To je trapas. Ó, ó to je ale strašlivě trapné. Architektura bez názoru a klentelismus se zasnoubí a narodí se něco stejně krásného, jako je tunel Blanka. Gratuluji! A to plkání o soutěžích a kvalitních architektech! Kdyby raději mlčeli...
Nový vstup je velmi elegantní a krásný. Konečně něco poctivého a k okolní památce ohleduplného. Jeníčkovci za chvíli začnou dštít oheň a síru jako pan Císler.
Architektonická soutěž? Ano fandíme jim, ale nevypisujeme je. Mohl by vyhrát někdo, kdo není fanouškem pražských obálkových a igelitkových ( dle tvaru razítk a příslušného křesla úředníka ) štafetových závodů při realizaci defakto jakéhokoli projektu. A tak raději svěříme kulturní památku do rukou společnosti co staví dálnice, tunely a říční zdymadla. BRAVO!!. Kdo bude přestavovat Pražský hrad? metrostav? metroprojekt? strojimport? místní jzd? A komora zarytě mlčí a co na to Jan Tleskač?
Tak to jsme po čase zajedno. Zase si tu někdo privatizuje veřejný zájem. Kdy si ti papalášové uvědomí, že to neni jejich, ale že se musí hledat veřejná shoda, veřejnou soutěží, nezávislou porotou, s výstavou a prezentací a s diskuzí a s kontrolou odborné i laické veřejnosti? hamba je to.
Je to jako mantra - "veřejná soutěž a nezávislá porota". To už jsme zažili u zeleného chrchlu, partička kamarádíčků vybere předem dohodnuté veledílo. Pán bůh zaplať, že Klementinum není zničeno, nějakou šokující skleněnou pseudostěnou.
Vlastimil Jezek sveho casu tvrdil, ze vyuziti Klementina neni mozne!? To znamena, ze soutez na novou budovu Narodni knihovny byla zbytecna (a slo mu skutecne o byznys s opustenou budovou Klementina). Bude za zbytecne investice do souteze odpovidat??
...poctivost, ohleduplnost elegance a krása - já v tom, pane Průcho, vidím jenom a pouze jednoho zbytečně zk..veného Machoňe. Změna, resp. ztráta není nahrazena ničím. A ty vyčerpávajícím způsobem prověřené varianty řešení - to je učiněná intelektuální a tvůřčí exploze. Ale asi tomu jenom nerozumím.
Předpokládám pane Císlere, že jste architekt nebo aspoň odborník. Prosím mohl byste mě poučit co si mám představit při hodnocení architektury pod pojmem "jednoho zbytečně zk..veného Machoňe". Prosím definici. Laiky tady všichni tepou, že píší, že se jim to: líbí, že je to hezké, členité, elegantní, příjemné a Vy odborník tohle?
www.ct24.cz:
V páté etapě se v letech 2014 a 2015 a s náklady 301 milionů korun předpokládá výstavba podzemních garáží pro 22 aut výhradně pro potřeby NK. O podzemních garážích uvažuje také Praha, která by je stavěla pod Mariánským náměstím. O těch ještě není rozhodnuto, ale bude to mít vliv na rozhodnutí, zda se budou podzemní garáže stavět v Klementinu.
Tak jsme zase u garáží pod Mariánským náměstím, na www.ct24.cz to říkají i v souvislosti s radnicí. Kdyby se Klementinum řešilo veřejnou ideovou soutěží, tak by se opět narazilo na dopravní, archeologický a památkový problém a dle platné legislativy na nepřípustnost nových garáží v památkové rezervaci, stejně jako u soutěže na revitalizaci Mariánského náměstí. Tak proto obchodní soutěž, proto Metroprojekt. Stále to samé v bleděmodrém!
Pražští zastupitelé v prosinci 2009 schválili Zásady územního rozvoje se 12 PRIORITAMI PRO ZAJIŠTĚNÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ.
7. priorita zní: Vytvořit podmínky umožňující omezit individuální automobilovou dopravu směrem do centra města, zejména do území Památkové rezervace v hlavním městě Praze.
Naplnění 7. priority si v praxi v NK, na Magistrátě a i v ČKA představují 4-podlažními garážemi pod náměstím:
http://www.cka.cc/obrazky/slana_1_cena_mar_nam__3.jpg
To abychom tu planě nefilozofovali o smyslu architektury a jejich estetických kvalitách a byli k věci.
opravdu. problém je možná v tom, že se v tomto případě ani snad neumím vyjádřit, to mi musíte prominout. Ale jestli vlastně konkrétně tento druh dopravních staveb neumí lépe třeba kolega Kotas, než zrovna Metroprojekt? Zastřešení haly je sice na jedničku, jako z Butovic, ale chybí nějaká ta membránka, lana a pěkné barevné příhrady! ........ Jinak samozřejmě obchodní soutěž je obchodní soutěž, ta je svatá a nikdo by neměl mít tu drzost o ní pochybovat. Tímto způsobem už vzniklo tolik skvostných staveb, až by to člověka dojalo k slzám. Mimochodem - Vy ráčíte být, pane Průcho, odborníkem na co?
ano, ano, uz jste slysel tu skvelou novinku? Z Klementina se stava obchodni hypermarket - nejvetsi ve stredostredni Evrope. Snad do otevreni stihnou natrit fasadu na odstin Palladium a podhrabat stani pro Vase auticka… A nebojte - sice vsechno platite Vy, ale projekt byl vybran v obchodni soutezi, takze je to v naprostem poradku…
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
A pro pana Karla zde přikládám jeden poučný odkaz, jak lze v takovém citlivém prostředí použít nanejvýš citlivě sklo .. ano, sklo pane Karle - SiO2
http://www.fosterandpartners.com/Projects/0793/Default.aspx
V páté etapě se v letech 2014 a 2015 a s náklady 301 milionů korun předpokládá výstavba podzemních garáží pro 22 aut výhradně pro potřeby NK. O podzemních garážích uvažuje také Praha, která by je stavěla pod Mariánským náměstím. O těch ještě není rozhodnuto, ale bude to mít vliv na rozhodnutí, zda se budou podzemní garáže stavět v Klementinu.
Tak jsme zase u garáží pod Mariánským náměstím, na www.ct24.cz to říkají i v souvislosti s radnicí. Kdyby se Klementinum řešilo veřejnou ideovou soutěží, tak by se opět narazilo na dopravní, archeologický a památkový problém a dle platné legislativy na nepřípustnost nových garáží v památkové rezervaci, stejně jako u soutěže na revitalizaci Mariánského náměstí. Tak proto obchodní soutěž, proto Metroprojekt. Stále to samé v bleděmodrém!
7. priorita zní: Vytvořit podmínky umožňující omezit individuální automobilovou dopravu směrem do centra města, zejména do území Památkové rezervace v hlavním městě Praze.
Naplnění 7. priority si v praxi v NK, na Magistrátě a i v ČKA představují 4-podlažními garážemi pod náměstím:
http://www.cka.cc/obrazky/slana_1_cena_mar_nam__3.jpg
To abychom tu planě nefilozofovali o smyslu architektury a jejich estetických kvalitách a byli k věci.