Koalice v Brně již má srovnávací studii a rozhodne o odsunu nádraží

Zdroj
Lucie Kučerová
Vložil
ČTK
02.08.2007 00:05
Brno

Brno - Brněnská koalice bude při rozhodování o budoucí poloze nádraží postupovat jednotně. Novinářům to dnes řekl primátor Roman Onderka (ČSSD). Radní nyní mají k dispozici studii, která shrnuje klady i zápory nádraží v centru i v poloze o necelý kilometr na jih. Primátor dnes dokument rozešle zástupcům opozičních politických klubů. Přibližně do 14 dnů by koaliční politici měli rozhodnout, jakou variantu budou prosazovat.
    Nikdo z nejužšího vedení Brna dnes nechtěl říct, ke které ze dvou podob budoucí brněnské dopravy se přikloní. Znám je tak zatím pouze názor radního Jiřího Zlatušky (Brno 2006). Politik v dnešním tisku uvedl, že studie podle něj jasně svědčí o výhodách nádraží v centru a projekt odsunu, který připravilo minulé vedení radnice v čele s ODS, by neměl být schválen. Ostatní zástupci brněnské koalice nesou jeho vystoupení s nelibostí. Primátor řekl, že Zlatuška mluvil za sebe, nikoli za brněnskou koalici.
    Říct jasné slovo nechtěl dnes ani náměstek Martin Ander, ačkoli jeho mateřská Strana zelených na odporu proti odsunu nádraží postavila v uplynulých letech valnou část své politiky a zelení se svým názorem nikdy netajili. "O tom nemůže rozhodnout Ander s Drápalovou (brněnská radní) a dokonce si myslím, že ani klub zastupitelů. Musí proběhnout hluboká diskuse v  brněnské Straně zelených," řekl dnes novinářům.
    V brněnské koalici jsou zastoupeni vedle sociálních demokratů také lidovci, zelení a hnutí Brno 2006. Právě zelení a zástupci Brna 2006 jsou k odsunu nádraží kritičtí, proti byli v  minulosti i sociální demokraté. Křesťanští demokraté zastávali jako někdejší koaliční partner ODS názor, že rekonstrukce železniční křižovatky, která nádraží přemístí o kilometr na jih, je správná. Tuto variantu prosazuje nahlas především Milan Šimonovský, někdejší náměstek brněnské primátorky, později ministr dopravy a dnes poslanec.
    Brněnští politici se tak zatím shodli pouze na tom, že spleť tratí v Brně je třeba rekonstruovat.
    Pokud se bude železniční uzel včetně nádraží o bezmála kilometr odsouvat, postačí rozhodnutí radních, protože tuto variantu v minulém volebním období schválili zastupitelé města. V případě, že radní budou pro nádraží v centru, budou muset rozhodnutí prosadit v  zastupitelstvu.
0 komentářů
přidat komentář

Související články