Publisher
ČTK
08.11.2023 18:35
Czech Republic

Prague


back to article
3 comments
pro pana Vícha - už je něco ??
Novák Jan
| 08.11.23 08:38
Dobrý večer pane Víchu, prosím, víte něco nového o Novém spojení II, nebo-li o Metro S, nebo-li o podzemním tunelu z Wilsova nádraží do nádraží Smíchov?
Chystá se něco? Schválili už něco myšáčci pražští političtí ?
Psali jsme tady o tom už v únoru letošního roku.
Silně se obávám, že opravdu zůstalo jen u púolitických předvolebních slibů.
Železniční most na Výtoni
Václav
| 09.11.23 10:49
1. Demografie – Počet obyvatel byl před rokem 1900 pod hranicí půl milionu.
Ve 30. letech to bylo necelých 700.000 a nyní je to téměř 1,3 milionu.
Počet obyvatel stále stoupá. Mysleme při rozhodování nejen na to co je potřeba teď, mysleme především na budoucnost. Chtějme myslet na následujících 100let a možný počet obyvatel.
2. Kvalita hromadné dopravy pro desetitisíce obyvatel údolí Berounky a periferie.
Radotín, Chuchle, Černošice, Mokropsy, Dobřichovice a Řevnice, tato oblast se v posledních 25 letech velmi dynamicky rozvíjela a rychle se zde zvyšoval a stále zvyšuje počet obyvatel. Velmi pravděpodobně to tak bude i v následujících letech. Tito lidé budou potřebovat kvalitní, dostatečně kapacitní dopravní spojení do Prahy. Umožněme jim to dobrou kapacitou železnice nejen na Smíchovské nádraží, ale i na Výtoň a na Hlavní nádraží.
3. Dopravní dostupnost „Výtoně“ a blízkého okolí.
Nová železniční zastávka na Výtoni, zlepší hromadnou dopravu nejen místním obyvatelům Vyšehradu a Podskalí. Tato nová zastávka nabídne nové kvalitní spojení hromadnou dopravou pro tisíce obyvatel Nového Města, části Vinohrad, Nuslí, Vršovic, Pankráce a Podolí.
Stejně tak i poslouží cestujícím, kteří jedou do těchto lokalit.
V celém okolí Výtoně také přibývá obyvatel, podobně jako v celé Praze.
V příštích letech zde bude na Albertově dokončena novostavba Globcentra a Biocentra pro více než 2,5 tisíce lidí. Obě budovy jsou jen pár minut chůze od Výtoně. Staré činžovní domy se rekonstruují, vznikají nové byty v podkrovích a ve vnitroblocích. Doplňují se nové domy v prázdných prolukách a staví se nové bytové domy na brownfieldech. Hustota zalidnění stoupá.
4. Hromadná doprava může být mnohem kvalitnější a efektivnější. Pokud nabídneme lepší spojení hromadnou dopravou, podpoříme tím ekologii, s nesporým ekonomickým přínosem. Snížíme tím počet aut, která přivezou větší problémy s parkováním, horší ovzduší a vyšší prašnost nejen pro okolí Výtoně.
Posílíme celkovou kapacitu hromadné dopravy v Praze.
Rozdělíme cestující mezi Smíchovské nádraží, Výtoň a Hlavní nádraží. Odlehčíme tím počet cestujících ve špičkách mhd na mnoha místech. Vlaky nejsou zpomalovány auty, tak jako tramvaje a autobusy, podpoříme plynulost dopravy.
Nabídneme cestujícím z a do zaměstnání rychlejší a plynulejší cestování.
Kolik tisíc zaměstnanců asi pracuje celkem na blízkém Ministerstvu Spravedlnosti, na blízkém Ministerstvu Zdravotnictví, na blízkém Ministerstvu práce a sociálních věcí, v Úřadu státu pro zastupování státu ve věcech majetkových, na blízkém Městském a živnostenském úřadu Černošic, nebo na Albertově pro univerzitu? Kolik tisíc studentů dojíždí na Albertov a až kolik jich tam může být v budoucnu? To jsou místa vzdálená do 5 minut chůze od Výtoně.
5. Bezbariérovost nového mostu.
Ten současný není bohužel bezbariérový. Vozíčkáři a další lidé s hendikepem z nedalekého Jedličkova ústavu se přes stávající most jednoduše nedostanou. Dost komplikované je to i pro rodiče s kočárky. Starší a ti kterým se špatně chodí po schodech jsou bohužel také vyloučeni. 
6. Čas plyne, proto neodsouvejme řešení o 20 až 30 let. Chovejme se tak jako naši předci před více než sto lety a stavme i pro budoucí generace. Inspirujme se historií ale nebraňme Praze žít a rozvíjet se. Realizujme řešení na 100 let.
7. Važme si veřejného prostoru a podporujme jeho užívání. Nestavme každých pár let zábrany, lešení a cedule, kde se omlouváme za dočasná omezení. Neopravujme stále dokola to co už svému účelu dosloužilo. Železniční most, kde můžou jen velmi omezeně jezdit vlaky je smutnou kulisou. Nové mosty nejsou ani zdaleka tak hlučné. Nový most velmi pomůže jak osobní železniční dopravě, tak i té nákladní.
Jednejme s vizí pro budoucnost a ne jen pro současnost. Nebojme se přemýšlet o budoucnosti, nebude nás to bolet. Naši předci byli v případě železničního mostu odvážní a moudří, tak se jimi inspirujme a budeme hrdí na svou práci.
V této lokalitě bydlím celý svůj život, mám tuto oblast rád i funkční a živou. Proto s radostí podporuji takový železniční most, který se opět za 20-30 let nebude muset nákladně opravovat.
re - Studie proveditelnosti ŽUP
Vích
| 10.11.23 11:18
Studie proveditelnosti železničního uzlu Praha, která řeší i Nové spojení II, se v současnosti projednává a zveřejněna má být v květnu 2024. Předpokládám, že pracuje i s chytrým řízením provozu ETCS (European Train Control System) dle švýcarské filozofie „technologie místo betonu", stejně jako studie Nebourat, která potvrzuje možnost náhrady třetí koleje zkrácením vzdáleností mezi vlaky ve špičce na 17 vlaků v jednom směru. Když jsem je letos v březnu ve všední den mezi 16-17 hodinou počítal, tak jich jezdilo 8, tj. polovina. Dnešní kapacita je dle studie Nebourat 11 vlaků na jednu kolej/směr.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.