Galerie VI PER Vás zve na přednášku a následnou diskusi i příležitosti nedávno vydaného překladu knihy Jarmark umění Karla Teigeho do angličtiny. Lze nějak usmířit dichotomii, kterou Karel Teige předkládá ve své eseji Jarmark umění, mezi jeho obhajobou radikální, osvobozující estetiky avantgardy obecně – a surrealismu zvláště – a jeho přesvědčením, že vznikne společnost, v níž budou umění tvořit všichni? A to především vzhledem k tomu, že společnosti, které si mohou nárokovat tradici, v níž „dělají umění všichni", byly podloženy společenskými a kulturními strukturami svázanými tradicemi, které se avantgarda snažila rozbít? Jako krok k odpovědi na tuto otázku se budu zabývat konkurenčními definicemi „participativního umění" (od tradičního lidového umění až po surrealisty a Fluxus) a rozdílnými estetickými, sociálními a zkušenostními skutečnostmi, které odrážejí, až po rozdílné interpretace samotné povahy umění. Greg Evans je spisovatel a překladatel, jehož povídky a eseje vyšly v časopisech, jako jsou Listy, Tvar, A2, Analogon, Host a Contradictions. Psal také pro časopis Green Social Thought a působil v jeho redakční radě. Jeho překlad Teigeho knihy Jarmark umění nedávno vydaly nakladatelství Contradictions a RAB-RAB Press.
0 komentářů
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.