel, až bude jednou prodávat nemovitost, kde jsou jediné dvě ložnice v celém domě orientovány na severovýchod a severozápad a kde má chodba mezi nimi rozlohu 21,03 m2...?!
...Já každému přeju, když má štěstí na movitého zákazníka. Ale to ještě neznamená, že musí projektant podporovat klienty v chování po vzoru "nových Rusů". Aby to nedopadalo jako v té anekdotě, kde se Ivan Vasilič na Něvském prospektu chlubí novou kravatou od Lagerfelda za 800 $ a jeho přítel Oleg se zhnuseně odvrátí se slovy: "800 $...zbláznil jses?! To nemůžeš zaskočit na Sadovuju ulicu ke Kropotkinovi? Tam je mají za 1200..." (7;- ))
Tento projekt mně zujal hned jak jsem se o něm dozvěděl. Byl jsem tedy zvědavý jak to ve skutečnosti dopadne. Hanspaulku jsem teday navštívil již v době výstavby a pak když bylo vše hotovo. Když jsem viděl skutečnost, docela mně to zklamalo. Čekal jsem něco mnohem luxusnějšího. Myslím že toto jedinečné místo s nádheným výhledem na Pražský hrad se dalo využít lépe. Velikosti pozemků i některých domů kde si sousedé koukají z okna do okna a na zahrádce také souromí nemají ani trochu mi připomínalo spíše levné satelitní městečko za Prahou než Luxusní bydlení na jedné z nejprestižnějších Pražských adres. Tady bych čekal opravdu něco jiného. Nicméně, architektura s jasným odkazem na prvorepublikový funkcionalismus se mi líbí. Jen škoda, že nebylo použito nějakých ušlechtilejších materiálů. Většina domů vypadá z venku poměrně lacině. Nepovažoval bych to za problém kdyby se nejednalo o tuto lokalitu. Funkcionalistická architektura je přece o tom aby byla funkčí a již v době svého vzniku ve dvacátých letech šlo v mnoha případech o levné bydlení s kvalitním designem a moderním řešením prostoru. Ano, domy na sousední Babě také většinou nevynikají ušlechtilostí použitých materiálu. Tam však šlo o něco jiného...
| 09.11.08 12:09
"Funkcionalistická architektura je přece o tom aby byla funkčí a již v době svého vzniku ve dvacátých letech šlo v mnoha případech o levné bydlení s kvalitním designem a moderním řešením prostoru."
Ale ruku do ohně byste za to snad nedal, že ne?
Tyhle domy s tím ale nijak nesouvisí. Prostě krabice natřená základními barvami ještě neznamená kvalitní estetiku (o nic jiného nešlo)..
... bylo v tomto případě totální. V těch místech byl totiž odjakživa "střepák", nebo jak se dnes správně nazývá místo, kam obyvatelé okolních vil vyvážely odpadky. Myslím tedy již od 1. republiky a možná i dříve. Mám pocit, že z toho pramenily značné problémy se statikou těchto novostaveb (nevím, zda je to už vyřešené, ale pamatuji si několik let bojů se zákony přírody).
Mně jako rodákovi z Hanspaulky se otevírá při pohledu na toto sídliště kudla v kapse. Mám pocit totálního zmaru (a to ani nebydlím v některé z těch původních vil, kterým tyto domy zastavěly krásný výhled. Já jsem si tam jenom hrávala na indiány...)
Jeden by z toho pseudofunkcionalismu málem dostal pravoúhlý smyk. Na to je i příroda krátká...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Když to člověk srovná s klidnou a nevtíravou elegancí domů Kuby a Pilaře na Krutci, které nabízí Metrostav, je zřejmé, že se na Hanspaulce jedná o kvalitu, která stojí o dvě třídy níž (7:- /)
Naproti tomu v případě Haspaulky jde o skutečný urbanismus. Domy jsou přirozenou součástí městské tkáně, je zachován fenomén veřejné ulice. Lidé mohou procházet volně kolem a podle nátury se buď novostavbám obdivovat nebo na ně hartusit, promluvit s novými sousedy a pochválit jim skalku... Zatímco na Krutci vznikl zase jen oplocený milionářský slum. Takže - architektura a detail chabé, ale za práci s městem má u mě ING v porovnání s Metrostavem malou hvězdičku (7;- ))
De-stijl reprezentovali holandští architekti a výtvarníci, kteří byli sdruženi kolem stejnojmenného časopisu založeného v roce 1916. Architekti se řídili zásadami, že nová architektura je elementární, ekonomická a funkcionální. V půdorysu se pak mají prolínat vnější a vnitřní prostory. "Základními výrazovými prvky nových vil a dvojdomů jsou kompozice průniků jednoduchých objemů a barevných ploch, které dotvářejí vzhled obytného komplexu," doplnil Střítecký.
