Jaroměř - Rekonstrukce nádražní budovy ve stanici Jaroměř na Náchodsku by měla začít v dubnu. Termín dokončení stavebních prací je stanoven na říjen 2025, uvedla na webu Správa železnic (SŽ). Celkové náklady na opravu památkově chráněného železničního nádraží jsou předběžně vyčísleny na 179,7 milionu korun bez DPH.
"Probíhá vyhodnocování tendru. Po jeho uzavření budeme informovat o podrobnostech, tedy firmě, vysoutěžené ceně stavebních prací a podobně," sdělila ČTK mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Modernizace nádražní budovy naváže na rekonstrukci staniční části z let 2018 a 2019. Nádražní budova je zastřešením napojena na nový autobusový terminál, který začal sloužit cestujícím v létě roku 2020.
Projekt zahrnuje celkovou rekonstrukci nádražní budovy. Počítá se s úpravami vnitřních dispozic, díky kterým se rozšíří komerční a kancelářské prostory. V objektu bude vybudováno nové veřejné WC a obnoven bude provoz restaurace, uvedli zástupci SŽ.
Historie nádražní budovy stanice Jaroměř sahá do 60.let 19. století, od té doby byla několikrát přestavěna. "Cílem navržených stavebních úprav je zvýšit uživatelský komfort a bezpečnost objektu pro cestující i zaměstnance a umožnit nové využití stávajících prostor," uvedla SŽ.
Budova bude mít nové rozvody, stavbaři opraví střechu, fasádu, repasují, případně vymění okna a dveře. Přestavbou osobních pokladen vznikne prostor pro možnost rozšíření o druhého dopravce. Veřejně přístupné prostory se rozšíří o dnes oddělenou čekárnu, která bude volně přístupná z odbavovací haly. Vstup do všech veřejně přístupných prostor bude bezbariérový.
Projekt počítá se vznikem komerční provozovny, například prodejny tiskovin v prostorách navazujících na odbavovací halu. Stavbaři také obnoví nevyužívaný prostor původní restaurace, kam se vrátí gastronomický provoz. V těsném sousedství nádražní budovy budou uzamykatelné stojany pro kola, v plánu je také úprava veřejných ploch kolem nádraží.
Rozsáhlá rekonstrukce železničního uzlu v Jaroměři v letech 2018 až 2019 za více než 900 milionů korun bez započtení daně přinesla několikaměsíční výluku. Nová dvě nástupiště jsou přístupná podchodem s výtahy a napojená na historickou nádražní budovu z 19. století. Kompletně je opravené kolejiště a vše, co souvisí s železniční infrastrukturou. Nový autobusový terminál navazující na vlakové nádraží vznikl nákladem téměř 70 milionů korun. Jaroměř je důležitým regionálním dopravním autobusovým i železničním uzlem.