Brno - Jedním z důvodů, proč je dnes bydlení v podkroví tolik oblíbené, jsou střešní okna skandinávské společnosti VELUX. Ta před více jak 75 lety jako první nabídla veřejnosti přirozený způsob osvětlení v jinak přehlíženém prostoru, který byl do té doby pro běžný život nevyužívaný. Díky inovacím, důrazu na kvalitu, ochranu životního prostředí a svým aktivním přístupem k zákazníkům je jedničkou na všech trzích, na kterých působí.
Strategie stojící za tímto úspěchem je přitom stále stejná. Naslouchat zákazníkům a mít v nabídce kvalitní portfolio výrobků, které uspokojí jejich rozličné potřeby. Český zákazník si například díky tomu může vybírat z mnohem širšího portfolia než zákazníci v některých jiných evropských státech, kde VELUX nenabízí tolik modelových řad. Je proto pro něj také mnohem snazší vybrat si vhodné řešení pro konkrétní situaci, aniž by musel slevit ze svých vysokých nároků na kvalitu.
"Snažíme se průběžně identifikovat potřeby našich zákazníků a připravit jim s ohledem na naše vysoké standardy adekvátní řešení, které uspokojí jejich individuální požadavky. Zákazníci si jsou vědomi, že nekupují pouze kvalitní okno, které jim bude dlouho sloužit, ale pořizují si vše, co symbolizuje značka VELUX. Tedy ověřenou a inovativní technologii, důraz na přírodní materiály nebo obecně typický skandinávský přístup k ochraně životního prostředí, který se projevuje například využíváním dřeva z udržitelného hospodářství, nebo tím, že již samotná výroba okna přesahuje standardní normy pro ekologickou výrobu a většinu odpadu vznikajícího právě při výrobě recykluje," uvedl Petr Král, marketingový manažer VELUX Česká republika.
Produktové portfolio VELUX na českém trhu s ohledem na tuto prozákaznickou strategii pokrývá mnohem širší nabídku, než je jinde běžné, což je pro firmu z mnoha ohledů náročnější. Těží z toho právě zákazník, který si může vybírat z širší modelové škály výrobků. Vždy je lepší mít na výběr z více možností, než být tlačen do úzce profilované nabídky. Je to podobné jako u aut, zatímco v plné výbavě si auto koupí jen zlomek zájemců, ostatní zvolí výbavu dle svých potřeb a financí. Někdo proto raději vynechá masírování v sedačkách, jiný kožený interiér. Přesto každý z nich získá velmi kvalitní auto kompletně splňující jeho potřeby bez kompromisu na kvalitě či komfortu užívání. Stejné je to i s okny, někdo ocení silnější útlum hluku, jiný dostupnou cenu. Oba ale získají nadstandardní kvalitu oken VELUX.
Příkladem reflektujícím specifické potřeby zákazníků mohou být tradiční kyvná střešní okna, která si český zákazník může pořídit i s dolním ovládáním vhodným pro výše umístěná okna. Což je pro něj jednoznačně výhoda.
Strategie zohledňující přísnější energetické požadavky
Součástí strategie zaměřené na potřeby lokálního trhu bylo také zavedení cenově dostupných střešních oken s trojsklem na jaře tohoto roku. Jednalo se o reakci na měnící se požadavky trhu a přísnější legislativní požadavky na energetickou náročnost novostaveb a rekonstruovaných budov. Zavedení energeticky šetrných trojskel do cenově dostupnější kategorie střešních oken Standard Plus umožnilo více zákazníkům dosáhnout na lepší tepelně izolační vlastnosti u střešních oken. Veřejnost tento krok přijala velmi pozitivně, protože získala z energetického hlediska lepší zasklení než v případě dvojskel a zároveň cenově dosáhla na kvalitní okno s trojsklem značky VELUX, které odpovídá současným i budoucím legislativním požadavkům na Uw hodnotu.
Strategie nabízet adekvátní řešení pro každou potřebu
Střešní okna VELUX vždy představovala to nejlepší ve své kategorii. Je sympatické, že tyto atributy je společnost VELUX schopná nabízet ve všech cenových kategoriích, které se liší především dodatečnými vlastnostmi. Zákazník bez ohledu na kategorii získává jistotu, že si pořídil nadstandardně kvalitní okno. Již základní produktová řada Standard nabízí funkční a spolehlivé řešení bez kompromisů v kvalitě. Zákazník zde má na výběr mezi tradičním dřevěným nebo bezúdržbovým provedením, stejně jako mezi umístěním ovládání okna. I zde má k dispozici jedinečný dvoustupňový systém ventilace, který je charakteristický pro okna VELUX.
