Pokračování ve výstavbě nádraží v Arnhemu od UN Studio

Source
UN Studio
Publisher
Petr Šmídek
30.05.2012 07:00
UNStudio

Minulé úterý jsme měli možnost vyslechnout si na vídeňské Angewandte přednášku Ben van Berkela z holandského ateliéru UN Studio, kde spíše než jednotlivé stavby představil svůj způsob uvažování a hledání souvislostí. Prostorové ztvárnění projektů UN Studio již stačilo zamotat hlavu nejednomu inženýrovi, o čem svědčí hlavní dopravní uzel v Arnhemu na východě Holandska. Přestože architekti zvítězili se svojí odvážnou konstrukcí zastřešující hlavní nádraží již před deseti lety a měli k dispozici nejlepší inženýry z londýnské kanceláře Arup, tak samotná výstavba mohla začít až v těchto dnech. Dosud byl jejich návrh považován za nerealizovatelný a nenašla se žádná stavební firma, která by podstoupila riziko při realizaci organické struktury. Nyní byla sepsána smlouva holandských drah ProRail se stavebním konsorciem Ballast Nedam/BAM, které se zavázalo vybudovat nádražní halu do roku 2014. Nádraží ukončuje stávající komplex podzemních garáží, tunelu, mostu a kancelářských věží. Zároveň slouží jako několikapatrová spojnice autobusového nádraží, parkoviště automobilů a jízdních kol. Hlavní nosnou konstrukci nádražní haly bude tvořit 50 prefabrikovaných dílů, které se později na staveništi svaří. Průběh výstavby přitom nesmí nijak ovlivnit plynulost železničního provozu.

Více informací >
0 comments
add comment

Related articles