Praha - Před 15 lety, 25. června 2004, byl do provozu uveden nový úsek metra, který prodloužil trasu C z Nádraží Holešovice o dvě stanice - Kobylisy a Ládví. Cestující v pražském metru tak začali využívat již čtvrtý tunel pod vltavským dnem. Pro překonání Vltavy použili stavbaři netradiční postup - dva železobetonové tubusy dlouhé 170 metrů nejprve vyrobili v suchém doku na břehu řeky a až pak je pomalu zasunuli do rýhy na dně, kterou nakonec zasypali.
S dlouho očekávaným úsekem metra, který usnadnil dopravu do centra města desetitisícům lidí z Kobylis či Bohnic, je spojena i další stavební zajímavost. Po podjetí řeky totiž souprava překonává rekordní stoupání, během necelých čtyř kilometrů se trasa zvedá o 112 metrů.
Zatím naposledy byla linka C prodloužena v květnu 2008 o stanice Střížkov, Prosek a Letňany na severovýchodním okraji Prahy. Po tomto prodloužení měří "céčko" přibližně 22,5 kilometru a má rovné dvě desítky stanic. Cesta z jedné konečné na druhou soupravě zabere kolem 35 minut. Součástí linky je i nejdelší mezistaniční úsek metra, který leží právě mezi zastávkami Nádraží Holešovice a Kobylisy a který měří 2749 metrů.
Celková délka všech tří linek pražského metra v současnosti překračuje 65 kilometrů, na kterých cestujícím slouží 61 stanic.