Vložil
ČTK
24.09.2012 12:20
Pardubice


zpět na článek
14 komentářů
šéf stavebního úřadu Jiří Vopršal.
takyarchitet
| 26.09.12 02:17
Bez ohledu na to jestli (dle Wericha) pan sef uradu "to dela z blbosti, nebo je za to placenej" svym vyjadrenim uvadi sebe i urad do naprosteho znemozneni (kdo je bude ted brat vazne?) ale nedostava se take do primeho rozporu se soudemj, jehoz rozhodnuti hodla dle vlastnich slov takto poprit? V pravnim state by tomu tak bylo. V ceskem doliku?
a kdo čekal jiné řešení
raval
| 26.09.12 08:25
To, co říká pan Vopršal, to je na okamžité odvolání. Ovšem to, že se s bouráním toho monstra (jinak se ten objekt nazvat nedá) ještě nezačalo, když už dávno mělo, ukazuje, že majitel domu měl pravdu, když se na územní plán neohlížel a počítal s tím, že tak velkou a drahou stavbu mu nezbourají. (Měli by to udělat - když už nectí zákony této země, měli by to udělat z důvodů estetických.) Asi jen naiva si myslel, že se tu konečně něco změní a že yb Česko mohlo aspoň připomínat právní stát.
Právní stát
Rivass
| 27.09.12 04:45
Právní stát????? I kdepak starý dobrý český Kocourkov!!!!!
Právní stát?????
Dr.Lusciniol
| 29.09.12 02:39

Bohužel, nejenom úřady státní správy, ale i soudy samé, u nás, očividně strádají.

Před 15 roky si mne přivezl "český" restituent do Plzně, abych mu překládal u soudu, ve věci s kterou mne obeznámil ještě za normalizace. Zastupoval jej zde jeden z na veřejnosti velmi známých advokátů. Ještě na chodbě soudu, před slyšením, advokát požádal mého známeho o podpis listiny. Já jsem se samozřejmě odvrátil, abych nebyl připadným svědkem. Hned během prvního slyšení byla podepsaná listina napadena druhou stranou, neboť udávala datum podpisu 3 roky zpět (před vypršením lhůty k jejímu podpisu). Velmi mladá soudkyně se do ní začetla a najednou zjistila, že mého známeho sebevědomě vychytralý advokát se tam zmiňuje o 3 zákonech, které v době data listiny ještě neplatily! Prostě, zcela vědomě lhal soudu.

Málem jsem omdlel! Z mých zkušeností u soudů tam "za kopečky", v tomto okamžiku nastane uplný "šlus"! Nařídí se zcela nové řízení, před jiným soudcem a pan advokát ještě ten den (a pak i třeba rok) se bude stravovat "v teplácích", s tím, že k advokacii na zbytek života si již ani nečichne.

Jak jsem tam seděl zkameněn, před mýma očima se odehrálo něco nepředstavitelného. Pan advokát se přihrbil a přiblble usmál, paní soudkyně řekla: "Tohle dáme stranou" a jelo se dál!!!

Ale byl jsem z toho tak přejet, že kvůli mé nevolnosti udělali krátkou přestávku.

Pochybuji, že od té doby se něco zlepšilo. Spíše naopak. Zrovna minulý rok jsem při návratu našel můj pražský byt zapečetěn a uvnitř vše polepeno. Totiž., za mé nepřítomnosti na moji pražskou adresu byly za sebou zaslány 3 doporučené dopisy, přesto že moje trvalá adresa je jak na katastru, tak i na vrátnici našeho domu (stačilo se zeptat ochranky). A pak rychle k soudu, dostat exekuci. Naštěstí exekuci provedl soud a ne soukromý zloděj. Má advokátka to viděla tak na rok jednání a za 15 tisíc. Na radu mého bratra instalatéra/elektrikáře jsem se advokátům vyhnul a šel na soud i příslušný úřad, kterému jsem měl dlužit asi 80,000 Kč, sám. Vše, včetně toho že jsem nedlužil ani korunu, jsem pak osobně vyřídil během jednoho dne.

Tehdy jsem si uvědomil, jaké to štěstí, že jsem poddaným jejího Veličenstva a ne "svobodným" světoobčanem Evropské rady vzájemné pomoci. Tuším, že je tomu zrovna letos 800 let, když angličtí baroni donutili krále Jana podepsat pergamen zvaný Magna Charta, obsahující také zásadu zvanou "habeas corpus". Dle té se shora popsané v zemích jejího Veličenstva nemůže stát.

