Nechápu styl, kterým se v současnosti v Česku zachází z veřejným prostorem. Jako spousta jiných návrhů rekonstrukcí náměstí mi tohle nijak světový nepříjde. A že se jich teď opravuje docela dost.
Jestli se nepletu, plánuje se natáhnout přístup aut až na samý spodek Václaváku? Tak to je paráda... Je vtipný a naivní zároveň do vizualizace rozmístit pár lidiček rovnoměrně po celé ploše "náměstí" včetně jízdních pruhů a auta nenápadně umístit až někde pod muzeum (parkování ve vnitroblocích a podzemí :o).
Jo les, jen místo trávy a hub tam bude růst žula, beton a bezdomáči :o)
Souhlasím s předešlými diskutéry, příliš jsem nepochopil, proč zabít celý prostor náměstí stromy. Z nejcennějšího urbanistického dědictví po Karlu IV. toho po nás moc nezůstane. Karlák diletantsky udušený parkem, ze stromořadím přehuštěného Václaváku se stane "Václavská ulice", ze Senovážného náměstí taky moc nezbylo, Ječnou a Žitnou ani nemá smysl zmiňovat...
Ano, dochází zde ke zmatení, z protáhlého náměstí, kam se slévají třídy a ulice do jednoho prostoru se Václavák touto stromovou úpravou již úplně změní na širokou městskou třídu, tedy významově o řád degraduje. Městské třídy by měly ústit do prostoru vyššího řádu, na náměstí, což tato úprava tu vlastnost nemá, takže přijdeme o náměstí, ale skutečnou třídu nevybudujeme. Je to hybrid, ani to ani to.
stromy na václaváku rozhodně nejsou novinkou, dostaly se tam ve druhý polovině 19. století (a to ve stejný ne-li větší míře jako ve schváleným projektu) stejně jako na Karlák, kde je vlastně dneska park. tolik k historii. pak se lze bavit o jejich vhodnosti. hm, jako správnej krajinář bych měl bejt asi militatntně pro, ale rozhodně v tom nemám jasno. v čem rozhodně jasno mám, je: pohyb aut ano, parkování nikoliv, alespoň ne na povrchu. auta vám, pražáci ten václavák rozhodně zabijou víc než stromy. ostatně kterej pařížskej bulvár byste si dokázali představit bez platanů?
Nikdy neměly být z náměstí odvedeny. Naopak je možné, že byly vůbec kvůli Václaváku vymyšleny. Podle mého byla likvidace kolejí výsledkem totalitních rejdů. Tím více mě zajímají výroky nynějších myslitelů proti kolejím. Leda by to byli mlaďoši, co nezažili naskočení do ponorky na Můstku a atmosféru přejezdu tím grandiózním prostranstvím k oltáři Národního muzea. Dá se to i uboze odkráčet. Snad nikde nedosáhla tramway tak pompézního vyznění. Posílám aspoň kopanec těm, co před lety koleje z centra Prahy mazali. Fujho. A těm, co tramvajizaci kladou překážky, rovněž.
Podívejte, příběh odstranění kolejí z Václaváku měl ve své době jakousi logiku, kterou nepopírám (na co tramvaje, když moderní občan frčí tunelem). Stupeň schopnosti něco podle Vašeho úsudku odborně vyhodnotit nevypovídá vůbec nic o skutečné kvalitě výsledku. Když to přeženu, může se stát, že Vámi qitované odborné hodnocení bude schvalovat úplnou zhůvěřilost. Tedy zkuste něco víc, než známkování mých výroků. Třeba požádejte redakci o jejich zákaz. Sice nebudete originální, ale přispějete úrovni zdejší diskuse.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Jestli se nepletu, plánuje se natáhnout přístup aut až na samý spodek Václaváku? Tak to je paráda... Je vtipný a naivní zároveň do vizualizace rozmístit pár lidiček rovnoměrně po celé ploše "náměstí" včetně jízdních pruhů a auta nenápadně umístit až někde pod muzeum (parkování ve vnitroblocích a podzemí :o).
Jo les, jen místo trávy a hub tam bude růst žula, beton a bezdomáči :o)