Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím, chce tam byty

Pražští radní v úterý 5. srpna schválili změny územního plánu, které umožní na místě dnešního kolejiště stavět.

Vložil
ČTK
06.08.2008 13:40
Praha


zpět na článek
15 komentářů
Hanba pražským radním
Dohy
| 06.08.08 04:27
Tento nekoncepční krok se Praze a teké všem, kteří cestujícím, kteří Masarykovo nádraží používají jednou velmi krutě vymstí. Hlavní nádraží převzetí celého provozu Masaryčky nemůže zvládnout a z toho budou vznikat veliké problémy. Kladu si otázku - komu tento krok pomůže? Cestujícím, občanům Prahy, či snad soukromým developerským společnostem? Inu demokracie má i tu nevýhodu, že ačkoliv někoho zvolíte svobodně, jeho kroky poté mohou být vedený jiným směrem, než je váš zájem jakožto voliče. Slibovala snad pražská ODS v roce 2006 že bude Masaryčku rušit?
Šťastné "kapacity"!...
šakal
| 06.08.08 06:39
Víte v čem spočívá půvab mlčení? Že v sobě skrývá každé myslitelné slovo! Když promluvíš, vždycky ve prospěch vyřčeného ztratíš všechny ostatní možnosti. A když tohle místo po zničeném Masarykově nádraží vezme do pracek některý z našich "develotrů", tak je jednou pro vždy jasné, že nás ty ztracené možnosti budou hodně mrzet...

Á propos, "kapacity"... Ono už to tak bývá, že dopraváci si vždycky spočtou "kapacity" a mají dojem, že když jim to vyšlo, tak že šťastné budoucnosti města nestojí nic v cestě. A jelikož si někdo spočítal, že Hlavní nádraží "kapacitně vyhoví", tak pro jistotu jedno nádraží zrušíme. Mimochodem, když architekt Lejčar na přednášce představoval, jak by to vypadalo po zániku Masaryčky, tak jasně ukazoval, že tu novou zátěž by současné Hlavní nádraží nemohlo převzít. Muselo by se tam přistěvět celé nové podzemní nádraží. Buď pod stávajícím kolejištěm a nebo pod zemí v přilehlých Vrchlického sadech zvaných Pražany příznačně "Sherwood". Takto vziklé nové nádraží by se jmenovalo "Stanice Opera". Ale hlavně že nám pak konečně vyjdou ty "kapacity", které jsme si před tím na Masaryčce zrušili! Tady najdete schemata:

http://binko.wz.cz/2007-6c.pdf

Živě si představuji, jak všechny ty "kapacity", co dodnes jezdí na Masaryčku, nadšeně vystupují na Hlavním nádraží a sunou se mezi bezdomovci a haldami odpadků stovky metrů skrze Vrchlického sady na zastávku. Tam pak dotyčné "kapacity" nastoupí do přecpané tramvaje, aby dojely zpátky na náměstí Republiky nebo Na Poříčí, kam by jinak byly mohly dojít z Masaryčky pěšky...

...V technikolorových barvách vidím šťastné tváře všech těch přepravovaných "kapacit"!
Za vším jsou prachy
Pietro
| 06.08.08 06:39
Nádraží je slepé a lokomotivy se musejí přepřahat. Tak to je docela legrační důvod. Pan radní je zřejmě světaznalý všeználek. Budoucnost patří elektrickým a motorovým jednotkám, které se nepřepřahají a vratným soupravám s lokomotivou, které se taky nepřepřahají. Možná to pan radní neví, možná si to ani není v jeho zájmu vědět, vždyť ho platí developer :o)
Jonatán
| 06.08.08 06:32
Tímto krokem mě totálně nasr...!
Na Masaryčku ústila většina vlaků, kterými odmala jezdím. Je pravda, že jich mnoho zrušili a odklonili na hlavní nádraží. Ovšem dostat se z hlavního nádraží není nic příjemného. Nádraží má příliš velké měřítko. Stačí jen přejít nástupiště a projít parkem k tramvajím a zabere to věčnost. Taky je otázkou, co takový nátlak provede s kapacitními možnostmi nádraží. Není nic otravnějšího, když člověk vleze do haly a proplétá se bandou zpocených Japonců.
Jako poslední čistě subjektivní a sentimentální fakt bych uvedl, že to nádraží je prostě nádherné (mám dojem že nejstarší?) a chlapík tam dělá výborné párky s křenem.
Doufám, že jim ten tah někdo zatrhne, třeba Batman:-P

