Praha - Pražští radní dnes schválili změnu územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. ČTK to řekla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. Na nádraží bude zachována rezerva pro napojení na rychlodráhu na letiště, s čímž ale nesouhlasí Praha 1. Změnu musí ještě schválit zastupitelstvo. Pokud se tak stane, bude v místě zrušena stavební uzávěra. Změna zachovává nádraží a chrání objekt pošty u Hybernské ulice. Umožňuje mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea. Zastupitelstvo by se změnou mohlo zabývat v březnu. Podle primátorského náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) je Masarykovo nádraží pro Prahu jedním z klíčových nádraží především kvůli napojení na trať z Kladna, která není spojena s hlavním nádražím. "Masarykovo nádraží si svůj vliv ponechá na dlouhou dobu, jeho význam by měl být spíše posílen," řekl dnes novinářům náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09). Původní návrh investora, který se začal připravoval před několika lety, požadoval, aby byla rezerva pro napojení na rychlodráhu zastavěna. Firma Penta, která se má na přestavbě nádraží podílet, nyní tvrdí, že jsou pro ni obě varianty možné. "I pro nás je zachování možnosti budoucího napojení Masarykova nádraží na letiště důležité a toto propojení jednoznačně podporujeme," uvedl v minulých dnech mluvčí Penty Martin Danko. Podle něj by měly o rozsahu kolejiště rozhodnout odborníci. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) si nyní kvůli tomu nechává zpracovat studii. Podle dřívějšího vyjádření SŽDC má ale zachování rezervy opodstatnění. Se zachováním prostoru pro další dvě koleje podél ulice Na Florenci ale nesouhlasí Praha 1, která vlastní v lokalitě jeden z pozemků. Podle vyjádření, které ČTK zaslala mluvčí městské části Veronika Blažková, zúžený prostor neumožňuje vhodnou zástavbu a ponecháním rezervy by vznikl nový brownfield, tedy opuštěné území s chátrajícími budovami. Podle Hudečka je možné o budoucí zástavbě diskutovat i po schválení změny. "Nemám problém vyjít vstříc požadavkům SŽDC, Českých drah i zájmům Prahy 1 na lepší využití území, ale nemyslím si, že bychom to měli teď znovu otevírat v rámci změny. Byla by škoda takto obtížně tvořenou dohodu ohledně takto velkého území měnit," dodal Hudeček. Vlastníkem většiny pozemků na Masarykově nádraží jsou České dráhy (ČD). Přestavbu nádraží plánuje společnost Masaryk Station Development, v níž ČD vlastní asi 34 procent a většinu má investiční skupina Penta. Masarykovo nádraží slouží především příměstské dopravě, denně jím projde přes 30.000 cestujících.