Brno-střed opraví za necelých 10 mil. korun dům na Dominikánském náměstí

Vložil
ČTK
30.09.2024 19:15
Brno

Brno - Nevyužívaný dům v centru Brna na Dominikánském náměstí čeká oprava za téměř deset milionů korun. Po rekonstrukci budovy, kterou spravuje městská část Brno-střed, tam vzniknou kanceláře a prostor pro komerční účely. Do kanceláří se přestěhuje odbor školství městské části, jenž dosud sídlí v bytech ve Starobrněnské ulici. Uvolněné byty následně radnice nabídne k pronájmu. Ve zpravodaji o tom informoval radní městské části Martin Drdla (ANO).


Budova na Dominikánském náměstí je ve špatném technickém stavu a v posledních měsících je z velké části nevyužívaná. Městská část ji proto nechá kompletně opravit. "Po dokončení tam přestěhujeme odbor školství, pro nějž jsou stávající prostory ve Starobrněnské ulici kapacitně nedostatečné. Spodní část budovy zůstane jako nebytový prostor pro obchodní účely," sdělil Drdla, do jehož gesce spadají investice a správa bytových domů.

Nyní městská část připravuje výběrové řízení na zhotovitele. Stavební úpravy začnou koncem roku a skončí v polovině příštího, pracovníci odboru by se měli přestěhovat o letních prázdninách. Rekonstrukce počítá také se zachováním historických prvků budovy. Záměr radnice konzultovala s Národním památkovým ústavem, neboť stavba je v památkové rezervaci.

Před několika měsíci dokončila městská část opravu výlohy památkově chráněného domu z přelomu 19. a 20. století v Kobližné ulici. Sídlí tam drogérie a v příštích týdnech by tam měla otevřít i restaurace. Provozovatel si zázemí zatím upravuje. Brno-střed spravuje zhruba 600 nebytových prostor včetně garáží a drtivou většinu se dlouhodobě daří nájemníky obsazovat. "Nepronajaté prostory jsou v jednotkách případů, a to zejména z důvodu stavebních úprav. To je případ třeba Masarykovy ulice 6, kde aktuálně dokončujeme rekonstrukci," řekl mluvčí radnice Michal Šťastný.

Nabídky k pronájmu zveřejňuje městská část na úřední desce i webových stránkách. Zároveň do výloh instaluje upozornění, že prostor je k pronájmu, a také kontakt na pověřeného pracovníka. "Nabídky žadatelů následně vyhodnocují zástupci samosprávy a podle stanovených kritérií vybírají nového nájemníka. Každý případ nicméně posuzujeme individuálně a snažíme se rovněž vyjít vstříc požadavkům místních. Pokud chybí například v lokalitě nějaká služba, jako lékař, potraviny či kadeřnictví, snažíme si ji doplnit. Dále se snažíme upřednostnit maloobchodní prodejny, kavárny či restaurace. Obecně dáváme přednost nerušícím provozovnám před směnárnami, rychlým občerstvením nebo okénkovým prodejem," dodal Šťastný.
0 komentářů
přidat komentář