Praha - Praha plánuje odkoupit areál chrtího závodiště v Motole a přeměnit ho v atletický stadion. Na dotaz ČTK to uvedl radní města Antonín Klecanda (STAN). Budovy jsou na městských pozemcích a majitel závodiště má nájemní smlouvu nejméně do roku 2035. Podle radního je však lepší areál odkoupit co nejdříve a využít pro potřeby města, kterému chybí sportoviště. Předběžná dohoda přitom již podle Klecandy vznikla a počítá s cenou kolem 200 milionů korun, což je podle něho výrazně pod znaleckým odhadem nemovitostí.
Pozemky u Plzeňské ulice v Košířích si podle dřívějších informací pronajala od města firma Czech International v roce 2005 na 30 let s možností opce na dalších deset let. V roce 2013 na nich otevřela areál s chrtím závodištěm, jehož vybudování vyšlo podle tehdejších informací na 350 milionů korun bez interiérů a zázemí. Součástí areálu jsou restaurace a pod budovou je parkoviště se 190 parkovacími místy.
Magistrát již o možném odkupu budov na svých pozemcích jedná delší dobu. Dříve zástupci města mluvili o tom, že by na parcelách mohlo vzniknout nové cyklistické centrum s velodromem plánované Národní sportovní agenturou (NSA). To však bude podle dřívějšího Klecandova vyjádření nakonec v Brně a na místě psího závodiště by mělo vzniknout velké sportoviště určené pro atletické kluby z Prahy 5 a pořádání závodů.
Současný stadion půjde podle radního poměrně snadno přestavět k novému účelu, což je výhodné i proto, že pod pozemky se nachází důležité vodovodní potrubí, jehož přeložka kvůli stavbě by byla mimořádně složitá a nákladná. Jak Praha 5, tak celé město pak potřebuje nová atletická sportoviště. "Nemáme moc sportovišť, kde by se daly pořádat venkovní atletické závody," řekl.
Dohoda, kterou zatím ústně zástupci města domluvili s majiteli závodiště, je podle radního pro město výhodná. Klecanda dodal, že by transakci rád dokončil co nejdříve, ale záleží, jak rychle se podaří ji schválit na úrovni magistrátní koalice a poté právně a procesně vypořádat. Se záměrem již vyjádřila souhlas i rada městské části Praha 5.