Mimochodem. Teď argumentují napojením na Florenc. Čím budou argumentovat při likvidaci autobusáku...
Jonatán
| 06.08.08 06:44
Šakal mě předběhl. Nádherně vystiženo!
ad nasr...
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 06.08.08 06:45
Jasně Masaryčka je normální nádraží zejména pro příměstskou dopravu (v nynější době). Je úplně v centru, napojení na ostatní dopravu je skvělé. Dostupnost Wilsoňáku pro pěší je absolutně hnusná. A to včetně napojení metra na tramvaj.
Redukce
Jirka
| 06.08.08 09:16
Tak me napada, jestli by byla mozna nejaka redukce Masarycky. Protoze preci jenom - staci se projit na konec nastupiste a vidite vsechny zbytecne koleje a objekty.

S diskutujicimi souhlasim, presto si myslim, ze idea spojit vsechny vlaky na jedno misto neni spatna. Problem je ale v podle me naprosto nezvladnute rekonstrukci hlavniho nadrazi. Blizko je tramvaj i metro. Na Vaclavak se maji vratit tramvaje. V miste Hlavniho nadrazi se mel udelat velky dopravni uzel... Dokazu si predstavit Masarycku jen se tremi kolejemi, na ktere dojizdeji pouze vlaky "S" - pokud by se i tento koncept primestske dopravy jednou uvedl do provozu v uchazejici podobe.
ad nasr... redukce
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 06.08.08 10:31
Blízko Wilsoňáku není tramvaj (pokud člověk není závodní chodec, pak snad ano), pěší cesta k ní je delší než běžný odstup tramvajových stanic v centru. Idea spojit všechny vlaky na jedno místo je praštěná. Samozřejmě ale je třeba vidět potíže, které z oddělení nádraží plynou pro některé přestupující. Jenže řada z nich stejně jezdí do Holešovic. Ale o tom nemá cenu mluvit. To bychom klidně mohli dojít k tomu, že stačí jedno nádraží v celé republice a bez kolejí. Většina lidí jezdí z makrokapitalistických hledisek sem tam úplně zbytečně! - ruku na srdce. Většina dopravy z Masaryčky je příměstská či na kratší vzdálenosti. Že tam dnes už některé koleje přebývají, to asi ano. Ale to už tak je hezkých pár let. Složitější je to i s těmi památkami. Každý má jiné proporce jaksi vnímání jejich hodnot. Ale nic z toho není úplně statické, mění se to v čase. Proto památky mizejí, ačkoliv je některým lidem zřejmé, že se to nemělo stát. Některým dalším to dojde časem. Valná část si změny vůbec nevšimne. Takové a další rozdíly ovlivňují stav, kdy některé památky mizejí, jiné úplně stejné jsou oprašovány, což zase někomu připadá nepochopitelné, atd. To vyše by nevadilo, resp. nevadilo tolik, kdyby se nynější architekti více cvičili ve vcítění. Atmosféru místa vnímali tak, že by se s ní neprali, ale prostě by věděli, a ostatní by to nakonec poznali také, že co udělali, je dobré. Že byli citliví k zachovanému, a jeho substanci i působivost obohatili. Aby nám nemuseli mlátit o hlavu tím malostranským svatým Mikulášem.
Za sebe souhlasím Masaryčku zmenšit s tím, že zůstanou všechny - opravené - budovy kde a jak jsou. Ale ať vedle zase nestaví nějakého Ruďasa. Nebo tam nerozpliznou to šílenství z "ulice" V Celnici. No, nic si ze mě nedělejte a budujte. Jsem prostě zvědav.
A co na to CD?
Dr. Lusciniol
| 07.08.08 06:50
Nejsou mi niterne znamy pozemkove vztahy v Praze (ci cele republice) ale presto ziji v domneni, ze o dalsim zivote nadrazi rozhoduji predevsim Ceske drahy. Nastesti, tam rozhoduje zase jina parta lumpu, tak doufejme ze tyto dva gangy nikdy nenaleznou spolecnou parketu, na ktere by si mohli zatancit velmi vynosny valcik, na ucet spolecnosti.