A o té "frašce" v Pardubicích snad nikdo nevěří, že je to "košer" ale opět jede se dál. Čas zase zazvonit klíči? A na co?.
advpan Lusciniol
lasifa
| 01.10.12 08:51
To, co píšete je smutné a až do předposledního odstavce Vás dost chápu. Ale s tou průpovídkou o světoobčanství jste to dost přestřelil. Bordel v naší justici a v pojetí morálky je čistě česká věc a nechápu, jaký smysl má do toho tahat EU. Ale asi jste si na "zlý Brusel" chtěl zanadávat a tak jste vyšel z přísloví, "kdo chce psa bít, vždy si klacek najde". Pokud mám pravdu, tak Vás poprosím, abyste si šel zanadávat na novinky.cz a zde abyste pokračoval jen k tématu. K Vaší průpovídce o britském občanství - to, že jste občanem GB, je věc britské benevolence, nikoliv jen věc nějakých Vašich zásluh, a už vůbec Vám to nezadává právo k povýšenosti. Příště si rozmyslete, co tu píšete-anebo, raději setrvejte v archtektonických tématech. S úctou, ale naprosto zásadním nesouhlasem L.
Ha ha ha
Jan Sommer
| 01.10.12 11:16
Nevím, kdo všechno se máme sejít na těch Novinkách...
ad pan Sommer
lasifa
| 02.10.12 03:37
...ten, kdo utíká od tématu a píše tu arogantní a kverulantské hlouposti. Možná i já, za ten překlep.
K tomu nešťastnému baráku jen ještě jednu poznámku-začínám mít pocit, že skutečně nejhlavnější poblém naší země je touha být s každým zadobře a neochota "seknout drápem" každého za zásadní přečiny. Takže i v Pardubicích si raději nechají nasadit korupčnickou psí hlavu a ustrašeně raději změní územní plán, než by tu obludnost nechali zbourat-tak, jak by to mělo být dle práva. Je to ostuda naší země a pro občanskou společnost je to další prohra. Ach jo!
ad pan/í lasifa
Dr.Lusciniol
| 03.10.12 09:08

Vážený/á/é. Vaši setrvávající víru, v bohužel dnes již scestném záměru zvaném EU, Vám neberu. Ale již před hlasováním o vstupu do téhož jsem považoval názor mnoha mých soukmenovců, že "Evropa u nás udělá pořádek" za velmi prostoduchý (např. s poukazem na jeho zakladajícího člena Itálii). A něco (alespoň v mých očích) tak zvrhlého jako vymáhání spravedlnosti (soudní exekuce) cestou soukromého kšeftu, prý není jen českou zvráceností, ale "bruselí" přímo požehnáno.

Ale k věci: Vidět a pojímat architekturu mimo společnost která ji zplodila považuji za jalové a klamné. Navíc, i v tomto případu neposuzujeme zde architektonický výraz místa (už jen pro ten by to muselo býti zbouráno) ale skutečnost, že to bylo postaveno proti zákonům a pro zachování této nezákonné skládky stavitelských prvků jsou tyto zákony vědomě ohybány a obcházeny.

Zcela očividně, architektura místa se zde vůbec neřeší. Snad by jste se pak měl spíše obouti do redakce těchto stránek, která sem ten, dle Vás asi "nearchitektonický" námět, zanesla. Já naopak vítám takový to záměr redakce, neboť "prasárny" v naší architektuře jsou přímo výsledkem našich "prasáren" společenských.

Jinak Vaši nevyžádanou pozvánku, na novinky cz (či kamkoliv jinam) s úctou odmítám, neboť jako každý svobodně se cítící člověk, píši kam chci a co chci. Navíc, svůj názor jsem vždy ochoten věcnou rozpravou si vylepšit.