Uživatelé, kteří hledají cenově dostupné a zároveň kvalitní střešní okno, mohou bez kompromisů vybírat už v této modelové řadě. Nicméně pokud zákazníci kladou větší důraz na energetickou úspornost, zamíří o kategorii výše do produktové řady Standard Plus. Ta přidává k základním funkcím několik dalších praktických prvků, a hlavně také cenově dostupné trojsklo. Oproti dvojsklu z předchozí kategorie nabízí zlepšení ve všech parametrech, které jsou důležité pro energetickou efektivnost okna i pro samotný komfort bydlení. Snižuje totiž i možnost vzniku tzv. radiačního chladu. Ten vzniká jako subjektivní vnímání rozdílu teplot mezi zdrojem tepla a chladu. Díky teplejší vnitřní tabuli skla střešního okna je tento efekt výrazně eliminován.
Optimální kombinace energeticky úsporných parametrů cenově dostupného trojskla odpovídá současným a budoucím legislativním požadavkům na Uw hodnotu. Zatímco nízké Uw 1,1 W/m² uspokojuje energetické požadavky pro rok 2021, hodnota "g" tedy solární zisk = 0,55 je nejlepší mezi trojskly. Obě hodnoty "Uw" i "g" společně představují velmi dobrou hodnotu Eref, tedy nejlepší "energetickou bilanci" za dostupnou cenu. Nabízené parametry dělají z tohoto trojskla výrobek s nejlepším poměrem cena / výkon.
Zákazníci, kteří požadují od svého střešního okna maximální komfort a pohodlí, volí produktovou řadu Premium. Výkladní skříň střešních oken VELUX, která nabízí širokou škálu funkcí zvyšujících komfort bydlení v podkroví. Dokáže naplnit nejnáročnější očekávání, ať už ze strany vlastností, které jsou dostupné již v řadě Standard plus, jako je bezpečnost, energetická efektivita nebo izolace, tak i v podobě praktických řešení pro snadnější užívání v podobě speciální vrstvy proti rosení venkovního skla, samočisticí funkce okna nebo výrazné redukce venkovního hluku a hluku deště. Celá produktová řada Premium, stejně jako v případě obou nižších modelových řad, si výborně rozumí se systémem dálkového automatizovaného ovládání VELUX INTEGRA. Produktová řada Premium je nejoblíbenější modelovou řadou u našich západních sousedů, přičemž i mezi českými zákazníky si nachází stále více příznivců a její obliba každým rokem stoupá.
Strategie důrazu na jednoduchost a univerzálnost
O tom, že VELUX neznamená jen kvalitní střešní okna, přesvědčí každého již první kontakt se zákaznickým centrem. Bez ohledu na to, zda jste teprve ve fázi projektu, nebo již uprostřed montáže, dostanete vždy profesionální pomoc a radu. Odlišný a jedinečný přístup k zákazníkovi zaregistruje každý již při výběru okna. Začíná u odborného poradenství při výběru, které obsluhuje profesionální zákaznická linka, a pokračuje přes dostupnost kvalitních instalačních služeb v podobě proškolených montážních firem ve všech regionech republiky až po zajištění pozáručního servisu na celém území republiky.
I tak některé vlastnosti střešních oken VELUX docení uživatel až mnohem později. Zejména v okamžiku, kdy bude chtít okno vylepšit, doplnit nebo vyměnit. Většinou až tehdy si uvědomí, jak promyšlený systém VELUX nabízí. Vše začíná už u samotné instalace střešního okna. Montáž je maximálně jednoduchá a rychlá, přičemž nedává vyškoleným montážníkům prostor pro chyby. Standardizované rozměry oken zase umožňují využívat téměř všechno příslušenství napříč všemi modelovými řadami, a to několik generací nazpět. Věděli jste například, že všechna manuální okna s horním otevíráním VELUX je možné snadno přestavět na elektricky ovládaná? Podobně snadno lze kombinovat také stínicí doplňky a další.
VELUX jako skandinávská firma klade velký důraz na využívání přírodních materiálů. Dřevo jako tradiční materiál využívá již od svého počátku a na rozdíl od konkurence, která vsází výhradně na umělou hmotu, dokáže dřevo efektivně využít i v prostředí na první pohled pro dřevo nevhodném. Díky dlouholetým inovacím mohou dnes zákazníci vyžadující odolné okno do náročných podmínek využít jedinečnou kombinaci dřeva a speciální polyuretanové vrstvy. Pro toto bezúdržbové okno VELUX je příznačná absence viditelných svárů na bílém povrchu, které by mohly kazit vizuální zážitek, ale také mohly být příčinou ulpívání nečistot. Jádro je vyrobeno z tepelně upraveného dřeva, které zaručuje pevnost a nabízí vynikající izolační vlastnosti. Polyuretanová vodotěsná vrstva zajišťuje oknu dlouhou trvanlivost bez nutnosti čištění nebo natírání.
To vše jsou jednotlivé kamínky mozaiky, ze kterých se skládá strategie značky VELUX orientovaná striktně na zákazníka a jeho individuální potřeby. Právě jeho spokojenost a pozitivní zpětná vazba jsou to, co umožnilo společnosti VELUX postupně dosáhnout na pozici jedničky na každém trhu, na kterém dnes působí.