Pokud se nemylim, za tech 150+ roku byla "Masarycka" "zrusena" jiz vicekrate. Doufejme, ze prezije dalsich 150+ roku chute "develotru" (gratuluji Sakale, jako treba "knihovno" dukaz to, ze ta nase rec stale zije) . O to by se mela postarat jiz sama primestska doprava. A na tu blbost o preprahani lokomotiv by neprisel snad ani masinfira-cekatel PhDr.Gross.
Z verejne ozvy (vice nez 90% proti zruseni) to vypada, ze mimo tech co by si z toho mohli neco utrhnout, neni nikdo jiny pro.
Mimochodem, posledni vec co "Wilsonak" potrebuje, je jeste vetsi soustredeni vlakovych spoju, aby jeste vice cestujicich bylo odriznuto od mesta. Naopak, bez ceho se tohle nadrazi snad nikdy nedostane z dnesni odloucenosti od mesta, je prelozeni te "magistraly" za nadrazi a obnoveni pristupu k mestske doprave, coz v Praze je predevsim elekricka poulicni draha (cesky: tramvaj). Ale neco takoveho bohuzel asi neni tolik zajimave, pro vsechny ty "develotry" a jejich bojuvky na radnici.
ad nasr... jeste jednou
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 07.08.08 09:12
Je možné, že to spadne pod stůl, nebo že se tam "rozjedou" investice, ale historické "solitéry" nějak zrestaurují a "propojí" je se současnými potřebami. Ale hrozné jsou ty úvahy, co tam jako všechno půjde. Mluví všelijací experti. Dovolím si však nechápat naprostou nekulturnost radních, pokud je tedy pravda, co jim novináři přičítají (jestli třeba kvůli "okurkám" nějak nezveličují...). Proč se nevyjádří někdo z ÚOP? Teď třeba krátce (nechci zdržovat) tady. Copak "tam" nechápou, že jde o svého druhu jeden z nejcennějších objektů nejen v ČR? Já nevím, k čemu bych to přirovnal, aby to pochopili i absolventi lekcí historie architektury ze zdejších vysokých škol. I kdyby zůstaly historické budovy stát a byly bez rozmyslu zpitvořeny pro nějaké "městotvorné" účely, tak je to, jako byste chtěli stavět prodejnu Jednoty na zahradě vily Tugendhat nebo u Belvederu.
krok vedle
CPR
| 07.08.08 08:37
V DOBE, kdy cena benzinu roste do nehoraznych castek, kdy by se melo uvazovat a vzdy priklanet spise k vice ekologictejsim resenim nez drive, kdy roste vytizenost prazske mhd a tramvaje, metra, busy praskaji kazdy den rano a vecer, kdy v normalnich zemich se vlakova nadrazi buduji, a asi bych mohl pokracovat dal... tak v teto dobe prazsti radni schvalili neco, z ceho se me dela velmi ouzko. je to skoda...
Janu Sommerovi
Dr. Lusciniol
| 08.08.08 05:08
Vase prirovnani, obzvlaste s vilou Tugendhat, mne bohuzel nesokuje. Za normalizace, duchovni kmotri dnesnich develotru uvazovali o promene vily T. na rekreacni stredisko pro sebe (to je, toho casu, predvoje tridy delniku, rolniku a pracujici inteligence). Vcetne sauny a bazenu. Proto by mne dnes jejich pohrobci necim podobnym neprekvapili.
Take musi byti vpravde ceskou jedinustkou, ze na magistrate i "zeleni" jsou pry pro ruseni hromadne dopravy. Patrne tez jiz v hrsti ruky "volneho" trhu.
| 05.05.09 01:25
O Masarykově nádraží se teď mnoho nemluví, ale na nejbližší dobu je připravována demolice některých provozních budov v areálu. O zrušení nádraží zatím nemá být rozhodnuto oficiálně kvůli negativním reakcím veřejnosti, ale připravuje se omezení rozsahu přepravy v postupných krocích.
Nebyla uz salamova metoda uspesne uzita kousek vedle?
Beda
| 05.05.09 10:07
Mam na mysli postup likvidace Denisova nadrazi...
Salamova metoda
takyarchitekt
| 06.05.09 01:47
Patrne stejni pachatele ?
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.