Brno - S rozhodnutím, zda brněnské vlakové nádraží ponechat v centru nebo ho přesunout o kilometr na jih, pomohou městským zastupitelům odborníci z firmy Cityplan a dopravní fakulty ČVUT. Sdružení obou partnerů vyhrálo ve výběrovém řízení a nyní zpracuje analýzu, která porovná obě varianty budoucího železničního tahu městem. Když vše půjde bez komplikací, budou výsledky studie známé do poloviny července, řekl dnes novinářům náměstek primátora Martin Ander (SZ). Sdružení Cityplan a ČVUT porazilo ve výběrovém řízení další tři zájemce. Studii vypracuje za 3,5 milionu korun, což je podle Andera méně, než vyčlenili zastupitelé. Politici už dříve rozhodli o tom, že studie porovná obě varianty ze čtyř hledisek: železničního provozu, pohledu lidí, kteří budou vlakem jezdit a přejí si co nejkomfortnější cestování, dále zohlední urbanistický rozvoj města a konečně náklady obou variant staveb. V druhé části zakázky se budou zkoumat rizika toho, když se město rozhodne jít jednou nebo druhou cestou. Nad závěry analýzy se sejdou zástupci všech brněnských politických stran. V případě přesunu nádraží bude mít konečné slovo městská rada, v opačném případě zastupitelstvo. S přesunem již totiž předchozí zastupitelstvo souhlasilo. Projekt rekonstrukce brněnského železničního uzlu, jenž zahrnuje stavbu nového nádraží v jižní části Brna, téměř kilometr od jeho současné polohy, prosadila minulá brněnská koalice v čele s ODS. Kromě občanských demokratů ho podporují také opoziční komunisté a lidovci, kteří po volbách zasedli v nové brněnské koalici vedle odpůrců takzvaného odsunu nádraží - sociálních demokratů, zelených a nezávislých z uskupení Brno 2006. Minulá brněnská koalice projekt podporovala, přestože se v referendu většina jeho účastníků vyjádřila proti němu.