Brno - Jihomoravský krajský úřad vydal souhlasné stanovisko ke stavbě skladu pro americkou firmu Amazon v brněnské průmyslové zóně Černovická terasa. Zohlednil přitom připomínky městských částí, spolků i jednotlivců, kteří se k projektu loni vyjadřovali, vyplývá z informací v Informačním systému EIA. Vedení města chce sjednotit názor a poté vyslat Amazonu jasné stanovisko, řekl dnes na tiskové konferenci primátor Petr Vokřál (ANO). Developer CTP Invest příchod Amazonu dosud definitivně nevyloučil, stejně tak Amazon od loňského léta neurčitě říká, že hledá lokalitu ve střední Evropě a Brnu neříká ani ano, ani ne. "S Amazonem budeme jednat ve chvíli, až si v koalici vyjasníme názory. Shoda by měla jít i napříč politickým spektrem," řekl Vokřál a zdůraznil, že už se nesmí opakovat blamáž na zastupitelstvu jako loni. "Město musí být pro investory důvěryhodné," dodal. Zřejmé zůstává, že volnou plochu obsadí internetový prodejce Amazon, případně menší investoři s jiným zaměřením. Kvůli tomu město tlačí především na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby maximálně urychlilo stavbu dálničního sjezdu přímo do průmyslové zóny. Ten výrazně uleví přetížené dopravě ve Slatině. Už na jaře by mělo ŘSD získat územní rozhodnutí. Podle Vokřála je současná situace dlouhodobě neudržitelná a na nový sjezd se ptají i firmy, které už na Černovické terase fungují. Pokud by nakonec CTP stavělo sklad pro Amazon, musí se řídit desítkami podmínek, které krajský úřad do souhlasného stanoviska zapracoval. Lidé, kteří vystupovali proti záměru, se obávají především zvýšeného hluku a škodlivin v ovzduší kvůli velkému nárůstu dopravy. Mezi klíčové podmínky patří opatření, která odcloní bytový projekt Slatina - Zelené město od železniční tratě a obřího skladu a které co nejvíce sníží dopravu ve Slatině a Tuřanech. Množství aut v dotčených městských částech, které už je nyní enormní, má však zásadně snížit právě až dálniční sjezd. Dopravu v okolí by Amazon zatížil stovkami osobních aut zaměstnanců a podle posudku až 360 nákladními auty za den. Američané slibovali nejméně 1500 pracovních míst. Záměru v Brně se dočasně vzdali ve chvíli, kdy městské zastupitelstvo nebylo schopné se dohodnout, zda Amazon v Brně chce, či nikoliv. Až když Amazon ztratil zájem, odhlasovali zastupitelé možnost postavit sklad i změnu územního plánu, který původně v průmyslové zóně sklady zakazoval.