Vše jen zbožné přání pana architekta. Je to velké zklamání, nezvládnuté koncepčně, urbanisticky a architektonicky. Provedení staveb je tristní. Jde o naprosto podprůměrnou produkci papundekolových zateplovaček. 30 milionů majitel zaplatil za parcelu, výhled. A dostal místo mercedesa fabii. Samotný dům mohl stát nanejvýš šestinu ceny. S 30.lety a De Stijl to opravdu má společnou jen placku na střeše.
Leccos asi utáhne okolní zástavba a vůbec mimořádná kvalita lokality, ovšem samotný urbanismus se podobá libovolnému „satelitnímu městečku“ — koeficienty, odstupy, komunikace + nic víc.
Ovšem tady je celá věc spíš hrou na "typovost". Domů je v celém souboru asi šest druhů a každý z nich je zastoupen několika exempláři. Ale není moc jasné, podle jakého kritéria byly zasazeny do situace. Těžko se hledá nějaký specifický důvod, proč ten který typ domu stojí na místě zvoleném a ne třeba o tři parcely dál. Nedá se tu říct: "Tohle je dům pro ukončení řady, tenhle je určen pro strmý svah..." Terénní podmínky, jsou v rámci jedné ulice přibližně vyrovnané a projektant do ní přesto umisťuje vedle sebe domy různého druhu - jako by nešlo o to řešit rozumným způsobem rovnocennou urbanistickou situaci, nýbrž postavit "vzorník" toho, co lze v oboru vilového bydlení zrealizovat.
Do absurdity je tenhle princip dohnán v případě domu užitého v jižní části areálu ve tvaru kruhového segmentu. Výstřední forma, neosobně chladné materiály typické spíše pro stavby veřejné - to vše zdánlivě signalizuje, že se jedná o výrazně individualistickou architekturu, s nárokem na soliterní uplatnění. ...A tenhle princip je přitom záhy popřen skutečností, že přímo v těsném sousedství stojí identická replika!
…Takže…ani „typ“ ani „atyp“…jenom předstíraná jedinečnost (7:- /)
Souhlas se šakalem, že lepší nepovedený náznak vilové čtvrti než vymezené prominentní kondominium.
myslim ze jde o o odvrzeni vlastnich korenu, jakousi nenavist k vlastni kulture a mysleni a upnuti se k necemu co podrobne nezname a tak si to muzeme idealizovat.
Když vám nějaký architekt nabízí "atypické" řešení, tak sice nejspíš opravdu kecá, ale většinou je to otázka toho, že dotyčný projektant neumí dobře formulovat to, co by rád řekl. Většinou se architektům plete pojem "atypický" s pojmem "individualizovaný". Jsem toho mínění, že lidské potřeby spjaté s bydlením jsou v rámci jedné kultury natolik podobné, že se nějaká atypická řešení skutečně nesnadno prodávají, protože na ně s výjimkou několika excentriků není nikdo zvědavý. Ostatně, pokud by nějaké v tradici zakotvené archetypy neexistovaly, sotva by se daly stavět nájemní domy. Ty přeci ze samé podstaty věci počítají s nějakým většinovým vkusem a standardem, který pak zájemcům nabízejí.
Nicméně nevidím důvod, proč se odříkat možnosti uzpůsobit si bydlení podle nějakého specifického vkusu a nároku – třeba svépomocí nebo s architektem. A je celkem jedno, jestli to bude projektant nazývat „atypické řešení“ nebo „individuální přístup ke stavebníkovi“. Také mi zvlášť nezáleží na tom, jestli si kdo zvolí bydlení katalogové nebo svébytné. Ovšem nerad bych chodil do závodky, kde mi nabídnou jen hovězí s mrkví a výhružně k tomu dodají: “Ve finále stejně sbaštíte jen jedno jídlo…“ (7:- P) (7;- ))
http://www.krutec.cz/luxusni_bydleni/byty-vily-domy/praha_6/ rodinne_vily.ms
...Já každému přeju, když má štěstí na movitého zákazníka. Ale to ještě neznamená, že musí projektant podporovat klienty v chování po vzoru "nových Rusů". Aby to nedopadalo jako v té anekdotě, kde se Ivan Vasilič na Něvském prospektu chlubí novou kravatou od Lagerfelda za 800 $ a jeho přítel Oleg se zhnuseně odvrátí se slovy: "800 $...zbláznil jses?! To nemůžeš zaskočit na Sadovuju ulicu ke Kropotkinovi? Tam je mají za 1200..." (7;- ))
Ale ruku do ohně byste za to snad nedal, že ne?
Tyhle domy s tím ale nijak nesouvisí. Prostě krabice natřená základními barvami ještě neznamená kvalitní estetiku (o nic jiného nešlo)..
Mně jako rodákovi z Hanspaulky se otevírá při pohledu na toto sídliště kudla v kapse. Mám pocit totálního zmaru (a to ani nebydlím v některé z těch původních vil, kterým tyto domy zastavěly krásný výhled. Já jsem si tam jenom hrávala na indiány...)
"... obyvatelé vyváželi", pochopitelně