O rekonstrukci či stavbě nové kladenské železniční stanice má být jasno do dubna

Publisher
ČTK
30.01.2024 07:40
Czech Republic

Kladno

Kladno – O rekonstrukci či stavbě nové hlavní kladenské železniční stanice má být podle Správy železnic jasno do dubna. Budova je součástí projektu modernizace dráhy v Kladně. Její stav je horší, než předpokládali projektanti. Správa železnic, která je investorem moder- nizace, zadala spolu s městem zpracování studie na stavbu nové budovy. Nyní návrh vzniká. Po jeho dokončení bude následovat posouzení obou variant, tedy rekonstrukce či novostavby, a to včetně finančních nákladů, sdělila ČTK mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.


"V kladenské nádražní budově proběhl plánovaný doplňkový průzkum, který bylo možné provést až po jejím vyklizení. Kopanými sondami byly zjištěny odlišné základové poměry budovy a nastoupaná podzemní voda," popsala Eberl Friebová. Znamená to podle ní významně horší stav oproti původním předpokladům.

Modernizace úseku mezi kladenskou hlavní stanicí a zastávkou Ostrovec minulý rok začala naplno. Úsek bude po rekonstrukci dvoukolejný a elektrifikovaný. Budova stanice měla podstoupit obnovu, vznikne také nový přestupní uzel na městskou dopravu. Už loni mluvčí kladenské radnice Vít Heral uvedl, že město nebude za každou cenu trvat na zachování budovy nádraží v současném stavu a rozsahu, avšak podmínkou případného vzniku nového objektu by měla podle něj být co nejvyšší architektonická kvalita nového objektu.

Na sociálních sítích se nedávno objevila petice, která mimo jiné vyzývá Kladno a Správu železnic, aby se pokusily nádraží zachovat a rekonstruovat nebo aby v případě demolice byla vyhlášena architektonická soutěž. Autorkou petice je kladenská opoziční zastupitelka Anna Gamanová (STAN). Dosud k ní podpis připojilo několik stovek lidí.

Kladenský železniční úsek je částí trati mezi Kladnem, Prahou a pražským letištěm Václava Havla. Zahájení provozu v Kladně Správa železnic plánuje na září příštího roku. Obnova více než pětikilometrové kladenské části trati a přilehlých budov bude stát přibližně 3,7 miliardy korun bez DPH, a to včetně podchodů, nástupišť a podobně.
0 comments
add comment

Related articles