Plzeň má nové logo shodné s projektem evropského města kultury

Zdroj
Václav Prokš
Vložil
ČTK
16.08.2012 18:00
Plzeň

foto: plzen2015.net
Plzeň - Plzeň bude od září používat stejné logo jako projekt Evropského hlavního města kultury (EHMK), kterým se město stane v roce 2015. Společnost zastřešující program Plzeň 2015 i radnice jednotnou identifikací ušetří na propagaci miliony korun. ČTK to dnes řekl ředitel městské společnosti Plzeň 2015 Tomáš Froyda. Vzhledem k prestiži akce v celé Evropě by město po roce 2015 zřejmě dále používalo toto, jen mírně upravené logo. Rozhodne se ale až podle toho, jak se s projektem sžijí Plzeňané. Pokud ne, vypíše soutěž na nové označení.

    "Titul evropského města zviditelní Plzeň v celé Evropě. Přijetím nového loga se hrdě hlásíme k titulu i projektu, od něhož si slibujeme výraznou změnu života ve městě k lepšímu," řekla náměstkyně primátora Eva Herinková (ČSSD). Jeho převzetí usnadní městu komunikaci s veřejností i firmami. Plzeň dosud neměla v manuálu jednotného vizuálního stylu logo zapracováno.
    Nové logo už je na plakátech Pilsner Festu, který se koná 31. srpna a 1. září. "Je svébytné, má grafickou podobu, jež je dobře včlenitelná mezi jiná loga a hlavně mezi nimi nezapadá, a proto je jeho užitná hodnota pro nás vysoká. Na našich materiálech nemáme místo pro dvě loga, která spolu navíc nekomunikovala," řekla Jindřiška Eliášková z Plzeňského Prazdroje, který je partnerem projektu.
    Změna loga, která se plánovala od podzimu, stála město 200.000 korun, protože většinu dokumentů, dárků a dalších předmětů nechala radnice i firma Plzeň 2015 nepotištěnou.
    Logo tvoří stylizovaný letopočet 2015 a nápis Plzeň. Grafika je moderní a jednoduchá, designéři se přesto inspirovali reáliemi města. Pět teček symbolizuje čtyři řeky slévající se v jednu, barvy vycházejí z městského znaku. Je na něm bílá, zelená, černá a místo červené růžová. Logo je variabilní pro různé příležitosti. "Budou různé barevné modifikace i anglická verze," řekla náměstkyně.
    Podobně jako Plzeň sjednotil dva až tři roky před hlavním kulturním rokem svá loga také Linec, finské město Turku a Maribor ve Slovinsku. "Prospělo jim to, protože se titulem všude pyšnily. A mělo to také jednoznačný synergický i ekonomický přínos," řekl Froyda.
    Logo od pražských grafiků 2011 Designers vybrala před rokem společnost Plzeň 2015. Vychází z označení projektu, a to jak modifikací kytičky, tak pěti řekami typickými pro Plzeň. Je velmi čisté a hravé, dodal Froyda.
0 komentářů
přidat komentář

Související články