Závěrem: To "právo k povýšenosti" si nepřisuzuji, ani necítím (vždyť ani občanem GB ani, správněji, UK nejsem!) a Vaše pocity ponížení beru na vědomí, toliko co by Vaše vlastní.
ad pan Lusciniol
lasifa
| 05.10.12 09:24
Vážený pane,na nezákonnosti stavby se shodneme,i na svobodě psát si kam chcete.A zajisté se shodneme na právu na pobouřenost nad stupidními a arogantními projevy á la, jsem šťastný,že nejsem ve zlé EU.Já to vidím úplně jinak a dost trvám na tom,že nás EU donutila přijmout standardy, které v civilizované Evropě dávno platí,Itálie, neitálie.Naopak,nerespektování práva a zákonů (viz Pardubice) je příkladem neevropského, východňáckého přístupu. Vaše průpovídka o exekucích je mimo, z ostatní Evropy je právě tato záležitost dost kritizována-ale k Vám do GB to asi nedošlo jako i spousta dalších věcí.Ad poslední poznámka-náherný důkaz,že jsem ťal do živéhoJak říkám, právo tu psát samozřejmě máte-ale bude lepší,když se budete realizovat jinde a nerušid dosud podnětnou debatu o architektuře.Zvlášť když jde o architekturu v zemi, ke které se tak ostentativně nehlásíte.
...Ježkovy koule!...
šakal
| 05.10.12 12:09
..."že nás EU donutila přijmout standardy, které v civilizované Evropě dávno platí"...

...Svatá prostato, už toho nechte. Sám jste tu plédoval pro odbornou diskusi, tak to tu dál radši nerozvíjejte. Dost na tom, že panu doktorovi prve tak nešťastně ujela pusa. V tomhle pádu je zcela výjimečně jedno, kdo z Vás to vidí správně. Mluvíte tu o tom prostě zbytečné (7:- +)
nejde nevzpomenout
havlickovi
| 05.10.12 12:54
K tématu Pardubice..kolik z Vás si tady vzpomnělo na nebohého starého pána někde v lesích a jeho smutnou chatičku, kterou v neznalosti "striktních zákonů" naší země rozšířil bez povolení úřadů, aby v chatičce mohl dožít spokojeného stáří v samotě lesa. Někdo si toho všiml, pána udal. Proběhlo řízení a bylo. Pán na stará kolena chatičku musel zbourat úplně celou, protože v tu chvíli dostala nálepku černá stavba. Jistě, že se celá věc dala řešit jinak. Ale šlo přece o určitý precedens..o pověst úřadů a hlavně, byla to přeci jejich povinnost zasáhnout..všemu tomu asistovala TV. Je mi z toho všeho smutno..skoro jsem doufala, že v Pardubicích to všechno dopadne jinak a že proboha někdo s rozumem tam je a že tak neskutečně očividnou sprosťárnu zatrhne..vidíte..a jsme zase na kolenách..
S omluvou šakalu
Dr.Lusciniol
| 08.10.12 11:45

Vážený/á/é lasifo. Jak již podotknuto, o architekturu zde tentokráte zrovna neběží a ke které zemi se "tak ostentativně nehlásím" ponechte laskavě na mně a raději si pozorněji přečtěte co zde píši, neboť nepřestanete li mne stále mylně posílat do GB, budu Vás opravdu už muset poslat do té "brusele ".

Ale k věci: Zločinem "nebohého starého pána" bylo, že se mu nedostávalo. Možná, že mimo peněz ani chuti, to řešit "neformálně". Zato "nebohý stavební podnikatel" zjevně takovým to nedostatkem netrpí a tak pan Vopršal se už až nestydatě těší, jak mu vyhoví. Teď už jen, jestli u toho bude také ta TV, zobrazit vítězství "zdravého rozumu", kde se vlci nažerou a barák zustane celý.
ad šakal ale hlavně ad ten hnusnej barák
lasifa
| 09.10.12 07:50
Jo,máte recht,meritum pardubické kauzy je jinde.Jen se prostě kdosi dotkl věcí (nejen) pro mě citlivých, a ten kdosi se svojí arogancí narazil. Navíc mi vadí jak podobné protiEU postoje zaplavují jakoukoliv veřejnou diskuzi, zatímco proevropské názory je tak málo slyšet. Ale nemá cenu mým hněvem dál kontaminovat tuto diskuzi, přejdu tedy k věci. Tedy-snad ještě existují možnosti, jak rozhodnutí magistrátu zvrátit. Pokud ne, není mi jasné, jaký by pak mělo smysl chodit k volbám a na čemkoliv veřejném se podílet. O to se právě bojím, že tahle arogance moci totálně zahubí zbytek úcty lidí k tomuto státu.Štve mě to, já jsem skutečně věřil tomu, že se pardubičtí úředníci pochlapí....Ne, tohle téma vlastně vůbec není o architektuře ale o stavu naší společnosti.
Ne, tohle téma vlastně vůbec není o architektuře .....
Dr.Lusciniol
| 10.10.12 11:53
"Ne, tohle téma vlastně vůbec není o architektuře ale o stavu naší společnosti."

Endlich!
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.